Prosím Vás o radu, dala som si vo firme v ktorej pracujem vyrobiť okná na stolarskej dielni. Vopred som poslala žiadosť o cenovu ponuku v 1/2014 dostala som dve odpovede s odstupom po týždni ktoré sa líšili len tým, že na druhej bolo uvedené, že je to opravená ponuka na celkovú cenu aj s DPH.
Na základe druhej ponuky som obratom na email odpovedala a poslala objednávku na výrobu podľa cenovej ponuky zo dňa , kedy mi bola poslaná druhá ponuka.
Cena bola dohodnutá s predchádzajúcim vedením firmy ústne no ja som si ju pre istotu dala zaslať aj emailom, ako som to hore spomenula.
Výroba sa zrealizovala, okná mi boli dovezené, podĺa objednávky mali byť aj osadené, ale to som si platila zvlášť, dala som si to urobiť niekomu inému. Bola mi zaslaná faktúra, ktorú som zaplatila. medzi tým sa zmenilo vedenie firmy a po 2 týždňoch od uhradenie prvej faktúry mi prišla dofakturácia ktorá robí navýšenie ceny zhruba o 80 percent.
Stále ma nadradený napáda, že to mám uhradiť, vyvíja na mňa psychický nátlak, už som si dala aj výpoveď, vyhráža sa súdmi, posledne mi hrozí, že mi nedá výstupné papiere zo zamestnania, nakoľko nemám uhradené pohľadávky vočí zamestnávateľovi/nezaplatená dofakturácia/. ja si myslím, že ja to mám všetko podľa obch. zákona a na dofakturáciu nemá právo. Stačí pri cen. ponuke a objednávke emailová komunikácia, alebo je nutné mať aj podpísanú cenovú ponuku.4211
Poraďte mi.
Vopred ďakujem
Dobrý deň,
objednávka z Vašej strany, ktorá bola poslaná aj e-mailom na základe cenovej ponuky, ktorú Vám poslala firma bola záväzná. Zaplatením faktúry ste splnili Váš záväzok, firma nemá právo od Vás žiadať uhradenie neskoršej dofakturácie. Odporučil by som Vám obrátiť sa aj na advokáta vo Vašom okolí, ktorý Vám môže na základe Vami preukázaných podkladov (e-mail, faktúra, cenová ponuka) poradiť, nakoľko moja odpoveď nemusí byť úplne presná, keďže som nemal možnosť vidieť všetky doklady.
Mgr. Róbert Bános, advokátska kancelária blízko k Vám
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo sa zaregistrujte