reklama

úvaha

Pridal/a mnnaaauuu dňa 15. 04. 2010 - 20:25

reklama

Pri prechádzke po dedine sa takmer vždy dozviem niečo nové... aj dnes... žial,velmi smutný....
pred troma mesiacmi sa narodilo bábätko, z pôrodnice ho prepustili,mamička prišla po troch týždnoch k pediatričke, že sa jej zdlá že zle dýcha. ona ho poslala ku kardiologičke a tá rovno do Bratislavy. samozrejme,ako každá mamička čakala od bratislavy vyliečenie,diagnozu... drobcovi zistili nejakú chybu na srdc, napojili ho na respirátor,a vyšetrovali. po troch týždnoch v nemocnici sa rozhodli, že takéto malé, vtedy už dvojmesačné babo, neoperujú,. len preto, že ešte je malé... ani neskusili... odpojili od prístrojov a povedali matke, že do rána umrie,má sa sním rozlučiť. babo však rána dožilo,tak ich prepustili domov so slovami, že niet pomoci.. ked im doma začne modrieť a tak, nech ani 112 nevolá.. nech len čaká... a tak mamička čaká .. to babo žije už mesiac bez prístrojov.. doma.. je to sociálne slabšia rodina, no dávajú mu to čo môžu. zdravie mu nekúpia. len mi to prišlo staršne hlupe a bezcitné, dať matke vlastné dieťa... amama musí čakať,kedy umrie...

druhý nevelmi dobrý názor sa mi vytvoril na ba pred skoro dvoma rokmi,ked som ležala na nedonoseneckom oddelení.. narodil sa chlapček , mal skoro dva kilá. primárka zistila fšelest a zas poslala do kardiocentra do slávnej prechýrenej bratislavy.. scenár ten istý, babo malé, neoperujú.. zas odpojili od prístrojov... dali matke do rúk... tri hodiny jej vlastné dieťa umieralo na rukách a ona sa na neho musela pozerať... trpieť... bolo to jej prvé dieťa... spamätala sa z toho,aj ked velmi ťažko.. trufla si na dalšie dieťa. no spomienky ostávajú..

dalšia kamoška... v bratislave jej zaviedli kanylu do krku, že o rok ssa jej ozvú na kontrolu, že JEJ ONI ZAVOLAJU ... nevolali,ozvala sa im v januári.. mali jej kanylu vybrať.. objednali ju na december!!!!

neviem, velmi ma to zaráža. ani ja nemám najlepšiu skusenosť z tých nemocnic, šli sme tam na vyšetrenie a už nam šli robiť predoperačné vyšetrenia, bez nášho suhlasu. bez akéhokolvek vyšetrenia. odmietli sme, jedno šťastie, lebo neskôr sa zistilio že je to vlastne poškodenie nervu a deťom sa nervy obnovujú...

prečo všetko práve v bratislave, v tom velkojm prechýrenom meste, v tých nemocniciach, kde sa všade v telke, v novinách chvália, že operujú už novoorodencov, robia najlepšie transplantácie, rôzne umelé náhrady do srdc. ktovie, či by tak rozhodli aj u detí nejakch slávnych osobnosti,vplyvných politikov, spvákov, boháčov.. či by ich tiež bez mihnutia oka IBA odpojli od prístrojov so slovami : umrie???

bez pokusu,aspon najmenšej šance? aspon skusiť mohli... môj názor


reklama

reklama

sonia, Št, 15. 04. 2010 - 21:01

Máš pravdu,je to smutné,nečudujem sa že v menších mestách to tak je,ale od Bratislavy - nášho hlavného mesta by človek čakal viac Smútok ...A dalšia vec čo je štátne je pod úroven - služby a starostlivosť Vyplazený jazyk ,doktori "nahánajú" body,držia si isté fleky a mať stabilný príjem tiež nie je na zahodenie.Mám skusenosť aj takú /štátne zariadenia/ aj takú /súkromné zar./a ten rozdiel je neskutočnýýýý Prekvapenie ...Zdravotníctvo je kapitola sama o sebe a ešte dlho bude Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk ...

janulka508, Št, 15. 04. 2010 - 21:24

Tak ja nemôžem ináč,len s vami súhlasiť...moja osobná skúsenosť(brokenheart) dva roky som tam chodila s dcérkou so skoliozou(som to tu už písala)a ani sa nesnažili urobiť nič.Vraj je ešte malá,oni nerobia také malé deti,ani skúsenosti nemajú...len také vyšetrenie,také...no behali sme jak blbí.Ked som sa pýtala k doc.Rehákovi do Ružinovskej nemoc.,tak mi povedali,že on malú nezoberie,lebo len dospelých má,po čase som sa s ním skontaktovala-zobral nás-ale sme si to náležite museli zaplatiťSmútok A myslíte,že niečo spravil?Naplánoval malej operáciu,že to malo byť dávno urobené-kritický stav a pod.,ale pri dalšej kontrole ju odložil-vraj ona ešte dorastie počkáme rok a pol.Už zrazu nebol kritický stav???Pýtam sa síce básnickú otázku,ale JA som bola tá,ktorá som sledovala svoje dieťa ako sa trápi,ako trpí neskutočnou bolesťou,už ani nechodí poriadne,všade ju na rukách nosíme,celá je krivá ako paragraf,zdeformovaný hrudník-jedna strana plúc nevyvinutá,a pomôcť jej nemôžemPlačem Plačem Nakoniec sa jej skrivila ešte aj krčná chrbtica a teraz už aj hlavu drží nabok...Tak dosť!!Vybavila som jej Brno a tam jej snád pomôžu.Mailom som sa skontaktovala s primárom a jeho prístup ma ohromilPrekvapenie

sonia, Št, 15. 04. 2010 - 21:43

Janulka Objímam ,silno tebe aj tvojej dcérke držím palčeky Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce ...

janulka508, Pi, 16. 04. 2010 - 10:00

Sonia,ďakujem,ďakujemÚsmev mala som blbý pocit,že tento blog bol o niečom inom a ja som si tu vyliala zlosť,ale bolo to spontánne-ospravedlňujem sa Hambím sa ale naozaj sme zažili vela situácií(v Blave),ktoré hraničili až s bezcitnosťou....ale je pravda,že prípady,ktoré sú hore uvedené sú naozaj príliš smutnéPlačem

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 12:04

tento blog práveže služi na vyliatie zlosti.. ja som urobila to isté Kvietok držíme palce nech sa vám polepší... Kvietok Kvietok Kvietok

stakola, Št, 15. 04. 2010 - 21:34

Plačem Plačem Plačem To sú smutné príbehy...Dejú sa všelijaké veci...Ale zase nemôžeme zovšeobecňovať na celé zdravotníctvo a všetkých lekárov. Ja mám tiež skúsenosti aj také, aj také. Môj názor je, že všetko je skôr o ľuďoch a ich povahách. Ako sú ľudia dobrí, milí, aj namyslení, arogantní, tak je to aj medzi lekármi, či sestričkami. Nechcem hodnotiť tie situácie, ktoré popisuješ, lebo nevidím do toho, ani do tých diagnóz a nechcem odsudzovať lekárov, lebo nechce sa mi veriť, že ak by sa operovať dalo a ak by sa detičkám dalo pomôcť, že by ich iba tak nechali bez pomoci zomrieť mamičkám v náručí. Sú to veľmi smutné veci a laik nevidiaci hlbšie do problematiky danej choroby a vžívajúci sa do pocitu mamičky, ktorej takto zomrelo dieťa, môže mať trochu skreslený obraz o tom všetkom. Nechcem, aby môj komentár vyznel negatívne, či bezcitne, len sa snažím povedať, v článku sú uvedené veľmi kruté závery obviňujúce lekárov zo smrti tých detí. Čo ak im naozaj nedokázali pomôcť, existujú rôzne vrodené srdcové vady nezlučiteľné so životom. Príbehy na svojej ceste k ľuďom sa často prekrútia , pomotajú...no je to zase iba moja úvaha. Každopádne tie príbehy , čo opisuješ, sú veľmi smutné a chytajúce za srdce.Zlomené srdce Plačem Ak sa toto naozaj takto stalo, niet, čo dodať. Dieťatko im to nevráti, ale mali sa aj tak obrátiť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou ,aby sa mohlo zistiť, čo a ako bolo zanedbané.

Kvietok Slnko Kvietok

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 12:03

a netvrdím,že sa im dalo určite pomôcť,neviním tak celkom lekárov.. skôr mi je luto toho, že to ani neskusili,vzdali to..nie som lekár,neviem aké su postupy.. len ako je možné odpojiť malé dieťa,ktoré si ešte ani neužilo od prístrojov.. a starí alebo chorí ludia, koľkí si žiadajú smrť, prosia, nech ich odpoja,alebo su to ludia v kome.... možno by chceli umrieť.. a predsa lekári ani sestry NEMOZU ukončiť život.. môžu byť na prístrojoch aj dvadsať rokov.. lebo je to EUTANAZIA!

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 13:55

Vies nieco blizsie o jednotlivych diagnozach tychto deti ? Ako velmi bolo poskodene srdce, co to bolo za chorobu, ci bolo mozne transplantovat srdce a odkedy vlastne mozu transplantovat srdce novorodencom, od akej vahy, veku, co bol v databaze nejaky vhodny darca atd. ??
Vies ci to lekari zistovali, ako to zistovali ??

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 13:57

na darcu sa dá počkať, nefungovala iba srdcová chlopna a novorodenec bol donosený a ináč zdravý. žiadne prekážky

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 14:01

Si snad lekar ???
Vies citat lekarsku spravu ??

Toto su vazne silne slova co tu prezentujes. Ak to tak je, ze chyba bola len v chlopni a dieta bolo operabilne a lekari nevycerpali vsetky moznosti, ktore mali, preco rodicia potom nepodaju staznost ??
Ak je vsetko tak, ako hovoris potom by tito ludia mali opustit svoje funkcie.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 14:11

nie som lekár a ani neviem čítať lekársu správu.... nepochopila si učel blotu.. neviem prečo nepodajú sťažnosť , chod sa ich spýtať.. vari si sudca???

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 14:36

Mnau

tak podla coho vies, ze dieta bolo schopne prezit operaciu, ked to nevies relevantne posudit ? Ved ty ani nevies ci nahodou nezasadlo lekarske konzilium, a ci lekari nehladali moznosti.
Tvoj dojem nie je FAKT. Uvedom si, ze HANIS pracu, ktorej nerozumies.
alebo inak
Ked som sa zacala zaujimat o alternativne porody, skor nez som napisala "tuto vidim priestor na zlepsenie", prestudovala som najprv nejaku literaturu.

Velmi sa mi nepaci takyto postup, aky si zvolila. Hlavne preto, lebo nie je postaveny na skutocnosti, ale dojmoch Smútok

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:13

neviem či bi bolo schopné prežiť operáciu... ale ani ten lekár to nemôže vedieť na sto percentpivo

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 10:28

mnaaaau je to smutné, čo píšeš. Ale taký je život. Stáva sa to. Nemôžem ale súhlasiť s Tvojim posledným záverom z týchto prípadov - " ktovie, či by tak rozhodli aj u detí nejakch slávnych osobnosti,vplyvných politikov, spvákov, boháčov.. či by ich tiež bez mihnutia oka IBA odpojli od prístrojov so slovami : umrie???" Nevidím žiadnu súvislosť medzi slávou, ne/bohatstvom, politikou a ľudskými osudmi... vyvodzuješ vlastne záver, že politici, slávni ľudia a bohatí majú lepšiu zdravotnú starostlivosť. Hocikde inde na svete by som o tom rozmýšľala - ale na Slovensku nie, máme to zakotvené aj v ústave. Skôr by som sa pýtala, či sa rodičia dostatočne domáhali riešenia u lekárov - či kontaktovali aj iných špecialistov, aby získali protinázor, či boli oboznámení s rizikami možnej operácie, atď. Lekári sú tiež len ľudia, sú aj zodpovední, aj takí s laxným prístupom. Ale určite neposudzujú všetci pacientov podľa spoločenskej "dôležitosti".

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 11:59

ale ano , tí vplyvnejší majú lepšiu zdravotnú starostlivosť a ak nie to, tak aspon omnoho lepší a ludskejší prístup....

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 12:08

Nesuhlasim.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 12:12

tvoj názor,môj názorKvietok Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 13:27

Z čoho tak usudzuješ? Ja s tým tiež nesúhlasím.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 13:49

z vlastnej hlavy.neverím tomu že aj dieťa slávnej osobnosti by nechali bez pokusu umrieť

sonia, Pi, 16. 04. 2010 - 16:36

Mnnauuu ja s tebou súhlasím,všetko je o peniazoch - ved nejaký ten slávny a bohatý by ani do štátneho nešiel - na to sú tí "súkromníci" - tam dostanú inú starostlivosť ...A dalšia vec,len ked máš pred menom titul tak sa inak ku tebe správajú ako ked nemáš nič ...ale samozrejme neplatí to pre všetkých - česť výnimkám ...Slnko Kvietok Slnko

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:14

vdaka za podporuZlomené srdce Slnko Kvietok

Juliana, Ne, 18. 04. 2010 - 20:47

No nechcem sa velmi rozpisovat...ale tiez suhlasim s tymto ze ludia co maju peniaze,vyberaju si privatne kliniky maju lepsie zaobchadzanie,moznosti,proste je to tak maju to lepsie...ale to u nas tu na Slovensku je takto v zahranicnych krajinach zapadneho sveta mam skusenost ze lekari zaobchadzaju s ludmi rovnako,jedno ci bohatsi ci chudobnejsi.Na Slovensku su aj vinimky...ja som predtym bola tiez z tych obycajnejsich,tak sa ku mne aj lekari spravali...teraz je situacia ina,staci im ukazat,ze na to mam az sa spravaju ako by mali.Je to smutne,ale je to tak,velka Cest vinimkam tu u nas na Slovensku!Slnko

loulou, Po, 19. 04. 2010 - 08:54

Juliana a ako im ukazuješ, že na to máš? A na čo máš? Môžem Ti povedať, z osobnej skúsenosti, že v krajine "západného sveta", konkrétne v USA som bola nútená ísť na gynekologické vyšetrenie, vyšetrovala ma mladá žena, a poviem Ti, že so mnou nikdy nikde nezaobchádzali tak necitlivo a povýšenecky, ako tam.

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 12:14

Treba si uvedomit, ze lekar nie je Boh. A tiez ma obmedzene schopnosti.
A to demonizovanie Bratislavy ?
Ja neviem ci to, co popisujes ma nieco spolocne s geografickym umiestnenim mesta. Osobne si myslim, ze skor nie, ako ano.

Je vsak pravda, ze v mnohych pripadoch /a je v zasade jedno v akom meste/ sa najdu lekari, a lekari.
Moja zubarka je uzasna osoba, a je z BA ! Nedam na nu dopustit. A tiez na lekarsku starostlivost v Nemocnici sv. Alzbety /mimochodom tiez v BA/.
Na rozdiel od Antolskej. Lezal tam aj brat, aj otec a ja som tam rodila. Tam by som napr. nevkrocila ani keby mi rizprestreli cerveny koberec Úsmev Úsmev Úsmev

Takze nie je to ani tak o meste, ale o ludoch. A ti su vsade rozny.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 12:19

lenže ja som nepovedala, že všetci lekári práve z bratislavy su hrozní,ani nič podobné. len som opísala skusenosti moje a mojich blízkych s bratislavou.. a prečo práve s bratislavou? Lebo ju stáve vyzdvihujú, najmä to slávne kardiocentrum, že operuju už novorodencov, lebo je to lepšie, že dokážu transplantovať aj najmenším detom srdiečka...

a ´k tomu prístupu lekárov,myslím,že čím menšia nemocnica, tým ludskejší prístup... vieš,lekári majú toho menej, prídu porozprávajú... tu na východe som ležala dosť často..a ked sme prišli do bratislavy, žiadna sestrička neporozprávala, niekedy dokonca ani na izbu neprišla.. ani raz za den! primárku som videla raz,aj to iba pri prijímaní pacienta.. ináč vôbec.. ešte šťastie, že aspon lekárka sa nám ušla taká super, prišla, porozprávala..popýtala sa...

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 12:31

Svoje skusenosti a skusenosti tvojich znamych nie su vacsinove skusenosti vsetkych rodicov s kardiocentrom a Bratislavou. Myslim si, ze v kardiocentre zachranili uz niekolko pacientov a je ich aj dost. Ale opat sa budem opakovat, lekar je len clovek, su hranice, ktore neprekrci, lebo nie je Boh.
Aj u dospelych ludi su diagnozy, kedy lekar nemoze nic robit. A je uplne jedno ci je z BA, alebo Londynu.

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 12:32

Radka, skús si prečítať toto: http://aktualne.centrum.sk/domov/zdravie-skolstvo-spolocnost/clanek.pht…

Na základe hodnotenia pacientov vytvorila VšZP zároveň rebríček zdravotníckych zariadení, zaradila do neho však iba tie nemocnice, z ktorých sa vrátilo viac ako 30 dotazníkov.

V hodnotení sa na prvej priečke umiestnil Národný ústav srdcových a cievnych chorôb, a.s. Bratislava, ako druhá skončila FNsP Milosrdní bratia Bratislava, tretí NÚRCH Piešťany, štvrtá Nemocnica sv. Michala, a.s. Bratislava a na piatom mieste ÚVN SNP v Ružomberku.

Ako ale pripomenul člen predstavenstva VšZP Martin Višňanský, ide o číro subjektívne hodnotenie pacientov, ktoré sa týka iba zlomku ukončených hospitalizáciu. Dodal ale, že toto hodnotenie vytvára minimálne priestor na diskusiu.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 12:42

dakujem,prečítala som Kvietok ako povedali, číro subjektívne hodnotenie... určite zachránili veeeeeela vela životov.... no ja som hovorila o mojom okolí... komu sa čo stalo... lebo ma nahnevalo ked mi to známa hovorilaPlačem

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 12:49

Iste, v tých dotazníkoch boli číro subjektívne hodnotenia. Rovnako, ako boli číro subjektívne hodnotenia aj tvojich známych. Nuž a potom nezostáva nič iné, len skonštatovať, kde aké subjektívne hodnotenia prevažujú - niekde kladné, niekde záporné.

Neviem o žiadnej ľudskej činnosti či výtvore, s ktorým by boli spokojní úplne všetci obyvatelia Zeme. To proste nejde.

A ako ti už vyššie napísala aj Stakola, aj Polárka - vyvodzovať akékoľvek závery v oblasti, ktorá sa týka doslova tisícok prípadov, na základe troch skúseností, je minimálne nerozumné.

Je fajn si uvedomiť, že dojmy nie sú fakty.
Aj keď si ich mnoho ľudí takto často zamieňa.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 12:58

prepáč,ale vytvorila som si vlastný záver na základe vlastných skuseností a skusenosti známych.. nie je to však záver pre verejnosť,nebude zverejnený nikde v novinách,v televízii...je to záver môjho uváženia.. mojej úvahy... budem iba ´ščastná ak sa mi budp dostávať do uší iba dobré správy a dobré skusenosti zo všetkých nemocníc slovenska...

a s tou ľudskou činnosťou čí výtvorom,máš pravdu... chcela by som niekedy vidieť "NIECO" s čím by boli všetci spokojníSlnko Slnko Slnko

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 13:11

Radka, tvoj vlastný záver už je zverejnený. Vieš, akú čítanosť má táto verejná webová stránka? Mnohé noviny a časopisy a televízne relácie môžu len ticho závidieť...

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 13:15

neviem prečo mam z teba stále pocit, že sa chceš hádať.mne sa dnes nechce,mám umiernenú náladu a som spokojná. ja chápem,že je to verejna stranka,ale ja nie som novinár ani nerobila som žiaden prieskum,napísala som m ôj názor a to je všetko.blog ma nazov "uvaha" a tym sa riad. prečítaj si môj článok ešte raz a pochopíš že mi nešlo o hodnotenie neomocnic a lekárskej starostlivoti ale o vyjadrenie smutku,nespokojnosti a pocitov

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 13:24

Nechcem sa hádať. Keby som chcela, vyzeralo by to podstatne inak. Tiež ti píšem len moje vlastné úvahy, ktoré vznikli na základe tvojich úvah, ktoré si sem "zavesila".

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 13:32

A svoj smútok, nespokojnosť a pocity si preliala do záveru, že lekári v BA stoja za starú belu a všetci slávni a bohatí sa majú ako prasce v žite a majú zabezpečené, že si tu požijú minimálne do stovky, kým vy, plebs, musíte živoriť... nezdajú sa Ti tieto závery scestné?

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 13:36

Áno Áno Áno

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 13:51

nie nezdajú,pretože počúť odvšadekial cvály práve na tuto neocnicu a ja mam s nou také skusenosti..nemôžem ju chváliť ked počújem len takéto príbehy.až budem počuť iné,možno zmením názor.. a o tých bohatých to je tak

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 14:09

no dobre ale z čoho to usudzuješ, že o "tých bohatých" to je tak? Stále len opakuješ, ako to je, aké sú argumenty? Ja mám skúsenosť z obidvioch strán a tvrdím, že to tak nie je.
Prečo zvaľuješ celú vinu len na lekárov? Ešte raz som si pozorne prečítala Tvoju úvahu a vidím aj inú stránku: "nech ani 112 nevolá.. nech len čaká... a tak mamička čaká .. "
A na čo mamička čakala? Veď keď vidím, že sa lekári evidentne mýlia a dieťa mi žije tak to riešim, nie? Idem do Prahy do nemocnice, alebo do Viedne, zburcujem lekárov a nájdem všetky možné riešenia na záchranu.

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 14:12

Tlieskam Tlieskam Tlieskam setris mi pismenka... Kvietok

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 14:13

nemajú peniaze, preto. nie každý ma doma internet,auto a neviem čo všetko

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 14:16

no toto je výstižný argument. Počuj keby som žila v chatrči bez elektriny, a pomaly nemala dať čo do úst, tak si požičiam aj od posledného úžerníka na autobus a idem. Netreba Ti ani internet, ani auto a neviem čo všetko. Treba Ti ruky, nohy a hlavu.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 14:18

netreba ? a kam by si šla s chorým dieťaťom? do prahy? požičiať na autobus? kto ti dnes požičia? si obrovský optimista

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 14:22

to nie je o optimizme. To je o životnom postoji.

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 14:39

Mas pocit, ze tu na NM je malo zien, ktore pomahaju, ako sa da ?
A urcite su aj vonku a nemaju napr. internet Slnko

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 14:44

mnaaau ešte Ti chcem odpovedať na tieto otázky: nie, nič viac mi netreba, aby som si zachránila dieťa, kým neprídem aj o poslednú možnosť, ktorá existuje. Áno, šla by som trebárs do Prahy. A kto mi dnes požičia? mnaaau žobrala by som, behala od domu k domu kým sa niekto nezľutuje. Keď je to na záchranu života, idú všetky ostatné životné zásady bokom.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:16

tak na to by som sa pozrela ako by si šla s chorm dieťaťom žobrať,dokonca až do prahy... je naivné si myslieť že by si to zvládla ty, a nemyslím iba teba,ale akukolvek ženu s dieťaťom , ktoré môže kedy kolvek umrieť

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 21:31

Nie, lepsie je nic nerobit a cakat co bude. Popripade si zanadavat na lekarov.

Dnes sa da robit viac, ako kedysi. Napisat, zavolat do TV, oslovit rozne OZ a pod. Kto chce hlada moznosti, kto nie ... doplnte si kazdy co uznate za vhodne.

barby, So, 17. 04. 2010 - 15:35

Áno Áno Áno

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 14:12

...a o tých bohatých to je tak

Radka, ako som ti napísala vyššie - ľudia často považujú svoje dojmy za fakty.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 14:15

prepaáč ale ja sa neviem vyjadrovať tak ako ty.. netvrdím že je to fakt,iba to tak vyznelo. je to môj dojem. OK?

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 14:18

Nuž, bolo by korektné tam napísať aspoň: "Myslím si, že s tými bohatými to je tak".
Ale OK, objasnila si to aspoň dodatočne Mrkám.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 14:24

BLOG ma nazov uvaha, v uvahe fakty nepoužívam Veľký úsmev

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 14:31

Nepísala som ti o názve tvojho blogu, ale o vete, ktorú si napísala potom (konkrétne ...a o tých bohatých to je tak), ktorá minimálne vyzerala ako striktné vyhlásenie o skutočnom stave.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:20

ja vieeeeeem že si nepísala o názve môjho blogu,ale o tej vete.. len ja som ti chcela chcela vysvetliť, že preto som dala názov úvaha, pretože som ja uvažovala... a túvetu som nemyslela akože je fakt a nič iné nemôže byť.. len som písala čo mi chodilo po rozume Zlomené srdce a vôôôôôbec som to nemyslela ako vyhlásenie o skutočnom stave,to mi môžeš veriť Slnko ale trocha ma vycvičí a budem sa vedieť vyjadrovať správne..

lebo klobúk dole, ty si na všetko nájdeš odpoved a tisíc slovSlnko Slnko Slnko Slnko Slnko Slnko

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 21:21

Radka, nikoho necvičím a ani nemienim cvičiť.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:56

ja som to nemyslela v zlom.... v dobrom.... vymen si slovo "cvičiť" za učiť a možno ti to bude pasovať lepšie

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 22:01

Nebrala som to v zlom.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 22:03

tak mi to pripadalo že hejSlnko

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 22:10

Ale nebolo to tak.

mnnaaauuu, So, 17. 04. 2010 - 12:48

OKSlnko Slnko Slnko

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 14:19

NECHAPEM LUDI, KTORI CHODIA NA NANICMAMU ZREJME LEN KVOLI TOMU ABY SA HADALI A BURCOVALI,UZ FAKT NEMA ZMYSEL NIECO PISAT,LEBO VZDY TO BUDE PODLA NAJMUDREJSICH ZLE

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 14:21

A načo ten krik, Radka?

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 14:25

pssssssssst,nekričím,upozornujem.zhorsuje sa mi nalada,idem paaaa

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 14:33

Podľa netikety sa písanie iba veľkými písmenkami považuje za krik. A vychádzam len z toho, čo napíšeš. Skutočne nemám ako zistiť, že ty niečo myslíš ako upozornenie, keď to napíšeš ako krik.

sonia, Pi, 16. 04. 2010 - 16:41

Georgina vidíš čo spôsobuješ svojimi písmenkami Mlčím ,že ťa to baví Vyplazený jazyk ...

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 17:09

A čo také spôsobujem svojimi písmenkami?

Pozri, Sonia - toť predvčerom (či kedy to bolo) mi tu bolo vytknuté, že som (vraj) nepochopila, že Stakola napísala svoj blog o taktikách nadľahčene. No, pochopila - ale bola to téma, o ktorej ja nevtipkujem. A napísala som tam len svoj názor. A bolo zle.

Tento blog, ako píše Radka vyššie, práveže služi na vyliatie zlosti. A keď tu napíšem, že to nepovažujem za také príšerné ako ona - zase je zle.

Vychádza mi z toho len jedno - nijakovsky sa nedá vyhovieť všetkým.

Mimochodom, nie som tu jediná, ktorá má opačný názor ako Radka - ale bakaná som zase len ja.
Tiež by som mohla napísať, ako sa tu cítim obmedzovaná a neviem aká, lebo podchvíľou mi tu niekto vytýka, že sa kvôli mne cíti takto a hentak a mala by som písať takto a inak (a to dokonca s použitím rozkazovacieho spôsobu). Tiež by som sa mohla začať zdúvať, že niekto so mňou nesúhlasí. Tiež by som mohla moje dojmy a subjektívne pocity vydávať za fakty.
Ale nič z toho nerobím a ani nemienim robiť. Načo? Prečo? Každý predsa napíše, čo uzná za vhodné.

Na danú tému sú tu opačné názory, ako má Radka. A keď si ona nevedela svoje úvahy aj obhájiť, tak sa nahnevala a začala ona útočiť nie na názory - ale na tých, ktorí si ich dovolili napísať (konkrétne: NECHAPEM LUDI, KTORI CHODIA NA NANICMAMU ZREJME LEN KVOLI TOMU ABY SA HADALI A BURCOVALI,UZ FAKT NEMA ZMYSEL NIECO PISAT,LEBO VZDY TO BUDE PODLA NAJMUDREJSICH ZLE).
Nie je to prvý (a predpokladám, že ani posledný raz), čo takto reaguje niekto, komu sa nepáčia komentáre druhých.

Sonia, jediné, čo som tu ja spôsobila, je to, že som napísala svoj názor. Nič viac a nič menej. Tak, ako to robí úplne každý na tejto stránke.

sonia, Pi, 16. 04. 2010 - 17:37

Vieš,ale nie každý ide až do "extrémneho" konca ako ty - tvoja zásoba otázok je asi nevyčerpatelná Chichocem sa a kde iní končia ty len začínaš Chichocem sa - /ber to s nadhladom Mrkám /...Úsmev

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 17:47

A zase jedna moja technická poznámka - Radke som položila v debate na danú tému jednu otázku (koknrétne Vieš, akú čítanosť má táto verejná webová stránka?). Všetky ostatné vety sú oznamovacie.

sonia, Pi, 16. 04. 2010 - 18:04

Noo ja som ich našla viac /napr.Načo ten krik Radka?/,ale je to vlastne jedno...A aj v oznamovacích vetách si dobrá - skoro tak ako pri opytovacích...

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 18:16

Napísala som, že som jej položila jednu otázku v debate na danú tému. Tá druhá otázka nasledovala po jej kriku.
Ale inak máš pravdu - je to vcelku jedno Pohoda.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:58

nenahnevala som sa geo.. vôbec....prečo by som sa mala nahnevať?

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 22:06

OK, tak si sa trebárs nenahnevala - ale aj tak je to o tom, že si nebola spokojná s komentármi a hľadala si za nimi vyrývanie a hádky, hoci tam nič také nebolo. A opäť si nedala žiadne argumenty - len (obrazne) ukázala prstom: "Aha, aké sú bakané!"

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 22:09

nie nebola som spokojná s komentármi, lebo sa m i niektoré z nich nezdali "namieste"... hadky som vôbec nehladala... tolerujem každého názor, len môj názor niekto nevie stolerovať a stále robi z môjho názoru fakt, čo nechápem... a na nikoho neukazujem aký je "bakaný"Váľam sa od smiechu po podlahe

u nás je bakaný synček ked spadne do blata alebo papa obed ručkami Slnko Slnko

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 22:13

Na mieste by boli také názory, čo by ti odkývali ten tvoj? A také, čo sú nesúhlasné, nemajú právo existovať? Či ako to myslíš?

mnnaaauuu, So, 17. 04. 2010 - 22:31

aj nesúhlasné majú právo existovať.. len ušla podstata veci. mne šlo to vyrozprávanie sa, o to, že aké malé detičky umierajú.. nie o to ktorá nemocnica je zlá a lekári akí su.... to bolo uplne vedlajšie.a polovica z dievčať (práve tie ktoré oponujú) sa opierajú práve o to

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:21

nevedela som že sa to považuje za krik,ja som to chcela iba zvýrazniť Slnko vidíš všetko čo napíšem zneje ináč

georgina, Pi, 16. 04. 2010 - 21:23

Preto som ti potom dala vysvetlenie, čo znamená písanie iba veľkými písmenami.

mnnaaauuu, Pi, 16. 04. 2010 - 21:37

Slnko Slnko Slnko

janulka508, Pi, 16. 04. 2010 - 14:28

..a to si mala dnes kludný deň.. mnnaaauuu,nenechaj sa vytočiťÁno Áno ,ja viem,ako si to myslelaTlieskam Tlieskam Kvietok Slnko Slnko

loulou, Pi, 16. 04. 2010 - 14:24

mnaau ja sa s Tebou nehádam. Nesúhlasím s Tvojimi názormi a keďže sa Ťa snažím pochopiť, pýtam sa. A zároveň Ti udávam vlastné argumenty. Ale nehádam sa.

Lottika, Pi, 16. 04. 2010 - 14:25

Ani ja nemám dobré skúsenosti s Blavou. Toť tie najväčšie absurdity. Dcérka kamošky mala problémi s kĺbmi. Zagypsovali jej ich do špagátu, na jednu nohu závažia, nech sa jej to vyrovná. Dcérka jej vrieskala do omdletia. A lekári sa škrabali čo teraz, či radšej závažie na druhú nohu. Našťastie kamoške ktosi poradil Brno, a tam jej jednou operáciu všetko napravili. A moja teta bola 3 týždne v obrovských bolestiach, lekári nevedeli, že z čoho, lebo jej ani žiadne vyšetrenia neurobili. A tak sa zapojili príbuzní, kde kto má známych a potom tie vyšetrenia odrazu šli, a aj príčiny sa našli.

lydusha (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 14:32

Ja zas nie som spokojna s Prahou...umiera mi tam velmi dobry znamy, nie je chudobny, ale aj tak mu nevedia pomoct...tak kto za to moze? Peniaze? Slava, neslava? BOH?

slovenka, Pi, 16. 04. 2010 - 14:59

V našom zdravotníctve je ešte veľa čoho sa učiť v prvom rade ako sa správať k pacientom od toho sa všetko odvíja. Môže byť nemocnica v Prahe Košiciach Bratislave Myslím že lekári robia čo môžu.Mne osobne keby to tak drasticky povedali chodte domov a prípadne čakajte na smrť už telefonujem tel. JOJ Markíza Rašimu už iba kvôli tomu ako sa zachovali iba ten hore vie kedy nám svieca dohorí Plačem Slnko

ivet36, Pi, 16. 04. 2010 - 15:38

S mojou mamou raz lezal na Traumatologii-JIS-ke v Poprade jeden ukrajinec, ktory sa dolamal na lyzovacke.... dost nestastne a vazne......
Patril medzi tych "bohatsich"- co je vec relativna podla mna.....
Za prevoz vrtulnikom, operaciu, starostlivost a pobyt v nasej nemocnici mal zaplatit nehoraznu sumu.....snad bol poisteny-ktovie.....na vsetko sa vtedy skladala rodina a pribuzni....
Napriek vsetkemu kazdy vecer sa pomodlil a podakoval Bohu, ze sa mu vsetko to zlo stalo na Slovensku.....
Aj stav zdravotnictva je teda vec relativna.....stacilo sa narodit par kilometrov vychodnejsie a sme my aj nase deti v inych srackach......
Kazdy lekar chce byt dobry a uznavany lekar......hadam im treba viac verit.
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 15:50

alebo, ked clovek nie je spokojny s liecbou - nech hlada moznosti a nieco robi Úsmev Mrkám ...
Lebo taketo verejne "ohovaranie" /fakt sa neviem lepsie vyjadit, kedze toto je len o dojmoch a nie faktoch/ a sedenie so zalozenymi rukami nie je prilis konstruktivne riesenie. A navyse, nikomu nepomaha.

lydusha (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 15:56

"Dolezite" je najst vinnika. Tazko sa chapu veci medzi nebom a zemou, mnohi by radi zili do nekonecna v plnej sile a malokto chce pochopit, ze nas cas je odmerany a basta fidli...ze nuekto uz davno napisal nasu osnovu po ktorej ideme a mozno sa dnes vyliecis zo strasnej choroby ale zajtra vyjdes na ulicu a padne na teba tehla z 12teho poschodia...Tazko sa chape,ze tym, ze lamentujeme a nadavame na system nic nevyriesime iba sa oberame o energiu. Vinnik sa nasiel, ponadavat si na neho je oslobodzujuce na jednej strane ale na druhej strane sme si prilozili do nadoby "karmy" dlasi litrik ci kilecko.

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 18:22

sefiku vaaalis Pohoda

ivet36, Pi, 16. 04. 2010 - 16:00

Polarka- ak niekto citi beznadej, uchyli sa aj k vseobecnemu nadavaniu. Chapem to, aj ked viem, ze to k nicomu nevedie.....proste je to tak.
Aj takto niekto vypusti paru a ulavi si. Treba to brat s nadhladom....
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 18:28

Ivet

ak by bola rodina v prave, nic nepoviem. Ale ked Mnaou riesi nieco comu nerozumie, nijak do toho nevidi a navyse takto kritizuje a ohovara ludi ktori sa mozno k problemu postavili najlepsie, ako vedeli - tak to mi vadi.

Osobne nez idem kritizovat nieco /porodnictvo, skolstvo, vychovu/ najprv si o tom cosi pozistujem. Urcite si nedovolim napisat to su len moje dojmy /nieco co vobec nemusi suvisiet s faktami a tu ani nesuvisi/.
Jednoducho mi vadi, ked niekto ignoruje fakty a riadi sa iba rozburenymi emociami a na zaklade nich hodi pracu ludi, co zachranuju zivoty rovno do kosa. Z takehoto pristupu som vazne smutna Smútok

ivet36, Pi, 16. 04. 2010 - 19:04

Aj emocie su ludske.....je potrebne urcit im len mantinely.....
Nedavno sme kritizovali v georgininom blogu skolstvo a uroven a tiez sa neda povedat, ze je cele zle a kazdy ucitel je nanic.....napisali sme len tiez svoje dojmy, pricom malo z nas ovlada celu problematiku, navyse robime kazdy v inych odboroch, cize problem tiez vidime len okrajovo....
Teraz kritizujeme zdravotnictvo.....nie je to nic moc vo vseobecnosti....no tiez to neznamena, ze kazdy lekar je k nicomu.....
Nemusi Ti byt zasa zakazdym smutno, ked aj opise niekto svoje negativne dojmy.....Je to len jeho nazor....aj to mozno docasny. Mozno dnes baba na lekarov nadava a zajtra jej ti isti zachrania jej vlastne dieta.....kazdy nazor-dojem je relativny.....a tak to beriem ja.
Dnes som tiez s deckom bola na kontrole s rukou v nemocnici, kde sme cakali na cely proces- listok na rtg, snimok, kontrola....presne 3! hodiny.....Vies si predstavit, ako som ja nadavala na cely system v zdravotnictve a pruznost....aj rovno Rasimu by som zavolala, co to ma v rezorte za bordelVeľký úsmev , lebo ma to cakanie uz poriadne hnevalo.....ale vypenila som a som rada, ze sme sa s lekarom seriozne dohodli na dalsej operacii a postupe....
Proste emocie nami zmietaju vzdy a vsade- su normalne a bezne-su ludske....a podliehame im vsetci- niektori viac, niektori menej....
ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Pi, 16. 04. 2010 - 19:23

Nie, nekritizujeme zdravotnictvo vseobecne. Riesime tu ludi z kardiocentra v Bratislave. A bratislavsky zdravotnicky personal.
V tom je zasadny rozdiel.
Co sa tyka skolstva. System skolstva kazda z nas pozna minimalne z pozicie ziaka. Ostatne skolstvo sa neda porovnavat s kvalifikaciou a diagnostkou lekarov. Nikto z nas tu na NM nevie, aku mali spominane deti diagnozu a prognozu. Nevie to ani Mnau. Navyse na zaklade tohoto nicoho obvinuje lekarov z kardiocentra z nedostatocnej starostlivosti.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama