reklama

Preprava kočíka hromadnými prostriedkami

nielen žienka domáca , 05. 09. 2010 - 12:38

reklama

Čaute baby Úsmev
PLS vyjadrite vaše skúsenosti k téme. Mňa minule odpísala sprievodkňa vo vlaku, že čo som si kočík nedala k bicyklom (do nejakého vozňa pre batožinu...). Čo si celkom reálne neviem predstaviť pri dvoch malých deťoch a dvadsaťminutovej ceste. Môžem dať aj do šatky, ale kočík pri 2 deťoch potrebujem (množstvo prepotrebností, čo musím vláčiť so sebou, občas si aj chrbát potrebuje uľaviť... a pod); ako by som to asi celé skoordinovala, veď v každej stanici stojí kratučko, mám problém vystúpiť včas, keď sme všetci a všetko pokope, nie ešte kočík v nejakom inom vozni... Hm???
A autobusár ma tiež nechce vždy vziať, max mi tak ponúkne zloženie kočíka do kufra. Ja to chápem, že keď má plný bus (čo síce nemáva, ale povedzme, že ráta, že sa naplní), tak tam nechce vtrepať aj kočík, ale pre mňa je to dosť nanič skladať kočík (s bábätkom v náručí?)
Tak skúste dať vaše rady.
S kočíkom a chodiacimi deťmi som cestovala vcelku úspešne, ale s malým bábätkom + kubkom dóóósť náročné. Tak ak máte zlepšováky, budem rada Úsmev

...Alebo nejaké to auto navyše môžete ponúknuť tiež hihihi. Ale nie. Mrkám Serióóózne Pohoda Slnko Úsmev


reklama


reklama

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 12:50

U mna to je doteraz horor, a to mám iba jedno dieťa. Ale auto nemáme, manžel občas skočí s nami, cez prázdniny mi je veeeeeeľka pomoc sestra. Šofér autobusu ma síce vezme, ale dnu si musím pomôcť sama alebo žiadať o pomoc, lebo málokedy miniekto "dobrovoľne" pomôže Úsmev V autobuse pri zadných dverách zvyknú byť miesta na kočiare, no vždy tam stojíí kooooooopa uchechtaných študentov, ktorým niekedy aj trikrát opakujem (stojaca s kočíkom v uzkej uličke) že nech idú niekam inam, lebo tam je miesto pre kočiare, dokonca je aj označené. A tak s pretáčajúcimi očami a krivým pohľadom odhchádzajú. Nevadí, mám na to nárok, nebudem zavadziať celému autobusuÚsmev Úsmev
R8no cestovanie ešte plná energie zvládam, ale ked čakám u doktorov v každej čakárni hodinku, k tomu s uplakaným dieťaťom (ktoré ked neplače, tak vstrája a lieta hore dole)Chichocem sa Chichocem sa cesta naspäť je ešte ťažšia. Chýba mi aspon kúsok energie a... ochotní šoféri. Pri poslednej ceste autobusom ma prvý šofér z mesta nezobral, pretože na ďalšej zastávke ho čaká kopec ľudí a nevošli by (čo na tom, že ja som sa trepala z mesta až na stanicu, aby som miesto mala), taká je spravodlivosť. Tak som si v polodaždi a v chladnom počasí trpezlivo čakala na další autobus, ktorý prišiel o polhodiny, avšak zadné dvere nemal, iba také úplne úzke, cez ktoré by som neprešla. Ten další autobus nešiel, a tak som sa dostala do autobusu o hodinu a pol.
Nič to, že ked chcem prísť domov, musím prestupovať s autobusu na autobus. Našťastie takéto "výlety" sa snažím obmedzovať. Kočík zo zásady neskladám, niežeby sa nedal, ale.... mám v nom kooooopec potrebných vecí. Na kratšie cesty beriem už iba golfáč, lenže aj tak sa ťažko ide zo zloženým kočiarom, a urozprávaným dieťatkom večne v pohybe. Takže jediné čo ostáva, je VYDRZAT... vydržať a čakať, kým deťúrence vyrastúSlnko Slnko

nielen žienka domáca, Ne, 05. 09. 2010 - 13:05

Úsmev u nás v meste sú aspoň označené bezbariérové autobusy, tak chodím zásadne nimi a zazerajúci študenti ma nemôžu odradiť Mrkám (dokonca keď nechytím bezbariérový, tak sa na najotrávenejšieho mladíka usmejem a požiadam, nech mi pomôže; ešte ani jeden neodmietol Slnko Úsmev Mrkám ), lenže medzimestské spoje bezbariérové vôbec nemáme (aspoň som ešte nikdy na žiaden netrafila).
a auto... nemám, ale aj keby som mala... asi by som si s deťmi netrúfla. určite by to chcelo opäť kondičné jazdy v autoškole... no i tak. ja asi nikdy nebudem aktívny šofér. nemám k tomu vzťah, skôr odpor a obavy... Mlčím

nielen žienka domáca, Ne, 05. 09. 2010 - 13:08

btw aj ty máš školopovinnú sestru ako prázdninovú pomocnicu-dobrovoľníčku Chichocem sa ? Slnko

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 21:28

Ja aj ked by som to po pár cvičných jazdách zvládla výlet do mesta, horšie by to bolo s parkovaním, ale s dieťaťom si zatiaľ netrúfam. Fyzicky ani psychicky... žiaľ prázdniny skončili a ja sa musím voziť po autobusoch sama bez pomociChichocem sa Chichocem sa Chichocem sa podotýkam, že taký bezbariérový autobus som ešte nevidela Chichocem sa Chichocem sa

desina40, Ne, 05. 09. 2010 - 13:10

KONVALINKA, ak myslíš trasu Komj.- NR, to dobre poznám. Vo vlaku sme velky kočik museli zložiť, lebo sa nezmestil cez dvere..len do "motorky", tam sa šlo super. Takto zloženy sme ho nechali pri dverách, nikomu nezavadzal. Športovy a golfáč sme zložili a natrepali do kupe na poličku, zatial nikomu nevadilo. Autobusy, tak to je kapitila. Dialkove ťa zoberu len ak sa ti dá kočík zložit, čiže golfáč. S velkým kočikom nás tiež jeden šofer nechcel vziať, že čo ked tam bude viac ludi / na dalšej zástavke/, čo tam maju čakať. A ja na to, nehnevajte sa to je diskriminácia, ved kolko ludi sa zmesti miesto jedneho kočíka? A to dieta za to že nevie chodiť, tu má čakať?????? Ked zložim ručku na kočíku, tak vela miesta nezaberie!!!! tak som ho prehovorila..Chichocem sa ale je fakt, že som vždy išla s mužom, takže sme si pomohli. Sama s dvoma deťmi to máš ozaj ťažke, lebo viem ako je to s pomocou druhých..

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 13:40

Ja na tvojom mieste prehodnotim to auto, jazdenky nie su nejake extremne drahe, nie si odkazana na niekoho milost ci nemilost, resp. dobru naladu a v case necase nalozis decka do sedaciek a si panom svojho casu.
Inak ti vazne neostava ine- iba sa zmierit so situaciou takou aka v busoch ci vlakoch je a cakat aj tri spoje kym sa niekto zlutuje a laskavo to dovoli nalozit sa aj s detmi... ked pride este zima, no zbohom rodina...nezavidim.

micha-ella, Po, 06. 09. 2010 - 12:55

čo sú jazdenky? Jízdenky?

adus, Po, 06. 09. 2010 - 13:31

jazdené autá, autá z druhej ruky

Polárka (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 13:42

Ja som preto radsej vlakom chodievala so satkou Mrkám. No mala som len Matka Hambím sa

akalenkak67, Ne, 05. 09. 2010 - 14:53

To sú poriadne regionálne rozdiely.Dcéra s malou bežne cestuje s kočíkom.Pokial je to možné,uprednostnuje vlak,nakolko tam od kočíka,ked má v nom bábo peniaze nepýtajú.Akurát ked je preplnený dialkový autobus,tam musí kočík zložiť.Do mesta uprednostnuje prechádzku,aby nemusela hladať niekoho,kto jej pomôže s kočíkom do autobusu a o chvílu von.Preto ide radšej pešo.My ju občas odvezieme,ale cez školu to nie vždy ide.Vozíme totiž našu autistku do školy,a tam ju aj čakáme.

Tangy, Ne, 05. 09. 2010 - 17:55

My mame sice auto, ja aj vodicak, ale nejazdim. Nesoferovala som 3 roky a mam uz strach. Muz mi vzdy povie, ze on do prace pojde busom a ze si mam vziat auto, ze vsetky manzelky/frajerky, co pozna jazdia, len ja nie (tak sa prihlaste tie, ktore mate papiere a nejazdite, nech mam dokaz Mrkám ). Nakoniec ostaneme u toho, ze ked sa mu da "uliat" z prace, dojde pre nas a zavezie nas alebo idem busom a spat nas vezme autom. Raz sme isli ja s malym vo velkom kociari a tehotna sestra. Myslite, ze nam niekto pomohol? Teraz uz chodim so sportovym, resp.peso, ale to tiez nie je sranda. Petko nechce chodit "za rucicku", tak nam cesta trvatrosku dlhsie. Minule mi navyse utiekol pes, tak sme sa zdrzali, kym sa vratil a asi kilometer k busu som maleho musela niest, lebo sme nestihali. Podotykam, ze maly vazi cca.12 kg a ja som bola asi v 5 tt.

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 19:16

Mat vodicak a nevyuzivat ho je ako vediet plavat a utopit sa v bazene.

Tangy, Ne, 05. 09. 2010 - 20:01

To je teraz riadna blbost, co si napisala. Mat vodicak este neznamena byt dobrym vodicom a ak si na to niekto netrufa, tak asi vie preco.

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 20:10

Tak potom ber autobusy ako svoj udel a nestazuj sa, nikto ti za to nemoze. Co je to dobry vodic? Aj ten najlepsi vodic moze narazit na "supermana cestneho" a skoncil. Lenze vyhovarat sa na to, ze mam vodicak ale bojim sa a nariekat aky je osud nespravodlivy lebo kakani ludia v buse ma chuderku tehotnu nepustili sadnut - je najistejsie. Lepsie ako nieco robit.

Tangy, Ne, 05. 09. 2010 - 20:46

Asi si zle citala, ale ja som sa na nic nestazovala Bozkávam . Napisala som len svoju skusenost.

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 20:57

Aha. No ako myslis. Ja vidim len fnukanie od hora az dole, v celom blogu a nie len ty konkretne.

Tangy, Ne, 05. 09. 2010 - 21:08

Ved ho nemusis citat Mrkám .

mimuscha, Ne, 05. 09. 2010 - 21:15

aj ja mám vodičák a nejazdímÚsmev

vietnamka, Po, 06. 09. 2010 - 09:10

Aj ja mam vodicak, a nejazdim. Jednoducho sa v nasom hlavnom meste neodhodlam (kto niekedy prisiel do konfrontacie s bratislavskym taxikarom, pochopi).
Lydusha, kazdy ma podla mna pravo sa postazovat, niekomu to pomaha (napr. mne).
A ked sa vratim k teme - az teraz, ked mam dieta som pochopila, ako je nas svet malo usposobeny mamickam s kocikmi. Nejde tu len o autobusy. Napr. taka posta, kam musim chodit po zasielky (nebudem sa uz ani pozastavovat nad tym, ze kazdy zlty listok pride s oznacenim 'adresat nezastihnuty', hoci som na materskej, furt doma). Maju tam krasny bezbarierovy pristup, je to taka plosinka s kolajnickami, na ktoru sa clovek postavi, a plosinka ho sama vyvezie hore. Ma to dve chybicky krasy:
1) ma rozmery pre vozik (zjavne iba vozickari potrebuju bezbarierovy pristup) a ja sa tam s kocikom nevojdem (ani kocik samotny)
2) je v jednom kuse zramovana. Aby clovek mohol plosinku vyuzit, musi vojst na postu (!!!), a vypytat si klucik, ktorym zariadenie odomkne, a moze ho potom vyuzit.
Alebo take kocikovanie: mame tu dva druhy uliciek, jedny predstavuju hlavne cesty, s neustalym ruchom (ten moje dieta spiace v kociku rusi), a druhe su tichucke, zastrcene. Idealne na kocikovanie. Akurat ze chodniky su tam kompletne zastavane autami, takze kocikujem po ceste. A hoci su tieto ulicky tichucke, stale tam obcas auto ide, takze sa pravidelne vyhybam autam, co ma az tak netesi, ked som s kocikom. No zloba zla.

nielen žienka domáca, Po, 06. 09. 2010 - 10:12

vozickar vybehne na postu, vypyta klucik... Úsmev ach jaj.

Tangy, Po, 06. 09. 2010 - 11:20

No pekne, ale aspon tam ta plosina je. U nas sa ide na postu po strmych schodoch, takze vzdy musim byt s niekym dohodnuta, kto strazi maleho a ja tam vybehnem, resp.ho beriem so sebou, kocik nechavam vonku Smútok . A tie listocky aj k nam chodia a som doma Úsmev .

desina40, Po, 06. 09. 2010 - 13:49

konkretne ja som teda nefnukala....Mrkám aj ja mám vodičák....len na auto som ešte nedorástla..Chichocem sa

akalenkak67, Ne, 05. 09. 2010 - 21:35

No.Ja osobne by som sa napríklad v našom meste jazdiť bála.To nechávam radšej na MM.On jazdí už dlhé roky.Aj tak zažije situácie,kedy hreší ako furman.

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 21:38

Aj ja radšej sledujem manžela, ako mu to šoférovanie ide krásne "od ruky"Chichocem sa Niekedy si priznám , že mna by za volantom určite nenapadlo tak vyhnúť sa "oprotiidúcemu bláznovi"

Ariesa, Ne, 05. 09. 2010 - 21:45

no ... to je rozne, nadavala som ako aj chodec, cyklista a za volantom mi tiez obcas prebehne mraz po chrbte. vlak si celkom uzivam, ale MHD nahradzam autom.

ale na druhej strane, rychlost, pohodlie je velmi navykove. mam co robit, chodit pesi do skolky ... ved autom by to bolo raz dvaaa, aj kakavo by som rano stihla Mrkám

svetlana (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:05

presne ... ja som tohto roku zistila (po 3r len obcasneho bicyklovania), ze uz ani jazdit neviem .... Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie
fakt som sa naramne cudovala, kolko ja ma odjazdene a kyvam sa na tom bicykli jak ... a este kazda mestom popri elektrickovej trati - no uz som tohot roku raz zletela z bicykla po tom, co som vosla kolesom do elektrickovej kolaje Pohoda zostala len extra velka modrina, trochu prehlbenina na kosti (neviem, co to chce byt), bolest ziadna Úsmev

no tohot roku su uz deti super byciklovo pojazdne, takze sme to trochu vylepsili Úsmev

Ariesa, Ne, 05. 09. 2010 - 22:40

Áno

dva leta som nebikovala, pretoze sme sa s prckom vyrubali cestou cez pole, nastastie to odniesla len sedacka a moje svedomie Mrkám

uz sa vytesujem, ze znovu dostanem vietor do vlasov Mrkám . risko sa vcera naucil uz nastupovat a zosadat z bicykla (doteraz to vyzeralo celkom vtipne a adrenalin potila cela rodina, ked sme ho sledovali, uz je to konecne ok)

a co sa tyka samotneho jazdenia, do mesta je to trufalost. chodievala som kym par ignorantov nepodkopalo moju vieru v bezpecnost cyklo-chodnikov, vodici v pohode odbocuju doprava tesne pred cyklistom. po opakovane narazenej panve o riadidla a dobanci risovou prilbou do chrbta po prudkom zabrzdeni alebo naraze do zadneho blatnika odbocujuceho pretekara, som rezignovala a vyletovala som len rekreacne mimo mesta a najlepsie pod horu.

svetlana (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 23:04

klop-klop .... u nas su cyklisti velavazeni, ja na nich sama davam aj ako vodic extra pozor (ono najlepsie, ked su motorizovany ludia aj cyklisti, potom sa to lahsie chape), prednost cyklistovi na miestach, kde to nie je povinnost, je proste nepisane pravidlo - samozrejme si zakyvame, aby sme vedeli, kto kedy pojde.
a okrem toho mame celkom dost pruhov pre bicykle aj cez mesto.

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 21:21

Máš tu mna ako dôkaz - mám "papiere" že môžem jazdiť, ale.. netrúfam si.. a už vôbec nie sama s dieťaťom Chichocem sa
Pred troma rokmi - hned po vodičáku mi to išlo celkom fajn, ale teraz sama nechodím autom nikam a s Adamkom si netrúfam,lebo určite by ma vyrušoval a ja sa "potrebujem sústrediť"Chichocem sa

Martina79, Ne, 05. 09. 2010 - 19:34

Už sa "teším" na takú cestu aj ja. Ešte mám v živej pamäti ako som cestovávala so Samkom. Vo vlaku, najprv dajte si kočík do "poštového" vozňa, potom ich zrušili....Chichocem sa Ďalší sprievodca povedal: kočíky majú byť v prvom alebo v poslednom vozni a v posledných dverách.... Ale niekedy sa našiel aj milý... čo pomohol a mohla som byť hocikde....
A autobusy... to je samostatná kapitola. 9sť sama s kočíkom... Ja doteraz utekám, keď zbadám matku s kočíkom ku zadným dverám (klamem teraz už nie - som v 6mes.)Chichocem sa

ivet36, Ne, 05. 09. 2010 - 20:31

Ak cestujeme vlakom-najcastejsie Poprad-BA, vzdy davame kocik do batozinoveho vagonu,kde je vzdy pritomny zriadenec, co mi aj pomoze vsetko nalozit, malu si potom vezmem na ruky,a vzdy v tom batozinovom je rovno aj vagon pre matky s detmi a mojmu chlapovi teraz posledne sprievodkyna dokonca vyhodila z kupe cestujucich,aby sa mohli s malou v klude zlozit....nemozem povedat: vzdy sme sa stretli len s ochotou....dokonca aj ked ich chodim potom otravovat, nech mi ten priestor otvoria, lebo nieco odtial vzdy treba.....
Ja auto tiez nevyuzivam- pre mna je cetovanie busom lacnejsie- byvam totiz inde a do mesta chodim kvoli praci aj s malou.... bud si ju vezmem len na ruky a nutim ju uz chodit, alebo ak ide s kocikom, vodic je povinny mi ten kocik do busu nalozit.....parkrat som sice na nich nahukala, aby sa nekukali len do spataku, ale dosli mi pomoct, lebo som hadam cestovne zaplatila....takze ma poznaju a v mene mensieho odporu a zbavenia sa ujacanej zenskej, bud niekoho vyzvu: aby pomohol tej pani, alebo idu samiVeľký úsmev
Proste som ich vycvicila.....Veľký úsmev A ked idem s malou na rukach, vyzvem tiez vodica, aby mi niekto uvolnil miesto, alebo vyzvem sama nejakeho nladnaka, aby sa laskavo postavil.....
Mame este co robit, aby matky s detmi sa pri doprave necitili ako mimozemstania, ze na nich kazdy len kuka a caka,ako si poradia.....ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 20:37

V tom ozyvani sa mas pravdu, ked nepoziadas aby ti uvolnili miesto tak preco by mali? Ako tak sledujem, stale je viac a viac ludi na svete, co si myslia, ze ostani su povinni im citat myslienky......a ....samozrejme plnit priania.

ivet36, Ne, 05. 09. 2010 - 20:41

Skor by som povedala, ze zanika taka ta prirodzena inteligencia...ked hovorit nemusi, a niekto sa domysli-na zaklade toho,co vidi, co pocuje, co citi....
Mna vychovali tak, ze starsiemu mam miesto uvolnit, tiez matke s dietatom na rukach, alebo niekomu s urazom......ani by ma ziadat nemusel. Ak by ma ziadal, asi by som sa aj zahanbila,ze som sa mohla domysliet, ked som videla.......
Ale ked niekto nevnima...hold....treba mu povedat z mosta do prosta.....ivetMrkám

Polárka (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 20:46

Áno
Presne, zanika prirodzena inteligencia, empatia, alebo je to dobre vychovanie ? Úsmev

Tangy, Ne, 05. 09. 2010 - 20:54

Suhlasim Ivet, tu nejde o nejake citanie myslienok, ale o slusnost.

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 21:02

Inteligencia? No neviem, co ma inteligencia spolocne s tym, ze niekto nepusti stareho cloveka sadnut. Tiez som zazila aj take, ze babu sprskali, ze nepustila babku sadnut, ona sa postavila a po piatich minutach jej museli volat RZP- odpadla. Takze ked niekto stoji ako hluchy za dedinou nech sa paci. Nikto nema skade tusit, ci sa veze len jednu zastavku, ci ma problem, ci nema problem. Ked nieco chcem poviem a necakam, ze sa niekto zmiluje a hlavne sa nespoliham na nejaku slusnu vychovu. V dnesnej dobe.

eva m, Ne, 05. 09. 2010 - 21:05

Mrkám mne sa stalo opacne - ako slusne vychovane dievca som ponukla miesto starsej pani a ona mi vynadala, ze nech jej dam pokoj, ona je po operacii, nemoze sediet, co jej furt kazdy len miesto ponuka, ona potom musi stale vysvetlovat...taaak na mna spustilaaa! Tak som jej prejavila hlboke pochopenie, ze verim, ze sa zle citi atd atd, nuz nakoniec sme si pekne povypravali a teta spokojna, pochopena, na druhom konci mesta vystupilaÚsmev
Eva Slnko

Tangy, Ne, 05. 09. 2010 - 21:21

Ja mam jednu taku skusenost u lekara. Bola som tehotna s Petkom a u lekara som cakala od siestej, poobede bola uz riadne plna cakaren a aj dusno. No necitila som sa najprijemnejsie, ale aspon som sedela. Dosla za mnou jedna pani, ze preco ja take mlade dievca sedim, ked ona musi stat. Tak som jej povedala a pekne v klude sme si to vysvetlili. Ona si myslela, ze som nejake 15 rocne nevychovane dievcisko a ja o 10 rokov starsia tehula Úsmev . Aj mlady clovek v buse sa napr.nemusi citit dobre, ale ked mi nic nie je, preco by som niekoho bez vyzvania nepustila sadnut?

Polárka (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:08

Samozrejme je to zavisle od roznych okolnosti, ale zoberme si standardnu situaciu. Mladsi clovek si vacsinou hned pohodlne nastupi do autobusu. Starsi ludia su uz predsa len menej pohyblivi, a kym sa nasukaju konecne do busu, vacsinou byvaju miesta obsadene. Dokonca aj tie, kde je NALEPKA, ktora naznacuje, ze je vyhradena prave pre takychto cestujucich - taky pajacik s barlou-. Takze aj analfebet, pokial nie je zrakovo postihnuty by to mal - neznamena, ze musi- brat na vedomie.
Verim tomu, ze v autobuse, ktory ma 61 miest na sedenie - to je ten maly tusim- sa najde aspon 20 ludi usposobenych k tomu - zdravotne uplne ok, pochybujem totiz, ze vsetkym sediacim mladym je vzdy zle -, aby boli schopni prejavit zaklady slusnosti a zdvorilo sa spytat ci si starsia osoba ma zaujem sadnut, pripadne miesto uvolnit.
Pre mna osobne je to obycajny zaklad slusneho spravania. Je mi jasne, ze doba sa meni, a ludia su uz davno ini. Ovsem moje zvyky si zachovavam a ucim nim aj moje dieta Mrkám .

svetlana (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 21:18

ja si tiez mylsim, ze to je uplne normalna a celkom zakladna vec, ze sa ludia o seba v MHD zaujimaju a pomozu si ... aspon teda u nas je to tak, aj ked chodim teraz MHD malo. Ludia tlacia tlacitka pre dobehnuvsich (aby stihli nastupit), mamicky s kocikmi sa pustaju do priestoru, kt. je im vyhradeni, ... a pod.

linda999, Po, 06. 09. 2010 - 11:48

Skor empatia a takt a emocna inteligencia.
Malo by to byt samozrejme - ponuknut pomoc, ci uz bude prijata alebo nie.

desina40, Po, 06. 09. 2010 - 13:55

máš pravdu, ivet36, ked vidim ženu s kočíkom, automaticky ma napadne sa spýtať, či potrebuje pomoc, ked vidim tehotnu, može mať 18, prvá otvaram dvere, aby mohla prejsť....ale ked potrebujem pomocť ja, nebojím a nehanbím sa poprosiť.

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 21:25

Asi úreto, že sa to patrí. Nás doma učili, že starším a mamičkám s deťmi treba uvoľniť miesto, a tak som sa aj vždy správala. Až kým som ja sama nebola tehotná, s krvým tlakom 85/55 som pri najmenšom pohybe autobusa odpadávala a utekala ku schodom , kde som sedela. Keď bolo vidieť bruško, jediní, kto ma vždy pustil, boli babičky a dedkovia po 60, až samej mi bolo trápne, že si sadám na miesto staršieho človeka, ale... ked to nejde, tak to nejde

svetlana (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 21:06

isti to ten bicykel ... no len ziena tvojej konstrukcie s dvomi detmi na stredno-dlhe trate ... no neviem Úsmev
ja som sa vascinou v tom case inak ako bez bicykla ani nepohla, aj ked s kocikom je to u nas v meste celkom pohodlne.
na auto som presla az v case, ked boli aj pre mna deti nehorazne tazke a potrebovali sme byt rychlejsi. a to sme boli v podobnom stave - soferovat som sa celkom celkom obavala, bez akychkolvek skusenosti a rovno dve deti. bola som ale nutena urobit kondicne jazdy v autoskole (musela som urobit novu prakticku skusku v CH) a potom uz to islo ... teraz dostavam pochvaly, ze parkujem lepsie ako 18 mladici Pohoda ( no len ci to je vobec pochvala Vyplazený jazyk ).

Tangy, Ne, 05. 09. 2010 - 21:13

Aj ja uvazujem nad tymi kondicnymi jazdami, lebo momentalne si netrufam. S takym velkym autom ako teraz mame som este nikdy nejazdila a teraz ked budem vozit aj deticky...

nielen žienka domáca, Po, 06. 09. 2010 - 10:11

cyklovozik caka pripraveny na svoju prvu jazdu a ak sa pocko nepokazi, tento tyzden sa konecne docka Úsmev planujem tak rano vozit kubka do skolky... no uvidime Úsmev

desina40, Po, 06. 09. 2010 - 14:15

KONVALINKA, budem Ti mávať z okna..Kvietok

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 21:32

Aky je rozdiel v soferovani prazdneho auta a auta s posadkou?

akalenkak67, Ne, 05. 09. 2010 - 21:38

Zodpovednosť,výčitky svedomia,ak sa niečo stane.

eva m, Ne, 05. 09. 2010 - 21:41

ked ides v aute sama, mas zodpovednost za svoj zivot.
Jazdim pravidelne, kazdy den a rovnako sa spravam, ked idem sama a ked niekoho veziem. Nerobim rozdiel.
Dost nerozumiem tym obavam, ktore mnohe dievcata maju. Naco som chodila do autoskoly, ked nemam jazdit? V com su lepsi - sikovnejsi muzi, ked oni jazdia a mnohe zienky nie? Vidim to ako zbytocne podcenovanie sa, zbytocne zivenie strachu v sebe.
Eva Slnko

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 21:48

Nevravím, že nikdy nebudem jazdiť. Raz určite. Nemámz toho panický strach. Ale teraz som skrátka naladená na malé dieťa, o chvilu na dva malé deti. A keď počujem "mamkaaaaaaaaaa" alebo nedajbože by sa po cestre rozplakal, nesústredila by som sa na cestu....

eva m, Ne, 05. 09. 2010 - 21:54

to je vec pohladu. Intenzivne som zacala jazdit, ked mala dcera jeden rok (odvtedy mam auto). Jazdila som s nimi uuuplne malickymi, aj pomrnkali, aj sme sa rozpravali...
A byt pojazdna je pre mna ohromna vyhoda - zvlast pri malych detoch
Eva Slnko

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 21:59

Neviem, je to môj pohľad, momentálne sa na to necítim, nechcem stresovať na cestách a čo viac, nemáme vlastné auto, švagor síce požičia, ale predsalen, jazdiť na nie vlastnom....
Keby som bola pojazdná, bola by to pre mna oooooooooobrovská výhoda...

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 21:54

Suhlas, ci jazdim sama ci niekoho veziem, spravam sa standardne. A ked jazdim sama, zodpovednost mam v podstate nielen za svoj zivot, tiez su okolo ludia, v inych autach, chodci a tak dalej. Tiez celkom dobre nechapem, v buse s kocikom tazko, vo vlaku tazko, maju moznost zjednodusit si zivot a nie.

Polárka (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 21:58

Nie sme vsetci cez kopirak Úsmev Mrkám. Nie kazdy je, ako ty. Preto hned nie je ani horsim, a ani lepsim. Je jednoducho iny.

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:01

Pisem niekde o tom kto je horsi ci lepsi?

Polárka (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:12

To mas jedno Lydus, keby som napisala co si myslim, aj tak to bude k nicomu. Ono ti to mozno dojde same Úsmev Ak by aj nie, nic sa nedeje. Zivot ide dalej Úsmev

lydusha (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:36

"Ono ti to mozno dojde same"
A musi?
Tebe tiez kopa veci nedochadza a nikto na tom netrva a ani na to neupozornuje.
Dakujem za starostlivost, mam dost rokov na to, aby si ma TY poucovala.

Polárka (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 11:25

Nemusi Úsmev, takym stylom som pisala aj svoj prispevok, na ktory odpovedas takym tonom, akym odpovedas Úsmev

MKD Kvietok

lydusha (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 11:48

Fuha, si vazne dobra ked pocujes ton napisaneho.Pohoda

mnnaaauuu, Ne, 05. 09. 2010 - 22:02

Lenže ... život svojho dieťaťa si vážim prirodzene viac. A dieťa v aute ma neskutoče rozptyľuje. Mám spôsobiť niečo zlé, ked si neverím, tak neriskujem....

Polárka (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:14

Mnau,

aj ked by to hned bolo, ako pise Lydus - No a ? Naco sa znasilnovat. Vies, ako spieva Zdenka Predna - Ked to nejde, tak to nejde Úsmev. Havran ma na taketo veci vzdy dobru odpoved : Rob co citis Slnko
Ak to citis takto, nie je co riesit Úsmev

svetlana (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:22

kto to spieva ..... ???? ja ze to spieva ten jeden najvasci slovensky spevak, meno neviem. to mi raz zas moj muz pustil ... Vyplazený jazyk

nielen žienka domáca, Po, 06. 09. 2010 - 08:54

myslíš rytmus? Váľam sa od smiechu po podlahe "najvačšíííí"... král! Úsmev

svetlana (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 10:15

hej, len som to asi pomotala ... muz si vcera odmietal spomenut a hladat to nebudem Chichocem sa

mnnaaauuu, Po, 06. 09. 2010 - 12:43

Slnko Slnko Lenže u mna to nie je ako u LydushyKvietok Ale znásilnovať sa kvôli tomu nemienimChichocem sa Ticho počkáááááááám, kýým to prejdeeeeeKvietok Kvietok

svetlana (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 21:59

tak napriklad ja/my sme 10r auto skutocne nepotrebovali a moje jedine prakticke skusenosti boli z vodicaku. jasne, mozno namietat, ze som si nemala robit vodicak v case, ked som ho nepotrebovala, no zdalo sa mi v tom case proste chdone stihnut to pocas vysky - jedne nevie, kedy sa to bude hodit.

ono ludia maju roznu mieru odvahy - ja viem, ze som dost hazarder a viem, ze vsetko su len skusenosti, takze akonahle som zacala, lebo som uznala za vhodne, ze je to teraz nutne a uz to inak ani nechcem, tak to boli vyriesene aj obavy.

svetlana (bez overenia), Ne, 05. 09. 2010 - 22:29

inak ta "autova" odnoz diskusie - ja by som sa vobec necudovala a chapala by som to, keby konvalinka trvala na tom, ze auto proste nie. ja som to tak sama veeeelmi dlho vnimala, pohodlie "rychlej prepravy" nie je vsetko, niekedy sa daju vybavit veci aj pomalsie ... no zas nie za kazdu cenu a za kazdych okolnosti Pohoda

my sme napr. tento rok vela bicyklovali aj po meste a ono je to trebars na kupalisko, na kt. chodime (mali by sme jedno aj blizsie, ale to je ina tema... ) 5km cez mesto. deti (hlavna mlada dama) pravidelne otravovali nech ideme autom, dost standartne sme ju ukecali a videli a zazili sme pritom tooolko veci, o kt. by sme jednoznacne presunom autom prisli. jasne, ze dlhsie trate su zas o comsi inom so 6 rocnym dietatom na bicykli ...

fidorka, Ne, 05. 09. 2010 - 22:41

Konvalinka,viem presne o čom hovoríš,tiež som si svoje užila pri cestovaní s dvoma deťmi "na pešo" a jeden v kočíku.Ja vodičák nemám a neskutočne mi chýba.Toľko krát by sa mi už zišiel Hambím sa ,keby som ho mala,zabalím detváky a nemusím otravovať zvyšok rodiny a byť odkázaná na ich voľný čas.Niet nad samostatnosť Áno
Nájdi odvahu a začni jazdiť,je to pre teba veľká výhoda,len sa musíš nakopnúť Mrkám Slnko

eva m, Ne, 05. 09. 2010 - 22:43

naaa, vsak si urob, sikovna si ty devaÚsmev
Eva Slnko

Ariesa, Ne, 05. 09. 2010 - 22:50

a chystas sa spravit vodicak?

moj sa rodil tazko, aj na auto som odkladala dlho ... ale uz len tym, ze som ho nerobila ako spoluziaci, z penazi rodicov k osemnastke, tak si ho velmi uzivam, v pohode zajdem aj sama s dietatom na vylet po "neznamych" cestach, neotravujem uz susedov na stedry den s dietkom na pohotovost (2x sa mi stalo)... a vyzvy (skusky, ucenie, praca, strach z cohokolvek) nas vacsinou nechaju poriadne vyrast Mrkám

fidorka, Ne, 05. 09. 2010 - 23:01

či sa chystám?Ani nejako neplánujem,ale príde doba,keď sa na...kopnem a pôjdem do toho.Len momentálne sme aj bez auta,tak asi začnem z opačného konca.Urobím vodičák a potom zoženieme autíčko Úsmev Slnko

lydusha (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 09:36

Tak potom akceptuj busy a vlaky ako jedinu moznu formu prepravy- s laskou a bez hnevu- a nie ako nutne zlo, ked su este vsetci proti tebe, zaujati a neprijemni, lebo presne taki aj budu- ako sa ty sama nastavis.
O mojom vodicskom ne/umeni by som mohla pisat roman, ale ked clovek CHCE, tak sa da prekonat vsetko. Aj sadnut do "auta", ktore je viac menej pokazene a ist niekoho v noci ratovat lebo....lebo medved.
Takze kludne si tu prskaj a pohorsuj sa nad tym co pisem, neviem ako inak nazvat tie tvoje uvodne vety ak nie fnukanim a stazovanim sa, ale ok. Ked vam to robi dobre, tak sa veselo stazujte dalje, nic ine vam aj tak neostava.

nielen žienka domáca, Po, 06. 09. 2010 - 09:51

budem sa citovat Veľký úsmev : " Úsmev u nás v meste sú aspoň označené bezbariérové autobusy, tak chodím zásadne nimi a zazerajúci študenti ma nemôžu odradiť (dokonca keď nechytím bezbariérový, tak sa na najotrávenejšieho mladíka usmejem a požiadam, nech mi pomôže; ešte ani jeden neodmietol Slnko )" - ja nevidim nic take, co ty pises. namosurenych mladikov spominala mnau, toto bol moj navod, ako situaciu mozno riesit Mrkám a hore opisujem svoju skusenost, nedavam na nikoho Úsmev alebo kde? ved okopci a mozno sa zbadam, spamatam Úsmev

nielen žienka domáca, Po, 06. 09. 2010 - 09:33

princip, z ktoreho vychadzam: prostriedky hromadnej dopravy nie su urcene len pre ludi s dvoma zdravymi nohami. u nas zatial bezbarierova doprava nefunguje tak, ako by mala, ale rozmaha sa a raz pride ten den, kedy bude cela tato diskusia bezpredmetna. avsak este tu nie je a preto potrebujem par rad od dam, ktore s tymto maju skusenosti (aj sa mi dostali; mam tu presny popis, ako sa cestuje s kocikom v batozinovom vozni; pripadne radu nechat konstrukciu vpredu vozna a vanicku s babatkom vziat so sebou na sedadlo a podobne...). pol roka som cestovala s 2-rocnou slecnou, 4-rocnym junacikom a sportovym kocikom (mensim, uzsim, lahsim) a nestazovala som sa. ani pomoc som nepotrebovala - vysupnem starsie dieta, potom mladsie (starsie dozrie) a prazdny kocik svojpomocne. teraz sa situacia zmenila. neviem, kde vidis stazovanie (ja v svojich riadkoch citam praveze pochopenie Mrkám aj pre druhu stranu, napr vodica autobusu) ci nariekanie.
auto pre mna dnes skratka nie je realna moznost. nielenze ho fyzicky nemam k dispozicii, co je zakladny problem; nie som dobry sofer, nemam k soferovaniu vztah a psychicky nan nie som "pripravena". esteze je to stale moja volba a nema to v kompetencii lydusha Úsmev vsak? uz by ste boli vsetky ohrozene Pohoda
DAMY - diskuterky, DAKUJEM za nazory Slnko

lydusha (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 09:40

Na mna sa neocapuj Veľký úsmev Mne je jedno ked pojdes aj so siestimi kocikmi pesi Veľký úsmev
Prepisovat komentare je bohovsky alibistickeVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

nielen žienka domáca, Po, 06. 09. 2010 - 09:47

lydush, pozri si casy, kedy to bolo odosielane (prvy 9:34, ten za nim 9:33). nieco sa stalo (technika zlyhala alebo co) a myslela som, ze sa to neodoslalo (po odoslani som to nemala zorbazene), tak som to pisala znova a nepamatala som si presne, ako to bolo, ale podla mna som napisala zhruba to iste. co tam akoze chyba?

Polárka (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 11:28

Nechcem byt hnusna, ale "ocapuje" a hlada tu "problem" niekto iny, ako Konvalinka Úsmev

lydusha (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 11:51

Nechces byt hnusna, tak preco potom si?

Polárka (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 12:12

Mas pocit, ze som k tebe hnusna ? Úsmev

linda999, Po, 06. 09. 2010 - 11:57

Nie si hnusna, ja tu vidim fakt hnusne a utocne komentare - uplne zbytocne, ktore minuli podstatu veci.

lydusha (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 12:06

By som sa divila keby si nedoletela drukovatVeľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

linda999, Po, 06. 09. 2010 - 12:12

A vzdy spolahlivo zagaga Veľký úsmev

fidorka, Po, 06. 09. 2010 - 12:14

o kom hovoríš,o sebe?

Polárka (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 12:14

Linda999
netreba vzdy sklznut do tejto roviny Úsmev. Kazdy, ci som to ja, ty, Lydus - si moze mysliet co chce. Lydus vidi drukovanie, a 1000 inych ludi vidi dalsich 1000 moznosti. Je to OK Úsmev

linda999, Po, 06. 09. 2010 - 12:24

Presne tak. Ved vidis, ze som napisala co vidim v komentaroch. Nic viac.

svetlana (bez overenia), Po, 06. 09. 2010 - 10:24

presne - ja teda dufam, ze aj na SKK su nove modely busov a vlakov bezbarierove ... takze otazka casu a financii.

takze zatial asi moc neurobis, len sa pripravit na to, ze vzdy poziadas o pomoc, na spievodcov sa usmejes a v klude pockas tu chvilu s kocikom na svojom mieste Vyplazený jazyk Úsmev

(u nas su busy komplet bezbarierove, lokalne vlaky tiez, aj ked tu nie je extra miesta, ale kocik kazdy s usmevom obide, este zostali poniektore elektricky so schodikmi, no tie vzdy maju aspon stredny vagon bezbarierovy)

magdarka, Po, 06. 09. 2010 - 11:49

Joj,pripomenuli ste mi minulotyzdnovy piatok.Cesta autobusom k lekarovi [20km]-zvladli sme to,hoci maly mrncal od nudy.Cesta nazadPrekvapenie Kalvaria!Cakam na autobus,ten prisiel a co to?,,Vyletny,,!Takze kocik nemal sancu.Boze,co robit?Maleho som postavila na zastavku,trpla som nech stoji,nie ze zacne stvornozkovat.Vsetko,co som mala pod kocikom vylozit,kocik zlozit,maleho na ruky,kupit listok [a ked som vodicovi povedala,ze kocik,tak pozrel do spatneho zrkadla,ze coooo?]Prekvapenie Nastastie,kedze som ho zlozila,vzal ma.Takze prejst cez uuzku ulicku az dozadu,teraz co skor?Nakladat kocik,veci,co som musela vylozit zpod kocika,a co s malym?
Chvalabohu,tym spojom islo dost studentov a dvaja boli velmi ochotny,nalozili mi aj kocik,aj tasku,co som mala pri nom,celu cestu davali pozor,aby kocik nespadol a ked som vystupovala,kocik vylozili,zlozili,aby som tam mohla posadit maleho...No fakt boli zlaty,bez nich by som to nezvladla.Mala som co robit s malym,lebo bol uz obed a on bol straaasne unaveny a upistany.Este stastie,ze takto ,,cestovat,,nemusim priliz castoZlomené srdce

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama