Dobry den,
nedavno som kupoval Led TV cez Okay e-shop. Televizor som si isiel vyzdvihnut do Okay predajne a zobral domov. Nerozbaloval som ho hned ale az na treti den a co som zistil ma sokovalo, obrazovka bola prasknuta. Zobral som ho ihned na reklamaciu do predajne a tam mi povedali ze spisu reklamaciu. Cudoval som sa lebo som myslel ze mi ho len vymenia za novy, ved som ho len vyberal z krabice, nebol pouzivany. Po 3 tyzdnoch mi prisla odpoved ze reklamacia je neuznana z dovodu mechanickeho poskodenia. To ma uplne sokovalo lebo dostal som ho uz pokazeny takze cierny peter zostal mne. Teraz ma vyzvali ze si nefunkcny TV mam ist prevziat. Som prekvapeny ako je toto vobec mozne. Mohli by ste mi prosim Vas poradit co mam teraz robit, ci je nejaka moznost vymeny Tv za novy alebo vratenia penazi, alebo nejaky iny sposob vyriesenia tohoto problemu?
Dakujem za akukolvek odpoved.
S pozdravom
Marek
Dobrý večer,
bohužiaľ je to tak, že sa internetové predajne bránia pred zneužitím vrátenia poškodeného tovaru spôsobom, že vo svojich všeobecných obchodných podmienkach majú uvedené, že zákazník je povinný prezrieť si Tovar hneď pri jeho doručení, je povinný ho rozbaliť a prekontrolovať, či je Tovar v poriadku, ak nie je a je poškodený, spíše sa o tom záznam, zákazník má právo na výmenu Tovaru resp. na vrátenie peňazí a internetový predajca si uplatní škodu u prepravcu a tá u svojej poisťovne. Pokiaľ však tak zákazník neučiní, predajca znáša zodpovednosť za fyzické poškodenie Tovaru len vtedy, ak viete bez akýchkoľvek pochybností preukázať, že Tovar Vám bol doručený už poškodený...čo je však nesmierne ťažké okrem toho väčšinou dávajú zákazníkovi podpísať aj preberací protokol, v ktorom je výslovne uvedené, že zákazník si Tovar prezrel a ten nebol poškodený resp. že zákazník výslovne žiada, aby Tovar pred ním nerozbaľovali..
Odporučil by som Vám, aby ste sa so svojou reklamáciou obrátili na príslušnú SOI-ku, ktorá aspoň preverí, či vybavenie reklamácie zo strany predávajúceho bolo v poriadku, ak by nebolo, mohol by ste mať teoreticky nárok na vrátenie už zaplatenej sumy...aj keď to považujem za málo pravdepodobné.
Dobrú noc želám.
Mgr. Róbert Bános, advokátska kancelária
U SOI nepochodi. Mal si to prezriet pri preberani. Niekedy su ludia zvlastni....prezeraju datum spotreby na jogurte, dve hodiny skusaju topanky....ale taku drahsiu vec ako TV si ani neskontroluje pri vydaji....