reklama

(Ne)bezpečné očkovanie?

mnnaaauuu , 30. 05. 2011 - 12:22

reklama

Ahojte. prednedávnom som sledovala jednu reláciu, kde uplne zdravé dvojjičky ochrnuli po očkovaní. O tri dni máme ísť aj my, tak ma to dosť vystrašilo.. Hlavne to, že ked bola na liečení, zistila, že nie je jediná...
Čo si o tom myslíte vy? je ešte nevyhnutné dávať očkovať detičky? BOjím, bojím


reklama


reklama

lukrecia 1, Ut, 31. 05. 2011 - 08:08

netvrdim ,že je niečo 100 percent,nič nieje.zvyšok tvojho komentaru radšej ignorujem....

lukrecia 1, Po, 30. 05. 2011 - 21:14

všimla som si,že sa tu objavuje v pravidelnych intervaloch.tym nechcem povedat,že ju treba podcenovať.ja mam teraz sedem mesačneho chlapčeka,a kedže do roka je to naozaj s očkovanim husté,chcem len pisatelke tohto bloku poradit,ako to robime my.na očkovanie idem,až ked som si ista že je bábo fit,žiadne sople,kašel nič,minim.10 dni pred.opakovane sme boli preobj.ak sa mi za posledne dni niečo u neho nezdalo.v den očkovania a par dni po,žiadne prehnané aktivity,maxi navštevy,plavanie,proste total.kludovy režim.vakcina len do jednej nožky,na tu druhu prideme najskor o tyžden.radšej dva krat prist,maličky na to aj tak hned zabudne.po druhom očkovani mal aj on nepeknu reakciu,velmi sa osypal,od vtedy po každom očkovani pride dr na druhy den osobne na navštevu,vo svojom volnom čase,podotykam,nieje podplatená,sme pre nu klienti,ako všetci ostatní.doma po ruke samozrejme paralen a fenistyl,keby niečo.takže je to aj ludoch,aj doktori su rôzni aj rodičia.prajem všetkym detičkam bezproblemovy priebeh očkovacím kalendarom a čo najmenej komplikacií.

Ariesa, Po, 30. 05. 2011 - 21:59

spominala som viackrat, ze drobec ma super pediatricku. v tomto pripade je "AZ MOC" super (giggle) ;-) . dala mi totizto na vyber. nezastrasovala ma! bud by ma zlomila, alebo naopak, rozhodla by som sa pre odpor ... ale teraz si mam "LEN" vybrat.

argumentovala ona, argumentovala som aj ja, plna cakaren ludi a ona si nasla cas, rozpravali sme sa o mojej rodine - predo mnou su dve generacie diabetikov, z druhej vetvy su nediabetici a predsa aj tam je pripad - zo dna na den, trojrocne dieta, cukrovkarsky zachvat a odvtedy je na inzuline.

rozpravali sme sa o drobcovi - kedysi sme navstevovali neurologa, dohodli sme sa na odklade ockovania, kym nenavstivim neurologa a nevysetria ho opat.

pytala som sa, ci by teda neslo, keby bol zaockovany len niektorymi samostatnymi vakcinami, nie kombinaciou. vyjadrila sa, ze ma skusenosti so zhananim jednotlivych vakcin(pre autistov, epileptikov...), ze je to velky problem, nie su dostat.

po skusenostiach sme sa dostali aj k nazorom(tym slovam sa teraz vyhnem) a odporucaniam. spomenula, ze cierny kasel je mierne na vzostupe a proti obrne by bolo ziaduce ockovat. zobrala som si letak od vakciny, este ho nemam prestudovany. a ako clovek, z maleho mesta, mam "rodinu" pracujucu v nemocnici a zhodou okolnosti aj so stavmi po vakcinacii.

moj syn, 5r ma byt ockovany, dohodli sme si odklad, do jeho 6tich rokov. zatial je to u mna
za:proti
30:70

lukrecia 1, Po, 30. 05. 2011 - 22:13

Ariesa samozrejme,ak ma dieťatko nejaky problem,je to na velke zvaženie,aj u mna by neurologicky posudok a nazor bol prioritny.doležita je aj rodinna anamneza.čo mne nedavno vravela dr,lady sa trochu pohli a zrejme už čoskoro nebude problem s distribuciou jednozložkovych vakcin.s tym aj ja suhlasim.Nech to s tvojim chlapčekom dopadne ok,prajem vam vela zdravia(flower) .

akalenkak67, Po, 30. 05. 2011 - 22:00

Na povinné očkovania som chodila so všetkými deťmi.Očkované sú aj vnúčatá.Všetky sú našťastie zdravé.Máme síce doma autistku.Lenže nie je to následok očkovania.Od narodenia bola stále chorá,tak očkovaniami prešla až v troch rokoch.Tam sa s nami zahrala príroda,genetika...Deti som dala očkovať na všetky základné vakcíny.Doplnkové očkovania už nie.
Nemusíte dať očkovať svoje deti.Lenže ak náhodou dostane osýpky,týfus alebo nejakú z tých nebezpečných chorôb,proti ktorým sa očkuje,tak čo potom?Ja by som si to na zodpovednosť nezobrala.
Ja som si vždy odpovedala výsledkami.Na kolko chorôb ludia zomierali.Všetky tieto choroby sa potlačili,lebo vynašli lieky.Keby všetko škodilo,tak by bolo už ludstvo vymreté.Je to na každom z nás rozhodnúť sa.Kto chce,nech neočkuje.Ja by som sa bála následkov.

klodik, Ut, 31. 05. 2011 - 03:24

Nechcem sa teraz príliš zapájať do tejto diskusie, ale každého zdravo premýšľajúceho človeka to čo sa deje a čo sa dostáva na verejnosť ohľadom očkovania núti k zamysleniu sa.

Samotná detská fakultná nemocnica Bratislava-II.detská klinika má priamo v popise svojej činnosti, ktorú zastrešuje uvedené medzi svojimi činnoťami: liečbu komplikácii po očkovaní u detí- /tu sa komplikáciami isto nemyslí niečo také ako zvýšená teplota, mierny opuch nožičky a pod/...mimo iného ako je jediným pracoviskom transplantácie kostnej drene pre deti na Slovensku, ako sa špecializuje napríklad na metabolické poruchy, diagnostiku a liečbu Crohnovej choroby a pod.

Z toho logicky vyplýva, že detí ktoré majú vážne komplikácie po očkovaniach je dosť a lekári o tom vedia keď sa týmto deťom venuje osobitá pozornosť...pre každého triezvo uvažujúceho rodiča fakt, že očkovanie môže mať aj negatívne následky je dôvod na zamyslenie sa, na kladenie si otázok...

Ako rodiča mňa osobne nezaujímajú štatistiky, ani tabuľký úmrtnosti, ani tabuľky "úspešnosti" očkovaní...ako rodiča ma zaujíma moje dieťa...zaujíma ma dostupnosť informácií, ochota lekára viesť so mnou diskusiu- podľa vlastných skúseností môžem pokojne napísať, že sa nájdu aj lekári, ktorí nie sú takí ješitní a nevystupujú len z pozície múdrejšieho, skúsenejšieho, ale dokážu k rodičovi a jeho dieťaťu pristupovať z pozície partnerstva a nachádzania spoločne prijateľných riešení...To, že má niekto titul z medicíny, alebo akýkoľvek iný titul ešte z neho nerobí vševediaci stroj...

To čo mne asi najviac ladí je prístup aký popísala vyššie Ariesa...

Ludka, Ut, 31. 05. 2011 - 03:47

Vratme sa k zakonom prirody. Neboli vakciny, no boli ludia,ktori ochoreli a bohuzial ti slabsi jedinci umreli. Dnes,je to ale o peniazoch ako vsade inde. Sice ludia az tak neumieraju,ale po istom krakom, ci dlhsom case mavaju rozne problemy a neverim, ze sa nenajde clovek, ktori dnes nema neaku novodobu chorobu- hoci len neaka alergia a to nehovorim o vaznejsich chorobach= cukrovka,rakovina, Alzheimer...atd. Nedivim sa, ved tu " spinu", co do nas a nasich deti davaju sa neako prejavit na zdraviu musi. Toto uz podla mojho mna podla prirody nie je. Nech si je kazdy strojcom zdravia ci zdravia vlastnych deti.

dulka, Ut, 31. 05. 2011 - 07:36

Ľudia sa vyvíjajú, nestagnujú. Keď neboli vakcíny, neboli ani choroby? Veď sa zomieralo na choroby, ktoré sa dnes už bežne liečia.

adus, St, 01. 06. 2011 - 08:59

Tak ja sa hlásim - absolvovala som ako dieťa všetky povinné, neskôr ako dospelá som sa nechávala v patričnýchodstupoch preočkovávať proti tetanu a som tu - zdravá ako buk, fakt nemám dokonca ani tú blbú alergiu. No, nekričím hop, ešte som nepreskočila, viem, že to ešte môže prísť.
Len som sa chcel ohlásiť, keď hovoríš, že taký niekto ako ja neexistuje ....;-)

eva m, St, 01. 06. 2011 - 09:28

pripajam sa, aj ja tak
Eva (sun)

lukrecia 1, Ut, 31. 05. 2011 - 12:45

Mandy velké dík(y) (y) (y)

akalenkak67, Ut, 31. 05. 2011 - 13:17

Ja mám tiež očkované všetky deti aj vnúčatá.Sú zdravé.Mám však doma dcéru autistku.Autizmus sa u nej začal prejavovať okolo druhého roku.A nebol to následok očkovania.Pre jej časté choroby očkovaniami prešla až po 3.roku života.Ked očkované dieťa náhodou ochorie na niektorú zo zákerných chorôb,určite bude mať lahší priebeh,ako u nezaočkovaného.Ja som už čítala aj články,ako sa vracia Tuberkolóza,kiahne po tom,ako prestávajú očkovať.V detstve som bola očkovaná.Som tu a som zdravá.Ja nie som medik odborník,aby som bránila očkovať moje deti.

Ja-tereza, Ut, 31. 05. 2011 - 13:18

Nedávno dala moja kamarátka po odporúčaní pediatričky zaočkovať svoju 10 ročnú dcéru proti rakovine krčka maternice /bola akciová cena na vakcínu/, mám 11 ročnú dcéru, tak som sa opýtala svojho gynekológa na jeho názor na toto očkovanie. Povedal, že je to zbytočne skoro v takom nízkom veku /10 ročné dieťa ešte nežije sex. životom a tak skoro ani zrejme nebude/ a taktiež, že podľa neho aj cena očkovania môže ísť časom dole. Očkovanie proti tomuto druhu rakoviny uznáva a sám dal svoju dcéru zaočkovať. Čo by ale nikdy nedal svojej rodine je očkovanie proti chrípke, pneumokokom a pod. novinky farmac. priemyslu. Ja sama som dala svoje deti zaočkovať, v tej dobe som sa nad tým príliš akosi nezamýšľala, ale nie som presvedčená, že sú také potrebné. Poznám jeden prípad dieťaťa z našej dediny, ktoré malo takú reakciu po vakcinácii, že zostalo mentálne a telesne veľmi ťažko postihnuté. /reakcia nastala v deň očkovania/. Moja mama bola poštárka a chodila do tejto rodiny často, dieťa poznala ako krásne, živé dievčatko, to čo z nej zostalo po očkovaní by nikdy nepovedala, že je to to isté dieťa. Takže táto záležitosť má určite 2 strany mince.

gueva, Ut, 31. 05. 2011 - 14:02

u našej susedy sa po očkovaní proti chrípke rozvinula sklerosa multiplex:-|

mandy, Ut, 31. 05. 2011 - 14:37

Urcite nie ako nasledok ockovania proti chripke.

gueva, Ut, 31. 05. 2011 - 16:13

neviem celkom presne, ale podľa toho čo susedia vraveli - a im teda lekári, jej to spustilo očkovanie. Myslím, že to je možné, podľa toho čo som si naštudovala vedci za najčastejší spúšťač SM považujú vírusové ochorenie a očkovanie proti chrípke je vlastne oslabený vírus chrípky vpravený do tela.
A taktiež poznám maminu, ktorá zo synom strávila mesiac v nemocnici po očkovaní proti pneumokokom a s chlapcom to vyzeralo dosť zle. Našťastie to "rozchodil".
Niektoré očkovania sú určite potrebné, ale niektoré mi ozaj pripadajú ako obchod zo strachom.

akalenkak67, Ut, 31. 05. 2011 - 17:00

Základné očkovania s deťmi absolvujem.Tie doplnkové vaginálne,proti chrípke .....Tak to očkovať nedávam.Ved od narodenia v základných očkovaniach majú deti asi všetko.Ten zvyšok dobrovolných očkovaní už beriem ako reklamu /marketingový ťah/

gueva, Ut, 31. 05. 2011 - 17:22

asi mám podobný názor ako ty, nedávno som zaregistrovala už aj očkovanie proti ovčím kiahňam a stále vymýšľajú nové a nové a ľudia kupujú lebo takú kampaň dajú k tomu, že má pomaly človek strach chodiť po ulici, aby nedostal podľa f. firiem smrteľnú chorobu.

lukrecia 1, Ut, 31. 05. 2011 - 19:24

mojej dcere sposobil pneumokok zapal mozgovych blan,robili jej 11 krat paracentezu/prepichovanie uška z dovodu hnis.zapalu/stale tam opakovane vykultivovali pneumokoka.teraz by som dala syna zaočkovat proti pneumokoku,aj keby som si mala vakcinu zaplatit a zobrat si koli tomu terbars hypoteku.som vdačna našmu zdravotnictvu,že terajšie deti maju taketo možnosti.

gueva, Ut, 31. 05. 2011 - 20:33

no to je práve to, že niekomu môže očkovanie takmer zachrániť život, iného naopak na živote a zdraví ohrozí. Pri nepovinných očkovaniach je rozhodnutie na každom z nás ako s touto skutočnosťou naloží.

mandy, Ut, 31. 05. 2011 - 14:52

Pre Polárku:
Bunkové línie ľudských embryonálnych buniek sú v mnohých prípadoch jedinou možnosťou voľby. Napr. na udržiavanie a rozmnožovanie vírusov rubeoly, varicelly a vírusu hepatitídy A výrobcovia vakcín používajú bunkovú líniu nazývanú MRC-5, ktorá vznikla z buniek odobratých pôvodne v roku 1966 z pľúcneho tkaniva odlúčeného ľudského plodu. Bunky sa neziskavaju znova a znova z orgánov, ale boli odobraté len raz a odvtedy sa množia umelo. Bunkové línie sa pri výrobe vakcín používajú len na rozmnoženie vírusov. Potom nasleduje dlhý proces usmrcovania, alebo oslabovania, rozbíjania a čistenia vírusov. Obávať sa teda, že vakcíny obsahujú zvyšky tiel umelo potratených detí je úplne bezdôvodné a zvrátené.
ZDROJ: www.ockovanieinfo.sk

lukrecia 1, Ut, 31. 05. 2011 - 14:59

mna by tiež zaujimalo,kde žiju také ženy,ktorym možu koli vyskumu oficialne vyvolať umely potrat.myslim že Mengele je už po smrti,či?

mandy, Ut, 31. 05. 2011 - 16:17

Ved prave. Aj mna to zaujimalo. Preto som sa na to pytala, googlila, citala...
Neviem si predstavit, kolko umelych potratov by muselo byt urobenych na tie miliony vakcin, ktore boli pouzite a na dalsie miliony, ktore este len pouzite budu. Ved to je blbost!

Polárka (bez overenia), Ut, 31. 05. 2011 - 17:19

Pisala som snad niekde, ze sa kazdorocne potrati yx deti na vyrobu vakcin :-O ?

Polárka (bez overenia), Ut, 31. 05. 2011 - 16:48

Mandy,

viem kedy vznikla bunková línia. Táto skutočnosť ma však ani najmenej neupokojuje. A pochybujem o tom, že išlo o mŕtvy plod. Resp. o plod, ktorý bol potratený prirodzenou cestou - ale k tomu by sa nám možno vedel vyjadriť odborník, či je možné prevádzať podobné pokusy na mŕtvom tkanive.
MRC - 5 je len jedna línia (ak mám dobré informácie, sú ešte 2 ďalšie)
http://www.viromed.com/services/product/mrc5.htm
Ale napr aj WI - 38
http://www.viromed.com/services/product/wi38.htm

Veľmi pochybujem, že išlo o využitie náhodne potratených plodov. Už len pre to, že by asi neblo možné deklarovať čistotu tkaniva napr. na dedičné choroby. Z toho mi vyplýva jediné, ale kto vie. Možno som vážne lietadlo.

To, že sa bunky množia pokojne ďalej tiež pre mňa nie je upokojujúce. Hovorím, každý má hranice niekde inde a toto sú moje hranice znesiteľnosti. Nemám potrebu presviedčať ostatných aby neočkovali. Stačí mi ich zoznámiť aj s iným názorom. To už je na ľuďoch samých ako s informáciou naložia.

PS : psa mám očkovaného len tým najnutnejším, dodržujem zákon... Som si však vedomá, že je to väčšie "svinstvo" ako OL určrné pre ľudí.

mandy, Ut, 31. 05. 2011 - 18:25

Polarka, ty ale uvadzas, ze OL obsahuju bunky umelo potratenych plodov. Ja tvrdim - neobsahuju. Su vytvarane umelo. Co bolo na pociatku sa uz asi nedozvieme.
Ja budem so svojimi detmi nadalej chodit na povinne ockovanie, ty nie. Aj ty aj ja si myslime, ze robime pre svoje deti to najlepsie. To len dokazuje, ze sme starostlive mamy. ;-)
Pre mna to bola poucna diskusia, aj ked sme sa v nazoroch nezhodli. MOZNO cas ukaze, kde je pravda..........

Polárka (bez overenia), St, 01. 06. 2011 - 16:55

Mandy
"Polarka, ty ale uvadzas, ze OL obsahuju bunky umelo potratenych plodov. Ja tvrdim - neobsahuju. Su vytvarane umelo."

Ach. Myslíš z umelého dieťaťa ? Pôvodné bunky sú ľudské bunky, nie umelé bunky. Len sa umelo množia ďalej.

K zbytku (y) (y) (y)

aditn, So, 16. 07. 2011 - 22:26

Dievčence, čítam vaše názory. Nie som tu preto, aby som vyvracala to, s čím nesúhlasím a ani preto, aby som niekoho zastrašovala. Chcem len prispieť do diskusie.
Mám 13-ročnú dcérku, ktorá má za sebou všetky povinné očkovania a aj niečo navyše (proti čiernemu kašľu). Nikdy nemala žiadnu reakciu po očkovaní.
Mám však aj 2-ročného synčeka, ktorý mal vedľajšie účinky po očkovaní proti tuberkulóze a následne bol v Podunajských Biskupiciach na pľúcnom na 2 zákrokoch kvôli akútnej lymfadenitíde hornej končatiny. Malo to katastrofálne následky v psychickej oblasti - posttraumatická stresová porucha (je diagnostikovaná a liečená detským psychiatrom), o ktorej sme sa dozvedeli oveľa neskôr a po stránke fyzickej - následkom 2-mesačnej medikamentóznej liečby antituberkulikami vznikla u neho metabolická porucha a tá spôsobila varozitu dolných končatín. Viac ako pol roka sme dochádzali do BA v 3-týždňových odstupoch. Tam sme sa stretávali s detičkami s rovnakým osudom. Každý jeden deň v čase od 11. hodiny mávajú vyčlenené ordinačné hodiny práve pre deti s vedľajšími účinkami po očkovaní (11 pacientov denne). Kľudne zabehnite do P. Biskupíc a presvedčte sa o tom.
Po poslednej návšteve ambulancie sme odchádzali domov do Trenčína s radosťou v duši, lebo správa nemenovanej p. doktorky znela : pacient je zdravý, môže pokračovať v ďalšom očkovaní podľa povinného kalendára.
Skutočnosť však bola iná. Drobec mal oslabenú imunitu. To však nik nezisťoval. Nenapadlo to ani p. doktorku z P. B., ktorá je naj-špecialistkou v danej oblasti na SK. Verila som jej, lebo je "odborníčka". Hmm ... Aj kôň má 4 nohy a podkne sa. Nás to jej podknutie vyšlo príliš draho. Po priorixe hneď 1. noc nastúpili nočné nervové záchvaty, ktoré vyvolal opuch mozgu (bežný jav po očkovaní), do týždňa regres vo vývine, malý sa zmenil na nepoznanie, prestal rozprávať (tento stav už pretrváva viac než rok), smiať sa, reagovať na meno, na očný kontakt ... diagnóza - detský autizmus (bez mentálnej retardácie). Mám lekárske správy z rôznych odborných vyšetrení, ktoré dokazujú, že ochorenie nie je genetickou záležitosťou.
Dievčence, nezľahčujte, prosím vás, situáciu okolo očkovania. Detičiek postihnutých očkovaním je viac, než si myslíte. Práve ich rodičia vedia o tom rozprávať práve zo stretnutí s inými rodičmi v čakárňach odborných ambulancií. Máme starostí vyše hlavy a necítime potrebu diskutovať o takej citlivej téme, akou sú naše choré deti. Len človek, ktorý je citovo zainteresovaný a prežíva svoje každodenné trápenie, dokáže pochopiť, čo to všetko obnáša.
V ťažkých dňoch, keď je malému horšie, ma napadne výčitka svedomia : Prečo som len verila vtedy lekárom a nechala svoje dieťa zaočkovať?!?!
Nie som odporcom všetkých očkovaní (inak by som nedala zaočkovať dcérku), len som za prehodnotenie potreby jednotlivých očkovaní a rovnako aj termínov ich prevádzania. Zverejnenie prípadov s vedľajšími účinkami prostredníctvom médií by určite bolo cestou pre odtabuizovanie rizík očkovaní a na druhej strane ich prínos pre pacienta. Len otvorená diskusia odborníkov a samozrejme aj laikov môže prispieť k riešeniu tejto napätej situácie. Osočovanie sa navzájom neprinesie žiaden efekt ... Prajem vám všetkým len pozitívne skúsenosti s očkovaním. S pozdravom Adriana

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama