Dobrý deň,
chcela by som sa spýtať, či nie je poisťovňa v prípade nezaplatenia splátky Povinného zmluvného poistenia povinná poslať upomienku. V návale starostí o zdravie svojho syna som zabudla zaplatiť poslednú splátku poistky. Poisťovńa nám bez akéhkoľvek upozornenia po mesiaci od dátumu splatnosti poistku zrušila. Oznámili nám to listom až takmer po mesiaci od zrušenia poistky, takže my sme, nič netušiaci jazdili mesiac bez poistky. Asi týždeň predtým ako prišlo oznámenie o zrušení manželovi zavolal ich pracovník a pýtal sa, či poistku rušíme, keďže sme nezaplatili. Manžel bol samozrejme prekvapený, a pretože pracovník povedal, aby sme urýchlene splátku zaplatili, hneď ten deň sme tak urobili. Mysleli sme si, že je všetko v poriadku. Až kým neprišiel list, v ktorom nám oznámili, že poistka je už takmer mesiac zrušená. Nechápem, načo nám ten pracovník telefonoval a žiadal o zaplatenie, keď už poistka minimálne 2 týždne neplatila. Nemá poisťovňa povinnosť do určitého času od zrušenia poistky klienta o tom upovedomiť? Poistka bola zrušená ku 18.3.11 a oznamujúci list je zo 6.4.11 a doručený nám bol až 14.4.11.
Som z toho všetkého poriadne rozčarovaná, pretože teraz musíme zaplatiť storno poplatok, uzavrieť novú poistku v tej istej poisťovni(s ktorou nie sme nielen po tejto skúsenosti vôbec spokojní), ktorá bude asi vyššia ako tá pôvodná.Pre mladú rodinu s dvoma deťmi to nie je vôbec príjemné. Samozrejme uznávam, chyba je na našej strane. Nedostali sme však žiadnu možnosť ju napraviť a to považujem za nenetické.
Ďakujem za odpoveď.
Komentáre
Ja som našla, že podľa občanskeho zákonníka sú poiťovne povinné zasielať upomienky tak, ako píšeš ty. PZP je ale výnimka. Ak som to dobre pochopila, pri tomto poistení nie sú povinní to oznámiť, zrejme preto že je povinné. Robia to asi len seriózne poisťovne a tou zrejme Generali Slovensko nie je ... Počká, kým prejde lehota a nechá si zaplatiť storno. Veď na tom predsa zarobí. Hlavne, že majú na svojej stránke napísané, ako ruzumejú potrebám ľudí a akí su féroví a podobné blá,blá.
Ja robím úplne v inej sfére, takže sa v problematike poisťovníctva veľmi neorientujem. Pôvodne sme mali zmluvu s Českou poisťovňou a tá sa potom spojila s Generali. Nikdy som nič podobné neriešila. Platili sme vždy načas, takže nebolo čo.
Ano, poistovna nie je povinna zaslat ti upomienku, ale je bezna prax, pracovnik poistovne, ktory berie proviziu z tvojej zmluvy ta kontaktuje a upozorni, ze meskas s platbou... v pripade, ze uzatvaraz PZ s maklerom, tak makler bezne dostava vypis dlznikov na poistnom a potom ta kontaktuje bud listom alebo telefonicky...
Ja som s o svojou poisťovnou spokojná.Vlani sme si ani nespomli,že nám už treba zaplatiť poisenie od auta.Pekne mi zatelefonovali domov.Meškali sme už takmer mesiac.Lenže pracovník to zrobil že jednu rušíme na druhú nadväzujeme.Nič navyše nás to nestálo.Aj pre tieto dôvody zotrvávam v pôvodnej poisťovni a nereagujem na nové ponuky-reklamy.Sú chápaví,slušní a klientom zavolajú,ak si pozabudnú uhradiť poistné.
To máš šťastie! Prezradíš mi v akej ste poisťovni?
máme alianz.Skús si pozrieť aj tento link.Nájdeš tam informácie,čo hladáš
http://www.google.sk/aclk?sa=l&ai=C1uMKAE6rTfT2A8b6sgb8q9GgAuzo8OcBhJrO…
My platíme PZP aj havarijnú poistku cez IB v presne určených intervaloch mm má dokonca v mobile pripomienku aby nezabudol ale neviem či sú povinný to oznamovať keď zabudneš zaplatiť lebo v podstate to nie je ich povinnosť a nechcete si dat PZP inam keď nie ste spokojný?Hlavne je uzavrieť to čím skôr aby ste boli krytý
Samozrejme, že by sme chceli, ale je taký zákon, že po dobu, kým nevyprši tá stará - u nás je to do augusta - musíme sa znova poistiť v tej istej.
ano, musite sa poistit v tej istej - ale len do augusta - potom chod inam.
poistovne vyzyvaju svojich klientov na uhradenie splatky poistneho - ci uz je to PZP alebo iny produkt. zvacsa ide jedna vyzva obycajnou postou, druha doporucene. su poistovne, kde si ta pekne poistovaci, ktori beru provizie z tvojej zmluvy sami obvolaju, ze meskas s platbou. no nemusi to tak byt.
dalsia vec je, ze ak neplatis raz rocne, ale kvartalne, tak ti pravidelne chodia domov obalky so sekom, ktory treba uhradit. tie nemusia chodit doporucene.
v pripade, ze si zmluvu neuzatvarala priamo v poistovni, ale prostrednictvom maklera, poistovna vyzyva maklera, aby riesil s tebou tvoj nedoplatok - akou formou to riesi on - to je uz na sposoboch danej maklerskej spolocnosti.
poistna zmluva PZP moze zaniknut z dovodu nezaplatenia nasledneho poistneho po uplynuti 3 mesiacov od splatnosti poistneho.
v pripade PZP vsak musis uzatvorit s danou poistovnou novu poistnu zmluvu na dokoncenie daneho rocneho obdobia (t.z. - ak ti poistne obdobie zacina dnom 1.1. a tebe teraz zanikla PZ z dovodu nezaplatenia poistneho - do 31.12 v danej poistovni uzatvoris zmluvu na dokoncenie obdobia. od 1.1. mozes prejst do inej poistovne, no nezabudni, ze tu zmluvu uzatvor v tom pripade len na dobu urcitu, ak bude na dobu neurcitu, nezabudni 6 tyzdnov pred prolongaciou zmluvy zmluvu vypovedat).
Ahoj Katka,
podľa mňa, PZP zrušia po mesiaci od nezaplatenia splátky. Dá sa poistka uzavrieť na dobu určitú? S tým som sa ešte nestretla. Keď som telefonovala do poisťovne, povedala som, že chcem tú poistku len do dátumu kedy mala končiť. Potom by som poiťovňu zmenila, pretože po tejto skúsenosti nie som s ňou spokojná. Pracovníčka mi ale povedala, že PZP sa uzatvára na rok.
Tinka,
PZP - je poistenie, ktore ma platnost rok - vzdy k vyrocnemu dnu sa zmluva "prolonguje" - pricom sa upravia bonusy, ktore ovplyvnuju cenu. PZP zanika do 3 mesiacov od neuhradenia splatky - zalezi na sposobe a rychlosti, ci korektnosti tej, ktorej poistovne.
samozrejme, ze sa zmluva na PZP da uzatvorit i na dobu urcitu - len nie vsetci poistovaci o tomto informuju svojich klientov - pri vypisovani zmluvy su dve kolonky - cize zmluva na dobu urcitu a neurcitu - zalezi na tom, ktore okienko ti zaskrtnu.
pracovnicka poistovne ti povedala dobre - PZP sa uzatvara na rok, pretoze poistne obdobie je jeden rok, vzdy k vyrocnemu dnu poistenia sa zmluva obnovuje - ty dostavas nove doklady k poistke - zelenu kartu, asistencnu kartu - na nove poistne obdobie.
kedze v tvojom pripade doslo k zruseniu poistenia pre nezaplatenie - tvojou povinnostou je uzatvorit zmluvu UZ LEN NA ZVYSOK POISTNEHO OBDOBIA, ktore je do vyrocneho dna poistenia.
neviem, ci si mala PZP uzatvorene na kalendarny, ci technicky rok, ale den a mesiac, kedy si zmluvu uzatvarala - je vyrocnym dnom v mesiaci, kedy ti zacina nova "prolongacia" zmluvy - cize novy rok poistenia. den pred tymto vyrocnym dnom je poslednym dnom poistenia.
do poistovne chod a v pripade, ze poistovnu zmenit chces, uzatvor poistnu zmluvu len na zvysok poistneho obdobia a potom chod inam.
Katka, nie je to tak, PZP sa nedá uzatvoriť na dobu určitú. Keď chceš zrušiť PZP, je tam 6-týždňová výpovedná lehota. Ak ju nedodržíš, nemôžeš poistku zrušiť. Samozrejme iné podmienky sú v prípade odhlásenia auta, (napr. pri predaji auta) vtedy 6-týždňová výpovedná lehota neplatí.
ja som poisťovala auto 30.12 a tiež som to chcela len na rok a 1 deň...aby som prešla z technického roka na kalendárny /kedy je výhodnejšie poistné pri dohadovaní/...a nebol problém uzavrieť na dobu od 30.12.2009 do 31.12.2010. Takže uzavrieť poistné na dobu určitú sa dá. Nemusela som dávať výpoveď 6-týždňov vopred, lebo mi zmluva automaticky skončila. Prišla mi síce ponuka pokračovať v tej zmluve, ale ja už som mala vybranú inú poisťovňu.
Dulka, mylis sa.
PZP sa DA uzatvorit i na dobu urcitu. a v pripade zániku poistenia pre nezaplatenie poistneho sa PZP uzatvara v danej poistovni do konca poistneho obdobia povodnej zmluvy...
ďakujem za podrobné vysvetlenie. Budem sa držať tvojich rád. Ozvem sa, ako to dopadlo.
s poisťovňou,, GENERALI ,,,mám najhoršiu skúsenosť-nikdy viac!keď lákajú klientov,tak samé sladké rečičky,ale keď oni majú za niečo platiť,tak nachádzajú všetko možné,aj nemožné,len aby nezaplatili....nájdi si serioznu poisťovňu
Mária, vyššie Tinka napísala názov poisťovne, s ktorou má problém. Ale ten svoj problém aj pomerne podrobne rozpísala a predpokladám, že všetko môže bez problémov dokázať. To je teda v poriadku.
Ty si tiež napísala názov tej poisťovne - ale bez toho, aby si bližšie objasnila, o čo išlo.
OK, ale ak niekto z tej poisťovne bude voči tvojim písmenkám protestovať, že sa jedná o negatívnu reklamu, budeš vedieť svoje prehlásenie nejako vydokladovať?
Už naozaj neviem, ako to mám napísať...
Dievčatá, jednoducho sem nemôžete len tak mirnix-dirnix napísať niečo "bakané" na niekoho jasne identifikovateľného. Firmy aj jednotlivci si "lustrujú", čo sa o nich na nete píše, a ak nájdu na NM niečo, čo sa im nepáči, čo myslíte, komu chodia maily?
Správne - Kamilke. Ona je autorka a majiteľka stránky a ona je aj zodpovedná za obsah.
Geo
Tinka, poslala som ti mail.
Dobrý deň,
to, či poisťovňa má povinnosť posielať upomienky na zaplatenie musí byť uvedené v poistnej zmluve. Pokiaľ tam takáto povinnosť poisťovne nie je uvedená, nemôžete čakať, že Vám pošle poisťovna upomienku. Lehota splatnosti poistného je zrejmá zo zmluvy, preto v prípade, ak nezaplatíte splatný dlh, dostávate sa do omeškania so všetkými následkami. Pozrite si pre istotou všeobecné poistné podmienky poisťovne, z ktorých bude zrejmá povinnosť poisťovne posielať upomienky.
JUDr. Milan Ficek, advokát Bratislava
Ti slusnejsi Ti poslu upomienku, listom alebo aspon sms. Na cca 45 den od nezaplatenia. V cca 70 tom - 75 tom dni, sa posiela vyzva na zaplatenie, ta ma prist doporucene, aby bola istota ze ju klient dostal. A po zaslani vyzvy je este 30 dni na zaplatenie. Neviem sice o aku poistovnu ide, no skusila by som to s nimi riesit. Ak by islo o jednotku na trhu, ozvi sa mi