reklama
Dobrý den,
chcela by som poradit, cez internetovy obchod som si kupila pre synceka kocik . Po 8 mesicoch pouzivania sa mi zlomila rucka - taka akoby golfova palica. Poslala som ho teda na reklamaciu. Kedze intern.obchod nie je v nasom meste, musela som ho poslat postou a ten balík bol dost tazky. Chcem sa spytat ci mam narok na vratenie penazi za to postovné,ked som si ho poslala sama.
Dakujem
reklama
reklama
Komentáre
Internetoveho obchodu si sa nepytala vopred, ake maju podmienky na vybavenie reklamacii a ako postupovat? Mozno oni maju kuriera, ktory reklamacie zvaza a teda v tom pripade nemas narok na vratenie penazi.
tam mi povedali,ze oni nikoho neposielaju, ze ak to chcem reklamovat, musim si to poslat sama
spytaj sa ich v obchode, ci v pripade uznanej opravnenej reklamacie mas narok aj na preplatenie postovneho.
v pripade neuznanej asi tazko.
alebo pozri obchodny zakonnik okolo §430 a dalej.
V prípade uznanej oprávnenej reklamácie je nárok aj na preplatenie poštovného, aj na všetky ďalšie prípadné náklady zákazníka, ktoré mu v súvislosti s reklamovaným tovarom vznikli.
Adekvatne naklady, ak sa dovezie vrtulnikom, nik mu to preplacat nebude, cize dostane tak max. vysku cestovneho v MHD.
Len ked si uz volala a pytala si sa, preco sa tam nespytas aj na toto? Oni ti to povedia najpresnejsie....
Ano urcite mas pri tejto reklamacii, teda pri kupe cez internet, ale aj pri kupe v kamennom obchode narok na vratenie aj vsetkych - ucelne vynalozenych nakladov-, To je napr. postovne, copy sluzby blockov, pripadne pravne poradenstvo. Budes musiet to ale zdokladovat a sa s predajcom hlavne dohodnut. Pretoze pokial by si sa nedohodla, nic nieje stratene, ale zacina tortura nasich nekonecnych sudnych pojednavani.

Vacsie firmy sa spravidla nenatahuju- maju to uz zakomponovane v svojich cenach, ale ti mali, no s nimi je to boj. Mozno by bolo dobre zohnat si len od nejakeho znameho pravnika razitko, na list-vyzvu, kde ich vyzves k tejto uhrade. Taka mala sluzbickam mozno barter za inu protisluzbicku- dobru tortu a tak. Inac to posobi na tych predajcov, lebo vedia, ze ich to podom v sudnom konani v konecnom dosledku vyjde drahsie. Do takychto veci sa SOI neche velmi montovat, ale prip. skus, alebo este obcianske zdruzenia na ochranu spotrebitelov.
Drzim palceky.
Dobrý deň,
v prípade, ak bola reklamácia opodstatnená, máte nárok na preplatenie oprávnených nákladov, teda aj poštovného. O jeho preplatenie požiadajte priamo predávajúceho.
JUDr. Milan Ficek, Advokátska kancelária BRATISLAVA