reklama

škodová udalosť

Pridal/a GDOVIN dňa 01. 02. 2014 - 14:50

reklama

Otázka používateľa
GDOVIN

Dobrý deň,
v mesiaci november som sa stal učastníkom škodovej udalosti pri ktorej vozidlo predo mnou bezdvôvodne prudko zabrzdilo aj napriek mojej včasnej reakcii som vozidlo neubrzdil a ťukol som predkom môjho auta do jeho zadnej casti kde mal namontovane tazne zariadenie. Druhý vodič na mieste uznal že on je vinníkom a spísali sme o tom zápis o škodovej udalosti kde označil ako vinníka seba. Po nahlasení na poisťovňu a vykonanej obhliedke vozidla nám prišlo vyjadrenie že udalosť sa nemohla stať podľa našho opisu a že poškodenie vozidla je nezlučitelne s nehodovým dejom nakolko nezadpoveda popisovanemu deju a rozsahu poskodenia vozidla škodcu. Poskodenie na jednotlivych vozidlach tvarovo, rozsahovo a vyškovo nezodpovedaju z čoho je zrejme že skodca nemohol poskodit vozidlo poskodeneho v zdokumentovanom rozsahu. Chcem podotknut že vozidlo do ktoré som ťukol malo ťažné zariadenie teda škoda na jeho aute nebola žiadna.
Na mieste udalosti boli aj policajti, ale kedže nedošlo ku škode na zdraví a škody nepresiahli sumu 3200 eur udalosť nevyšetrovali.
Chcem sa spýtať aké môžem podniknúť ďalšie kroky ked na mieste nehody druhý vodić jasne uznal svoju vinu. Z celého listu od poisťovne mám dojem akoby som si celú škodovú udalosť vymyslel.

Ďakujem za odpoveď

Odpovedá
advokát BÁNOS

Dobrý deň,

v zmysle § 11 ods. 6 z.č. 180/2013 o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla poisťovateľ je povinný bez zbytočného odkladu začať prešetrovanie potrebné na zistenie rozsahu jeho povinnosti poskytnúť poistné plnenie a do troch mesiacov odo dňa oznámenia poškodeného o škodovej udalosti poskytnúť poškodenému písomné vysvetlenie dôvodov, pre ktoré odmietol poskytnúť, alebo pre ktoré znížil poistné plnenie alebo poskytnúť poškodenému písomné vysvetlenie k tým uplatneným nárokom na náhradu škody, v ktorých nebol v ustanovenej lehote preukázaný rozsah povinnosti poisťovateľa poskytnúť poistné plnenie a výška poistného plnenia; písomné vysvetlenie sa považuje za doručené dňom, keď ho poškodený prevzal, odmietol prevziať, alebo dňom, keď ho pošta vrátila ako nedoručené.

Z toho, čo píšete vo svojej otázke vyplýva, že poisťovňa si svoju povinnosť poskytnúť písomné vysvetlenie splnila, ak s ním nesúhlasíte, môžete k tomuto vyjadreniu napísať svoje stanovisko, prípadne predložiť nejaké ďalšie dôkazy, ktoré budú potvrdzovať, že udalosť sa stala tak, ako ju popisujete vo svojej otázke, napr. by mohlo pomôcť stanovisko znalca z odboru dopravy, resp. znalecký posudok, ktorý by potvrdzoval Vašu verziu. Ak ani potom nebude poisťovňa ochotná uznať Váš nárok, budete sa musieť zrejme jedine obrátiť na súd, aby ten vo Vašej veci rozhodol.

Mgr. Róbert Bános, advokátska kancelária blízko k Vám


reklama


reklama

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama