Prosím váš o radu už naozaj neviem si radí čo mám robiť.V roku 2006 som dcére kúpila telefón na paušál k-15narodeninám no ale to som netušila že budu strašne vysoké faktúry (do 200eu),chodiť domu za telefón,no splácali sme to horko ťažko ale všetko sme zaplatili.Po 5 kov mi poslala T-mobil faktúru,že ja som im ešte dlžná 47eu a že aktivovali číslo a že mám to zaplatiť.Ihneď som sa išla sťažovať do spoločnosti aj tam mi spísali sťažnosť a žiadala som vysvetlenie písomne ale som žiadnu odpoveď nedostala. Potom v TV-správach hlásili že veľa ľudí dostalo podobne faktúry aby na to nereagovali ľudia.Tak aj som na nereagovala a mala som urč ti čas kľud a to sa mi vyhrážali exekúciou a súdom ale nie doporučím.A to by ešte neboli nič ale teraz už mam zaplatiť celý telefón v sume 356eu za to že som to neuhradila.Tak vás veľmi prosím poraďte ako mám postupovať, ja sa súdu nebojím ja nemám ani z čoho zaplatiť dostávam len 22eu rodine prídavky.A poslala som im email-kópiu mojej sťažnosti aj som volala s tou spoločnosťou,že to prešetria.Dostala som odpoveď že musím to zaplatiť a mam len komunikovať s nimi tak ma to naozaj dojalo. Ja som schopná celú tuto situáciu dať do televízie JOJ- určite nie som sama na slovensku.
Budem čakať na vašu odpoveď vopred vám veľmi pekne ďakujem
Dobrý deň,
na začiatok by som uviedol, že tento postup zo strany mobilného operátora sa mi zdá trochu neštandardný, hlavne preto, že v prípade ak meškáte so zaplatením faktúry najprv Vám príde upomienka, ktorá je bezplatná (napr. formou sms), ak nezaplatíte po niekoľkých dňoch Vám príde ďalšia upomienka (opäť napr. formou sms alebo písomnou upomienkou), ktorá už ale bude spoplatnená podľa aktuálneho cenníka, ak stále nereagujete, dochádza k obmedzeniu služieb, čo je stav, kedy sú na SIM karte dostupné iba prichádzajúce hovory a sms správy, pričom za toto obmedzenie sa už platí určitý poplatok, a nakoniec dochádza k odpojeniu, kde Vám je znova účtovaný poplatok. Ak celý tento postup nie je úspešný, tak vtedy dochádza k súdnemu konaniu a nakoniec k exekúcii.
Vzhľadom k tomu ale čo uvádzate vo svojej otázke, teda že ste všetko zaplatili, v prípade, ak by ste aj nejakú faktúru zabudli zaplatiť, neverím tomu, aby Vám neposlali upomienky a že by ste si nato nespomenuli.
Ďalej čo uvádzate je, že Vám po 5 rokoch poslali faktúru, tak by som poukázal na § 101 Občianskeho zákonníka, v zmysle ktorého je všeobecná premlčacia doba 3 ročná (ak by bola zmluva s operátorom uzatvorená v zmysle Obchodného zákonníka, premlčacia doba by bola 4 ročná). Ak Vám bola teda služba poskytnutá pred 3 resp. 4 rokmi a od splatnosti faktúry uplynuli 3 resp. 4 roky, podľa mňa by mala byť táto pohľadávka mobilného operátora premlčaná. Ak je tomu tak, napíšte mobilnému operátorovi a aj vymáhačskej spoločnosti, že ich pohľadávka je premlčaná a že Vy to premlčanie namietate, preto aj v prípade súdneho konania by im nemohla byť priznaná. Ak by Vás naďalej obťažovali, odporúčam Vám dať podnet na Telekomunikačný úrad alebo Slovenskú obchodnú inšpekciu, aby celú vec prešetrili.
Pekný deň Vám prajem.
Mgr. Róbert Bános, advokát
môj email je Marika117@azet.sk