reklama

soľ do umývačky riadu

Plamienka. , 05. 11. 2010 - 11:00

reklama

Už dlhšie dumám nad záhadou soli do umývačky:-|
Keď som ešte nemala umývačku trochu som si "preklepla" prostriedky ktoré sú do umývačky potrebné... som "postihnutá" skúmaním zloženia skoro na všetkom,čo kupujem, a neraz mi to ušetrí veľa peňazí...pri soli do umývačky mi takmer vyrazilo dych zloženie...NaCl...to znamená chlorid sodný , prachobyčajná soľ, alebo kuchynská soľ ,nič viac nič menej:-O čudovala som sa ako to vôbec môže niekto kúpiť za tú cenu:-O :-O :-O tak to teda ja určite keď tú umývačku budem mať nekúpim!B-]
v návode na umývačku som však našla toto: "Pozor. Používajte len soľ špeciálne určenú pre použitie v umývačkách riadu!Akékoľvek iné druhy solí neurčené pre špeciálne použitie v umývačke riadu, obzvlášť kuchynská soľ, by zmäkčovač vody poškodili.V prípade škôd spôsobených použitím nevhodnej soli ,neposkytuje výrobca žiadnu záruku ani neručí za akékoľvek spôsobené škody."
No mám skúšku z chémie na vysokej škole a nemám žiadnu vedomosť o tom ,žeby bolo niekoľko "druhov" chloridu sodného. Môže mať rôzne veľké kryštály,môže byť pomletý na rôznu hrúbku , ale je to stále len soľ, NaCl. Rozpúšťa sa vo vode, tvorí ióny Na+ a Cl-.....:-| Napriek tomu čo mi hovorí logika nemám odvahu do mojej umývačky nasypať kuchynskú soľ ....
Dali ste niektorá niekedy kuchynskú soľ do umývačky?
Existuje vari nejaká "tichá dohoda" medzi výrobcami umývačiek a výrobcami čistiacich prostriedkov, alebo sú moje poznatky z chémie mimo:-O
Zvlášť zaujímavo vyznievajú popisy na týchto soliach, jedna je "forte, extra silná s ochranným účinkom" ďalšia zas je vo forme "špeciálnych granuliek" iná má "špeciálne zloženie" :-O :-O :-O :-O :-O a všetky do jednej majú zloženie to isté ...NaCl.


reklama


reklama

linda999, Pi, 05. 11. 2010 - 11:22

Vyborna tema, som zvedava, kto pouzil sol.;-)
Tiez budeme mat umyvacku.

Inak, vsimnite si zlozenie soli do kupela v drogerke.
NaCl a zmes farbiv - ziadne extrakty z nicoho, aj ked na obale svieti napis: Aloe vera, nechtik, ylang - ylang a podobne. Len sol, farba a vona.
Jedine, co obsahuje cenne zlozky, je sol na nohy, modry vrchnak, znacka Bal.. v DM. Jedina.
:-O :-O :-O

Ariesa, Ne, 07. 11. 2010 - 15:27

minam vela soli do kupela kazdy tyzden urcite do kupela padne kilo-kilo a pol.

je vela znaciek s morskou solou, ale mas pravdu, treba davat bacha na zlozenie. hocikedy ma balenie napis "morska sol", ale je to len kamenna sol s "vonou mora". a na modro zafarbena. morsku sol je najlepsie kupovat v potravinach a tu si davat do kupela. 1 kg/50 centov. uplne najlepsia je do kupela mrtvomorska sol, ale ta je drahsia cca 1 kg/4 eura.

kp, Pi, 05. 11. 2010 - 11:40

(y) dobre si ma pobavila, milo opisane...priznam sa, doteraz som si nerobila starosti nad solou do umyvacky, pretoze je u nas cenovo porovnatelna s tou jedlou... ale zaujalo ma to, a tak som googlila a toto nasla:

ta umyvackova je este cistejsia ako jedla, ktora obsahuje mnohe mineraly (potrebne pre ludsky organizmus) a tie mozu poskodit zariadenie na vymenu ionov v umyvacke
Katarina:-)

Plamienka., Pi, 05. 11. 2010 - 16:35

:-) no vidíš to by ma nenapadlo ,. skôr by som tipovala ,že tá jedlá bude čistejšia....no myslím že tých minerálov tam nebude až tak veľa, veď všade sa hovorí že treba soliť morskou soľou, že tá obyčajná neobsahuje žiadne minerály...iba jód sa pridáva, ale tuším sú to tiež len stopové množstvá keďže je to stopový prvok?

kp, Pi, 05. 11. 2010 - 18:34

no len ide o to, ze pri pripadnej reklamacii by to asi dokazali a neviem, ci to niekto chce riskovat - teda prist o peniaze kvoli ionom navyse ;-)
Katarina:-)

Plamienka., Pi, 05. 11. 2010 - 19:54

no veď to ...keby som sa toho nebála tak tam tú kuchynskú sypem už dávno;-) trochu som tiež hľadala a našla som že regeneračná soľ má čistotu 99,9% a kuchynská jedlá 99,0%.....veď to by bolo celkom ok, ale prečo tá premrštená cena? neverím že ten technologický proces je až taký drahý:-O

kp, Pi, 05. 11. 2010 - 20:05

a ake mas ceny?
Katarina:-)

Plamienka., Pi, 05. 11. 2010 - 23:17

obyčajná jedlá kuchynská soľ cca 0,3 eura /kg, soľ do umývačky 0,6 až 2,4!!! eur za kg.... to je dvoj až osemnásobok:-O

Plamienka., Pi, 05. 11. 2010 - 23:28

a vo veľkoobchode , vo veľkých baleniach je cena za oba druhy približne rovnaká:-)

matafix75, St, 17. 11. 2010 - 10:00

takže jesť môžme hocičo,ale umývať musíme hygienicky...(giggle)

fidorka, Pi, 05. 11. 2010 - 11:53

umývačku máme päť rokov a celý čas používame jednu značku,myslím,že je najlacnejšia na trhu,lebo som ešte lacnejšiu neobjavila-asi 70 centov za kilo.Pamätám sa,že manžel vtedy ešte keď bola umývačka nová,ten veru preštudoval obaly všetkých prípravkov,ktoré sa do umývačiek dávajú a keď zahlásil,že táto lacná obsahuje presne to isté,ako tá drahá soľ,tak bolo rozhodnuté.
A obyčajnú soľ ma veru nenapadlo tam dávať,hlavne preto,ako píše aj Katka,je tam toho viac pridané,ako napríklad jód a iné,bála by som sa,že si tú moju kámošku pokazím :-P ;-)

Lea, Pi, 05. 11. 2010 - 12:04

priznám sa, že nad týmto som sa nikdy nezamýšľala ... kupujem tú najlacnejšiu soľ
ale môžem vyskúšať kuchynskú, moja umývačka je už dôchodkyňa, hádam prežije :-)
práve mi napadlo, že máme v sortimente chemické úpravne vody a v nich sa na regeneráciu používa obyčajná kuchynská soľ

eniXelka, Pi, 05. 11. 2010 - 19:13

Ja davam do umyvacku obcajnu kuchunsku sol (v starej mene 8 SK/kg) a este nam ta bedna neodisla. Mame ju sice zatial len rok, ale ziadne degenerativne zmeny na nej nebadat.
Svokor ma chemicko-technologicku a ked sme sa ho pytali, co by sa mohlo stat umyvacne, ked pouzijeme obycajnu sol, tak sa zasmial a povedal, ze nic.

Takze tak.

Plamienka., Pi, 05. 11. 2010 - 20:00

máš moje sympatie(clap) nooo ale odvahu ešte nemám,skúsim si ešte zistiť, ako to zariadenie na zmäkčovanie vody funguje, možno potom...nerada by som kvôli úspore soli kupovala novú umývačku, moja má len pol roka:-)

julita, Pi, 05. 11. 2010 - 22:44

Dievčence moje zlaté, nebláznite.Veď keď budeme všetky vymýšľať čo najlacnejšie prostriedky, kto potom bude kupovať tie predražené značkové veci?;-( Zahraničné firmy potom schudobnejú.(brokenheart) Veď ony /tie firmy/ potrebujú naše trhy.(rofl) (rofl) (rofl)

Plamienka., Pi, 05. 11. 2010 - 23:36

(y) (rofl) (rofl) (rofl) ;-)

Plamienka., Pi, 05. 11. 2010 - 23:35

no tých 60 centov za kilo ešte oželiem , doteraz som nevedela ,že je aj taká lacnejšia soľ, ale viac ani za svet;-) B-]

dasa_, So, 06. 11. 2010 - 10:37

Kedysi som si písala s jednou babou, ktorá robila v solivaroch. A povedala, že rozdiel medzi kechynskou soľou a tou do umyvačiek je v tom, že vypnú jodidovanie soli a vymenia krabicu za hodne pomaľovanú a kartónovú.

A že soľ sa v hojnej miere používa aj do pracích práškov.

inak, k tomu zmäkčovaniu vody soľou - všimli ste si nieked, že ak máte hrniec, v ktorom iba varíte vodu na čaj, tak sa tam neskutočne usádza vodný kameň. A ke´d varíte slanu vodu na cestoviny, polievku, tak sa kameň neusádza?

lydusha (bez overenia), So, 06. 11. 2010 - 13:20

Chapem mnohe, ze v snahe usetrit sa slamky chytate, ale pokial je niekde nastavene pouzivanie soli do umyvacky tak ju tam davam a neriesim ci je kuchynska taka ista ci lepsia. Rovnako ako neriesim, ze mi do auta ide taky a taky benzin , tiez by bol mozno jedly olej lacnejsi- ale je naozaj nutne spekulovat nad kazdou vecou?
Nie je jednoduchsie brat veci tak ako su? Tak ono mohe danosti asi nie su na srandu kralikov, pre nieco je to tak a finito.

Polárka (bez overenia), So, 06. 11. 2010 - 14:26

Ono je rozdiel žiť vedome, a žiť systémom "nad ničím sa príliš nezamýšľať a konzumovať". Kždý má právo vybrať si čo mu viac vyhovuje. A teda, áno, pre niektorých ľudí je potrebné špekulovať nad rôznymi vecmi. Nie je to ich nutnosť, ale spôsob života :-)

PS : pekne to ukazuje film Idokracia. Geo ďakujem za typ :-)

georgina, So, 06. 11. 2010 - 14:59

:-) (sun) (sun) (sun)

Plamienka., So, 06. 11. 2010 - 20:17

lydusha nejde až tak úplne o to ušetriť za každú cenu, ide skôr o to, že sa predáva niečo úplne obyčajné pod nálepkou výnimočnosti za premrštenú cenu, a to mi hraničí až so zavádzaním spotrebiteľa:-| , to ako keby vodárne začali teraz plniť vodovodnú vodu do fliaš a ponúkali nám ju ako jedinú možnú vodu na pitie, a ešte by napísali " v žiadnom prípade nepite vodu z vodovodu, neručíme za trvalé poškodenie vášho zdravia" :-) a na druhej strane ja si teda nemôžem dovoliť prijímať každý tovar v obchode ako prichádza, ak ty áno si šťastná žena(sun) , ak by si sa niekedy v živote dostala do situácie, že ti je aj dvadsaťhaliernik drahý lebo máš hlad 2 dni si nejedla a môžeš si kúpiť 1 rohlík, začneš veci riešiť a nie len prijímať inak by si prijala aj smrť hladom ak to berieme ad absurdum

lydusha (bez overenia), So, 06. 11. 2010 - 20:26

Ked si viem dovolit umyvacku riadu tak si viem dovolit take minimum ako je sol do nej. Ta sol je uz vazne prkotina vzhladom k tomu, ze nestoji AZ tak vela a nedosypam ju denne.
Rozhodne vnimam rozdiel medzi klasickou solou, solou do umyvacky a podobne. Ked ju tam vyrobca chce a podmienuje tym zaruku tak ju tam bude mat.
Ja vazne niektore veci beriem ako totalne zbytocnosti a o vodach z flase viem tiez svoje.

Plamienka., So, 06. 11. 2010 - 21:41

2,40 E sa mne zdá až doooosť, a keby som nerozmýšľala tak sa nechám oblbnúť rečičkami ako "extra účinná" atď. no a keby som nerozmýšľala a nešpekulovala a nešetrila tak si ani tú umývačku nemôžem dovoliť ktorá pre mňa okrem ďalších úspor na energiách atď. šetrí predovšetkým ČAS
Okrem toho áno teraz si môžem dovoliť umývačku, ale boli okolnosti v mojom živote, ktoré sa na mojom prístupe podpísali asi natrvalo.
Čo ty pokladáš za zbytočnosti ja riešim a možno to čo ty riešiš absolútne neriešim ja.Pekný večer.;-)

lydusha (bez overenia), Ne, 07. 11. 2010 - 13:01

Mozno. Ja vsak neriesim skoro nic a je mi fajn. 99% veci sa aj tak utrasie samo.
http://www.bio-obchod.sk/produkt-2465/sonett-regeneracna-sol-do-umyvack…
Sol nedosypas denne, tak mi nehovor, ze je to taka markantna polozka.
A rozdiel medzi kuchynskou solou a regeneracnou solou do umyvacky je podstatny.
Ked si vsak myslis, ze je to jedno, kludne si tam syp co chces. Usetris na soli a neusetris na opravarovi ked sa dohuka.
Tiez nelejes do benzinoveho auta naftu lebo je lacnejsia.

Plamienka., Ne, 07. 11. 2010 - 14:41

nesúhlasím s tvojím postojom:-)ale je tvoj nie môj

keď neriešiš, tak nerieš ,že ja riešim soľ;-)

rozdiel medzi tými soľami je najväčší asi tak v názve, nedá sa porovnávať s rozdielnosťou nafty a benzínuB-]

Polárka (bez overenia), Ne, 07. 11. 2010 - 15:02

(y) :-)

lydusha (bez overenia), Ne, 07. 11. 2010 - 15:38

V pohode, ked sa ti pohuka tak ma informuj ako si pochodila v servise. Len ci budes mat gule na to, povedat im, ako si "setrila" na soli :-D

Plamienka., Ne, 07. 11. 2010 - 14:22

Koho by to zaujímalo detailnejšie:

Zloženie jodidovanej soli
http://www.solsan.sk/inshop/files/42245/Solivarska%20sul%20s%20jodem_07…

Zloženie regeneračnej soli
http://www.solsan.sk/inshop/files/48445/Claramat%20Solsan_071113_CZ.pdf

PRINCÍP IÓNOVEJ VÝMENY V "ZMäKČOVAČI VODY":

Katex

Katex je měnič kationtů. Funkční skupina katexu má záporný náboj, protiiont kladný náboj. Nejčastějšími protionty jsou H+ (jedná se o katex v H cyklu), nebo Na+ (katex v Na cyklu). Cílem katexu je odstranění kationtů z vodného roztoku. Obecně lze výměnu zapsat:

n R-H + Men+ = RnMe + n H+

Pro názornost předpokládejme, že je v roztoku přítomen NaCl. Poté dochází k reakci:

-SO3H + NaCl = -SO3Na + HCl

Roztok obsahující NaCl obsahuje po průchodu katexem kyselinu chlorovodíkovou.

Na začátku je všechen ionex v určité formě. Pro případ silného katexu v Na+ cyklu jsou všechny protionty sodné kationty. Při průtoku roztoku kolony dochází k nahrazování Na+ iontů jinými kationty - nejsilněji se vážou ionty s nejvyšší afinitou k ionexu (např. vícemocné kovy), slaběji další ionty podle selektivitní řady. Uvolní se ionty Na+, které odtékají z kolony. Zároveň ionty s vyšší afinitou (například Fe3+) vytěsňují z funkčních skupin ionty s nižší afinitou (například Mg 2+), které se tak posouvají do dalších částí kolony. V okamžíku, kdy jsou odplaveny všechny ionty Na+ (v odtoku se objeví iont z roztoku s nejnižší afinitou k ionexu) dochází k vyčerpání ionexu a je nutné ho regenerovat.

Regenerace

Regenerace je převedení ionexu do původního pracovního cyklu. Provádí se přebytkem regeneračního činidla (až 6 násobek oproti stechiometrii). Dá se provádět souproudně, protiproudně, frakčně, dvouproudně, interně, nebo externě.

"změkčování vody"

Pomocí ionexu se dají odstranit ionty Ca2+ a Mg2+. Pro tyto účely se používají silné katexy zpravidla v sodíkovém cyklu. Solnost roztoku zůstane zachována - ionty vápníku a hořčíku jsou nahrazeny sodnými ionty.

ZDROJ:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ionex

Polárka (bez overenia), Ne, 07. 11. 2010 - 14:29

Mám rada ľudím ktorí rozmýšľajú, pochybujú, uvažujú :-) ;-)
Ďakujem za zaujímavé informácie (flower)

Plamienka., Ne, 07. 11. 2010 - 15:25

Nie je za čo:-)

Ja ďakujem ,že ma táto diskusia nakopla k hľadaniu nielen k dumaniu:-) ;-)

Plamienka., Ne, 07. 11. 2010 - 14:34

Z toho mi vyplýva , že jodičnan draselný, ktorý sa pridáva v miligramových množstvách na iodidáciu by nemal mať žiaden vplyv na zmäkčovač, keďže sa z neho uvoľňujú katióny draslíka, a draslík v takýchto malých množstvách je aj v základnom zložení soliB-]

ak sa mýlim chemičky opravte ma!

eniXelka svokor má zrejme pravdu:-)

Plamienka., St, 17. 11. 2010 - 09:04

Napísala som do servisu výrobcu mojej umývačky riadu, nech mi objasnia akým spôsobom poškodí umývačku kuchynská soľ.
Dostala som túto odpoveď:

"I když z hlediska chemického složení bude sůl shodná, je pro myčky podstatně vhodnější sůl hrubozrnná.
Důvodem je to, že při nasypání soli do zásobníku vznikne nasycený roztok a sůl se slepí.
Jemnozrnná sůl se slepí na kámen, jehož povrch je malý a nedovede se dostatečně rychle rozpustit. Jemnozrnná sůl může také ucpat vývody z nádržky, může se dostat i do mechanizmu plováku a působit problémy s indikátorem soli. Při proplachování dekalcifikátoru se potom sůl nemusí dobře rozpouštět a nemusí dojít k jeho dokonalé obnově.

Hrubozrnná sůl se sice také slepí, ale vytvoří pórovitou strukturu, která se dobře rozpouští a díky svým rozměrům nezpůsobuje ani další uvedené problémy."

Takže problém nie je v zložení, ale v štruktúre.
Porovnala som soli čo mám dom a tá do umývačky má skutočne 2-3x väčšie zrnká
No pre mňa je toto uspokojujúca odpoveď.
Skúšať, či je to naozaj pravda, vzhľadom na cenu umývačky nebudem. :-)

eva m, St, 17. 11. 2010 - 09:13

tak toto vysvetlenie beriem.
Plamienka, si zena cinu(y)
Eva (sun)

Polárka (bez overenia), Št, 18. 11. 2010 - 10:53

Takže čiste hypoteticky by bolo možné použiť hrubozrnnú morskú soľ ?

linda999, Št, 18. 11. 2010 - 13:45

Polarka, asi tam by boli problemom tie mineraly.
Ja by som asi neexperimentovala.

Polárka (bez overenia), Št, 18. 11. 2010 - 13:48

veď píšem "čiste hypoteticky" :-)

Plamienka., Pi, 19. 11. 2010 - 00:14

No opýtala som sa teda aj na toto, v servise tak ma "odpinkali" odpoveďou, že " výrobca doporučuje calgonit" (rofl) normálne ma pobavil:-D

Plamienka., Pi, 19. 11. 2010 - 07:41

Polárka je možné že tá morská soľ do umývačky,nie je až taký blud:-)
Morská soľ a kamenná soľ je v podstate jedno a to isté.
Morská soľ sa získava odparením slanej morskej vody.
Kamenná soľ, ktorá sa ťaží, je v podstate tiež morská soľ,vznikla odparením slaného jazera alebo morskej lagúny.Z hľadiska zloženia sú tieto soli identické, rozdiel je v kryštalizácii, kryštáliky morskej soli sa rozpúšťaj trochu ľahšie, preto sa zdá, že je slanšia.
Morská soľ rafinovaná(čistená)predávaná na ľudský konzum obsahuje 99% NaCl, kamenná soľ obsahuje 97-99% NaCl (asi v závislosti od ložiska soli)
Hore vyššie dala Lydusha linku na eko-soľ do umývačky Sonett - zloženie 100% kamenná soľ. Známy výrobca eko prostriedkov Ulrich ponúka do umývačiek soľ "vyrobenú na báze prírodnej nedenaturovanej kamennej soli".
Títo dvaja výrobcovia sú už dosť dlho na trhu aby predávali niečo čo umývačku poškodzuje;-) nie?
Calgonit je hrubozrnný tiež to nebude asi nič inakšie ako kamenná soľ.
Z toho mi vyplýva, že hrubozrnná morská soľ úplne v pohodeB-]

Ariesa, Pi, 19. 11. 2010 - 10:15

tu by som si nebola taka ista:

kamenna sol na kuchynske ucely: 97% NaCl, 3% ine zluceniny
morska sol jemno i hrubozrnna: 55% Cl 30% Na, zvysok ine iony a zluceniny (schvalne nepisem 85% NaCl, lebo si tam aj ine zluceniny - draselne, sulfaty, ...)
technicka sol: lisovany chlorid sodny bez prisad, vysoka cistota, pouziva sa na upravu vody, regeneraciu ionomenicovych filtrov, v zariadeniach na dialyzu ...

ano, vsade sa pise, ze morska a kamenna sol maju (takmer)rovnake zlozenie. ano maju. rozdiel je v spracovani. morska sol sa k nam dostava v neupravovanej podobe. kamennu sol vsak nemelu, ale varia. vacsina mineralov je odpad, ktory sa pouziva na posypanie namrznutych ciest. preto je kuchynnska sol cistejsia, pre umyvacku, akurat nema spravnu hrubost. ale morska sol vhodna nie je.

Plamienka., Pi, 19. 11. 2010 - 23:51

vychádzala som zo zdrojov ,ktoré som našla,písala som o rafinovanej morskej soli:-) na trhu toho bude isto viac...ono v podstate to je jedno, podľa mňa zháňať morskú soľ potrebnej čistoty by aj tak nemalo význam , to rovno kúpim umývačkovú:-)
a tu napríklad píšu , že je kamenná soľ upravovaná drvením a mletím a teda je predávaná ako "kamenná" http://www.feast.sk/?so%BE,12
z kamennej sa samozrejme vyrábajú ostatné soli/ kuchynská, technická atď.)varením a odparením

Už mi len jedna vec nepasuje ...že či naozaj je potrebná taká čistota tej soli, keď ako som vyššie spomínala soľ do umývačky Ulrich je nedenaturovaná (tomu rozumiem ako prírodná nečistená) kamenná soľ

V každom prípade ja som si už na moju pôvodnú otázku našla odpoveď(sun)viac sa mi nad tým nechce lámať hlavu a ani to nemá význam:-)

Polárka (bez overenia), Pi, 19. 11. 2010 - 10:08

Tá soľ do umývačky riadu je len na zmäkčenie vody ?

Plamienka., So, 20. 11. 2010 - 00:15

soľ sama o sebe vodu nezmäkčuje, slúži na regeneráciu zmäkčovača vody

polopate povedané, zmäkčovač je látka cez ktorú sa preženie voda do umývačky . táto látka z vody vychytá vápnik a horčík (tie sú zodpovedné za tvrdosť vody) , Má však svojú obmedzenú kapacitu, preto sa musí regenerovať. Regeneruje sa nasýteným roztokom soli, ióny sodíka zo soľného roztoku vytlačia vápnik a horčík zo zmäkčovača a ten je znovu použiteľný pre ďalší cyklus zmäkčovania vody.

Ariesa, So, 20. 11. 2010 - 09:19

(y) :-) tu si vlastne odpovedala aj na potrebnu cistotu soli, pretoze v drvenej kamennej (a morskej) sa nachadza vapnik a horcik, cize klesa regeneracna schopnost tejto soli. a potrebne frakcie su dodavane len priemyslnych baleniech od 10kg vyssie.

inak ocenujem diskusiu (y) ja mam rada rozne eko vychytavky, toto by ma potesilo ;-)

Plamienka., So, 20. 11. 2010 - 10:47

ano klesá regeneračná schopnosť soli,ďalšia otázka by znela do akej miery klesá a ako to vplýva na jej spotrebu? a do akej miery to ovplyvní životnosť zmäkčovača ?
ale keďže sa tieto druhy solí bežne nevyskytujú v maloobchodnej sieti (okrem tých od eko výrobcov) nemá už zmysel sa tým zaoberať B-]

linda999, Št, 18. 11. 2010 - 13:44

ano, toto ma zmysel, chapeme aj my laici. Takze do nasej buducej umyvacky pofrci nieco z toho, co ste tu doporucovali.

adus, St, 17. 11. 2010 - 09:51

a naviac to znie ozaj logicky

kefara, St, 17. 11. 2010 - 16:11

Plamienka, máš moje sympatie ;-) (y)

vločka, Pi, 19. 11. 2010 - 13:47

...ja by som bola len zvedavá, či by si niekto osolil polievku soľou určenou do umývačky riadu;-) :-)
áno prečítala som komentáre vyššie...to len tak na odľahčenie...(clap) :-* :-P

linda999, Pi, 19. 11. 2010 - 13:57

ako vravi iny clanok tu na NM, mozno po materskej aj hej - v ramci roztrzitosti ;-)

fidorka, Pi, 19. 11. 2010 - 14:05

tak ja som už napríklad morskou soľou "osladila" manželovi kávu,a tááák si z nej z chuti chlipol :-D .Keď tie kryštáliky sú veľmi podobné jemnému cukru,som sa pomýlila (blush) (giggle)

gigixx77, Št, 05. 02. 2015 - 19:04

Ja som začal používať kuchynskú sol a doteraz sa nič nestalo. A stať sa ani nemôže pretože v obidvoch prípadoch je to 99,6 percentná sol. Iba v kuchynskej je jód alebo fluór ktorý umývačke v takom malom množstve ako je tam nemôže ublížiť.Ale kto má pochybnosti nech používa or
ginal ved cena nieje až taka vysoká.

Fany1000, Pi, 06. 02. 2015 - 14:09

Ja som sa zas zamyslela nad tým, že ak je na tablete napísané, že obsahuje všetko potrebné, čo na umývanie treba, načo tam teda ešte dávať samostatne soľ a leštidlo. Lebo dobre...leštidlo mi vydrží nejaký čas, ale soľ to pýta už po druhom cykle a to tam vždy vysypem celé kilo.

Klaudia17, Pi, 06. 02. 2015 - 18:19

Píšeš,že dáš kilo.? umytí ti to vydrží?cca ?

Fany1000, Po, 09. 02. 2015 - 17:30

no veď práve...neviem, či dve, či tri umývacie cykly...viac nie :-(

Klaudia17, Po, 09. 02. 2015 - 17:36

mne cca 1 kilo soli v UMR vydrží rok,to na akom stupni máš nastavené uber!!ja to mám od výroby nič som nenastavovala mám Bosch 2 ročnú.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama