reklama

Dôchodcovia vo verejnej správe

jana140280 , 08. 09. 2010 - 09:02

reklama

U Nás vo firme (pracujem vo verejnej správe)je minimálne 6 ľudí, ktorí sú už na dôchodku a popritom ešte riadne pracujú, takže majú dva príjmy, ktoré sú spolu minimálne 1 000,- € mesačne...Do parlamentu na schválenie ide zákon, ktorý by zakazoval týmto osobám poberať dôchodok a pracovať vo verejnej správe, takže by prišli o jeden z ich doterajších príjmov, čo ich samozrejme veľmi pobúrilo...a podľa Mňa tento zákon určite nadobudne svoju platnosť, pretože ho schvália už len z toho titulu, že navrhovateľ má väčšinový podiel hlasov v parlamente...Okrem iných v debate padli aj názory, že mladí im sem za takéto smiešne peniaze pracovať nepôjdu atď...Neviem ako to bude, ale jedno je isté, je veľa mladých rodín, ktoré by takúto pracovnú príležitosť brali všetkými štyrmi, lebo je naozaj rozdiel nemať žiadny príjem a mať aspoň tých 400,- € mesačne čo by tu zarobili, aj keď majú vysokú školu alebo pod...všetci predsa nemôžu ísť umývať riady do zahraničia...čo tiež moji kolegovia hovorili, že mladí pôjdu radšej do cudziny robiť podradné práce za 1 500,- € mesačne...Aký je Váš názor dámy?


reklama


reklama

ja_hodka (bez overenia), St, 08. 09. 2010 - 15:38

pokial sa nic nemenilo, zamestnavatel neplati za dochodcu poistne na poistenie v nezamestnanosti a invalidne poistenie. Takze je vyhodnejsie zamestnavat dochodcu a podla mna to nie je celkom kosher. Aj ked to ma logiku, ze neodvadza tieto davky (tazko uz bude poberat podporu v nezamestnanosti, ak je poberatel dochodku), ale ludi v produktivnom veku to stavia do nevyhody.
K tomu zakonu v ramci verejnej spravy - zda sa mi celkom logicke, ze chcu dat priestor ludom, ktori okrem seba zivia aj jedno a viac deti.
Aktivny dochodca si predsa moze najst aj inu zarobkovu cinnost, ak velmi chce, okrem toho, ma staly prijem - dochodok, ma uz povacsine na starosti len seba a ak ma podporovat deti, tak nech teda radsej tie deti dostanu pracovnu prilezitost, ktoru ma on.

ivet36, St, 08. 09. 2010 - 18:18

Mna vecne udivuje fakt, aky sme my vsetci odbornici na vsetko......!
Tak tu tolko premudretych ludi, ze keby to aj malo ten pravy efekt, tak sme tu fakt male uz Svajciarsko.....
Kazdy rozumie hlavne! robote toho druheho......Váľam sa od smiechu po podlahe
Je mi z toho na grc.....stale tu nie je ten grckajuci smajlik.
ivetMrkám

lastovička, St, 08. 09. 2010 - 19:25

(puke)

nech sa páči

lastovička, St, 08. 09. 2010 - 19:26

jéj nezobralo ho , to sa nedá skopírovať grckajúci smajlík Mrkám zase som chcela pomôcť a ni č z toho

akalenkak67, St, 08. 09. 2010 - 20:56

Dneska je asi den,ako to počasie.Každú stránku ktorú dnes otvorím,všade sa každý len háda.Už sa nepripájam aj k tomuto.Vyzúrila som sa na inej stránke,kde sa riešila.....No radí sa porušovanie ludských práv.Všetko pre to Plačem Plačem Plačem počasie?

mnnaaauuu, St, 08. 09. 2010 - 22:02

MM pracuje v štátnej správe a tiež tam majú dvoch dôchodcov (na starobnom dôchodku) . POdľa mna je nefér, poberať obe dávky naraz, v plnej výške, mali by uvoľniť miesto mladším. MM nepracuje za 400 eur, ale za 500.. a aj ked má vysokú školu, túto prácu si veľmi váži, pretože ju MA. Je doba, že nemá každý prácu. Keby som nepoznala tých dôchodcov, poviem, že tam nemajú čo robiť, ale.... Vidím, čo im taá práca dáva. Keby boli "Iba" na dôchodku, doma by sa možno nudili, stále cítia potrebu byť užitoční a pracovať, sú tak zvyknutí od ranej mladosti, nie sú zvyknutí "len tak ležať", oddychovať. Preto som v tejto téme rozpoložená. Títo dvaja dôchodcovia však nie sú pobúrení z tohto zákona, tvrdia: ako sa rozhodne, tak sa rozhodne. Nejde im tak o ten plat, ako o ten pocit, že "stále pracujem"Slnko Slnko

jana140280, Št, 09. 09. 2010 - 09:02

No tak kôli tomu aby sa niekto nenudil doma nemajú matky čo dať jesť svojim deťom...to kam sme to dopracovali?

ivet36, Št, 09. 09. 2010 - 09:12

Dost prehanas....si myslim.
ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 09:48

Nie si sama, toto su vyhlasenia dobre jedine tak na tycku hned zrana.

ivet36, Št, 09. 09. 2010 - 10:04

V ramci prace na SEBE snazim sa uz viac ovladat, a nebyt vulgarna a jednat jemnejsie.....idee mi to, ne?! Pochval ma, prosim Ta.....fakt to potrebujem!Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe
ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 10:13

No ide ti to absolutne uzasne Úsmev Ako by povedal kral vsech lemoru Julien, si ženijálníÚsmevTlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam
(pomohlo?Mrkám )

ivet36, Št, 09. 09. 2010 - 11:45

No jasne, ze pomohlo....diiiik.....mas to u mna!Úsmev Bozkávam ivetMrkám

jana140280, Št, 09. 09. 2010 - 10:25

O. K...tak svojim deťom nemajú čo obuť na zimu ako tu jedna matka nedávno písala...to už snáď nepreháňam či zase áno?

mikve, Št, 09. 09. 2010 - 10:46

Zrejme to vsak nebude kvoli tomu ze x dochodcov pracuje...ci ano?

jana140280, Št, 09. 09. 2010 - 12:23

Zrejme to však bude aj preto, že nemôže zohnať prácu...len v školstve by sa napríklad takýmto spôsobom uvoľnilo 7 000 pracovných miest (to dávali v správach v rádiu)...

Polárka (bez overenia), Pi, 10. 09. 2010 - 11:25

a kto pojde ucit ?

mnnaaauuu, Št, 09. 09. 2010 - 13:59

určite prehánaš Úsmev
Oni celý život pracovali za takýto plat, či vieš alebo nevieš, v štátnej správe nemajú nejaké extra nadštandardné platy, šetrili a pracovali na dôchodok, takže je to zaslúžená čiastka, nemyslíš? Vieš čo je to mať odpracované 40 rokov? Neustále&, Bez prestávky? A nemať našetrené skoro nič?

ivet36, Št, 09. 09. 2010 - 10:09

Jana ....pises, ze robis v statnej sprave, teda si statny zamestnanec.
Ja len este tolko- Boh nas varuj pred statnymi zamestnancami s moznostou rozhodovania o byti,ci nebyti s takou empatiou, aku mas Ty.....
ivetMrkám

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 10:14

Áno Áno Áno

mikve, Št, 09. 09. 2010 - 10:26

No jo Ivet a este nezabudajme ze raz aj Jana bude v dochodkovom veku a mozno bude potrebovat aj vtedy tu pracu (z roznych dovodov)...a vtedy sa jej vratia jej vlastne slova s neuprosnou krutostou....Mlčím

ivet36, Št, 09. 09. 2010 - 11:45

Tak to uz my nevieme, ci bude a co bude potrebovat.....ale ze sa kazdemu vsetko vrati aj s urokami, o tom som aj ja presvedcena.....ivetMrkám

jana140280, Št, 09. 09. 2010 - 10:33

No ak budem Ja na dôchodku, čoho sa teda asi určite nedožijem, tak budem mať možnosť šetriť na sebe, ale ako matka môže šetriť na vlastných deťoch, ktoré toho toooľko potrebujú...a tiež moje detičky budú vychované tak, že mi s radosťou pomôžu keby niečo, presne tak ako budem Ja pomáhať im až pokiaľ poslednýkrát nevydýchnem, takže toho sa naozaj nebojím...

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 10:41

"a tiež moje detičky budú vychované tak, že mi s radosťou pomôžu keby niečo"
Vela stastia a viery prajem. Mrkám

Polárka (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 10:43

wooow Prekvapenie
ps: Ked chces Boha rozosmiat, povedz mu svoje plany do buducnosti Úsmev Mrkám

ivet36, Št, 09. 09. 2010 - 11:55

....najviac sa mi paci slovne spojenie teda- asi- urcite.......jednoducho:je si z coho vybratVeľký úsmev .
To ja moje deticky vychovavam tak, aby ma uz v dospelosti nepotrebovali, lebo budu svojpravne, mysliace a samostatne osobnosti.....a budem sa snazit, aby som nepotrebovala ani ja ich....A dufam, ze budu take sikovne a zrucne, aby nemuseli zazerat na miesta obsadene dochodcami....
Hold....kazdy uvazujeme inak!
ivetMrkám

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 12:09

Daj recept, ako sa snazit nebyt stary, chory, nevladny...Aj keby hned neboli ochotne ta opatrovat, bolo by fajn aby ti aspon vybavili miesto v nejakom senior centre na urovni. Zomriet doma, sama a byt objavena az v rozklade asi nie je prijemny pocit ani po smrtiVeľký úsmev

fidorka, Št, 09. 09. 2010 - 12:25

no pre tých čo ťa tak nájdu,to príjemné určite nebude,ale tebe to môže byť tak jedno,či?

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 12:36

ked vezmes do uvahy aj nazory inych tu pritomnych, ze dusa a tak, mozno to ani nie je jedno Úsmev
V kazdom pripade by to nebolo prijemne pre deti, tak by zrejme mohli nieco preventivne urobit. Ci ANI TO od nich necakate?

Polárka (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 12:45

Neviem ci dusu, zaujima hmota. Moze byt, ale tazko povedat. Ale sme riadne odbocili od dochodcov vo verejnej sprave Veľký úsmev

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 13:04

Hej, lebo sa draplo za vetu jany, ze ona veri ze ju decka opatria, keby cosi.
Ja si myslim, ze kazda mama veri, aj ked nenuti a neocakava. Ako som pisala: aspon vybavit dostojny skonÚsmev

Polárka (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 13:29

To vsak nie je zaruka. Stat sa moze kedykolvek cokolvek s cim clovek, akosi neratal.
Ja som tiez verila, ze si najdem skveleho muza a budeme jedna stastna rodinka. Mne sa predsa nikdy nemoze stat, ze by som bola slobodna matka Váľam sa od smiechu po podlahe
A o par rockov uz som nou aj bola Úsmev

Odvtedy som opatrnejsia v tom, co si myslim. Nemam vacsinou take bohorovne vyhlasenia. Stacilo par krat po papuli, a uz si fakt na nu davam sem tam aj pozor Úsmev

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 13:41

Ved hej, suhlasim. Teoreticky moze clovek svoje deti aj prezit.
Ale ked ich uz ma a su napr. take ako pise fidorka dolu, tak akosi prirodzene dufa/veri, ze sa nanho nevybodnu, aj ked NIC na svete nie je iste Slnko

Polárka (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 13:44

Nedufa, neveri. Berie zivot taky, aky je Úsmev - aspon tak sa mi zda u Fidorky. Kto ocakava, ci dufa v nieco - moze byt sklamany. To sa snazi naznacit - a ja s nou suhlasim. Velakrat som mala moznost sa o tom presvedcit na vlastnej kozi Úsmev

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 13:50

Linda zistila, ze v tom rok starom blogu jej nik nepise, ze si tam fakticky pise sama so sebou, tak hold, treba sa realizovat v inom blogu, aj za cenu odklonu od temy, ktory tak velmi rada vytyka inym.Pohoda

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 13:59

My nedokonali si obcas nevsimneme datumy, casto sa to stava.
Sme stastni, ked nas vy dokonali upozornite.
Zaujimave, ze "ludia ako my" ti stojime za sledovanie prispevkov.
Hes radsej upratovat, binec mas Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

balalajka, Št, 09. 09. 2010 - 14:06

Ešte vás to baví? urážať sa, osočovať?
Ja vám posielam obom Objímam - jednu mám pod pravou a druhou pod ľavou rukou .

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 14:10

Ked ona vzdy zacne...aj ja som sa jej pytala preco. Neodpovedala.

balalajka, Št, 09. 09. 2010 - 14:15

A už sa prosím nevaďte. Ja som hladná a potom som smutná a už sa to aj zle číta. Nooo - Lydushaaa, Lindaaaa - takú jednu zmierlivú. Noooo - vyhláste na týždeň zmier. Zakopte vojnovú sekeru. Vyfajčite - nič nefajčiť ... ja prisahám, že zoženiem tie žuvačkové cigarety, ak sa nepovadíte týždeň Veľký úsmev . Baby - kusacie hody idú, burčiak, trnavský jarmok a nám preň mesiac reklamáciu nevybavujú Veľký úsmev . Noooooo ....

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 14:16

Leniiiiiiiiiii, idem si dat stekle, nech aspon docahnem torcha na tebaÚsmev poobjimat sa.

balalajka, Št, 09. 09. 2010 - 14:21

Ešte zmeriame Lindu, aby si aj na tú dočiahla. Všaaaaaaaak zato. Hneď som menej hladná.
Idem kúpiť to koleno do kapusty, nieže sa kdesy povadíte zatiaľ, kým uvarím.Veľký úsmev

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 14:27

Udavam vysku v centimetroch: 186. Neviem ci to pojde...sadnem si? Veľký úsmev Objímam

balalajka, Št, 09. 09. 2010 - 14:30

Mno, ja mam 180 - tak tu Lydushu prichytíme, keby mala malé štekle, nech nám v tom vzduchu mawaaa nevysí. Vidíš, hneď hľadáte kompromis. Sa mi to tuze ľuuubíííí. Objímam

ja_hodka (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 14:37

Veľký úsmev Som si to zivo predstavila...Len neviem ci by to bolo dostatocne dostojne pred takym majitelom stavebnej spolocnosti napriklad Mrkám
Mali by ste sa iba tak decentne prehnut v pase Chichocem sa

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 14:44

Neboj, mame to za tie roky nacvicene Veľký úsmev
Majitel st. spolocnosti v praxi vobec nemusi byt dostojny a keby sme to pachali prave pred nim, neboj, rad by sa kukal zozadu a pil pri tom pivo Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 14:44

Mili, vrabce cvirikali, ze tiez nie si z tych dlhanov, taaaak sa moc nesmej, lenka s lindou mozu kludne prichytit aj teba Veľký úsmev pod pazuchou Úsmev

balalajka, Št, 09. 09. 2010 - 14:48

Mili pridržíme na štokrlli, nech sa nám neskotúľa Mrkám . Tá už sa veru lápať po výškach moc nemôže.

ja_hodka (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 14:59

Mne uz v tomto stadiu ostava iba mentalne nasimulovat kdeco...Chichocem sa

ja_hodka (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 15:01

No, momentalne som dokonca asi aj sirsia nez dlhsia - este ze ma tie vrabce vo vani nevidia Mrkám

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 14:40

Uz viem - trojklanny ide po vysokych!!!
Lydus je pomensia? Hmmmmm, tie ma nikdy nemali rady Smútok
Posielam ti Objímam na vysokej urovniKvietok

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 14:24

Draha Linda, ja nemam cas na take chobotiny ako upratovanie:-p Chystam sa pracovne stretnutie s majitelom stavebnej spolocnosti, ak mas cas, mozes k nam skocit upratat, nasa pomocnica ma nohu v sadre.Bozkávam

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 14:29

Bez tych chobotin to bolo milsieSlnko
Tak nech ti to dobre dopadne.
Sadam si a Objímam

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 14:39

Hahahahaha teda takeeeeeeeeeee ste narastli, no stretnut sa s vami LIVE, plus eva m, eifi tak som ako skriatok medzi vami. Berem rebrik aObjímam Veľký úsmev

balalajka, Št, 09. 09. 2010 - 14:42

Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 14:47

Neboj, my sa znizime keby bolo hlucno a bolo by treba sepkat do uska, sme zvyknute, my sme take odjakziva Úsmev a vobec si preto nic nenamyslame, lebo za to ani nemozeme (geny) a nevadi nam ze nie kazdy je EifelovkaSlnko

lydusha (bez overenia), Št, 09. 09. 2010 - 14:53

Ked myslis nasu nanicmamovsku eifelovku tak to ano, eifi je len jedna.
Dobreho vela nenarastie (a zleho je aj malo dost) Veľký úsmev

eifelovka, Št, 09. 09. 2010 - 15:34

Dostalo sa mi do usi, ze "MOJE MENO NADARMO" sa tu spomina Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Jeeeej baby, som rada, ze som iba jedna a este ako hovori moja kamoska v Italy "no martini, no barby" Veľký úsmev tak co, zalozime konecne ten klub pre vysokych??? Alebo ten "martini" Veľký úsmev teda nie o Martinoch to je, ale o "georgioviiiii" Veľký úsmev

lydusha (bez overenia), Pi, 10. 09. 2010 - 14:01

Radsej martiniiiiii bary, aj ja steeeeemÚsmev Alebo ma musite s lenkou a lindou viac tahat za usi,aby som vas nejako dobehla, ci? Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev

fidorka, Št, 09. 09. 2010 - 12:48

ja nečakám od detí vôbec nič keď sa niečoho dočkám o to radšej budem.stáva sa mi to aj teraz pravidelne.
bola u nás známa a zostala prekvapená,keď prišiel za mnou 6 r. syn a spýtal sa,či nám môže urobiť kávu,alebo či chceme radšej čaj.Mne to nepríde zvláštne,lebo to robí bežne,zvládne obslúžiť kanvicu a zaliať šálku čaju,vie si odkrojiť chlieb a natrieť,skúšal už aj puding uvariť,ale to potrebuje ešte pomocníka.A tá známa povedala:Tebe bude raz dobre,všetci ti pomáhajú,ty nezostaneš v starobinci...
No neviem,naozaj sa to nedá zaručiť ničím.Ja si ich môžem vychovať ako chcem,formujú ich aj iní ľudia,ktorých stretávajú,udalosti,spoliehať sa nemôžem na nič.Akí budú v dospelosti sa dá len predpokladať,ale nie tvrdiť s určitosťou.Preto vravím,že radšej sa nespolieham,ale keď prekvapia,budem rada,čoby nie?Slnko

vyvyka, Št, 09. 09. 2010 - 18:58

Wow, Jana, chcela by som mať Tvoju trúfalosť.Nehovor hop, kým nepreskočíš.Bodaj by si mala pravdu s tými detičkami.

magic, Št, 09. 09. 2010 - 19:08

No ak budem Ja na dôchodku, čoho sa teda asi určite nedožijem...
no a kedy sa to chystas umriet? zeby sme ti tu zacali sporit na kyticu.Chichocem sa

26ela, Št, 09. 09. 2010 - 10:41

26elaKvietok
Ja by súhlasíla,lebo vidím aká je dnes ťažká doba a ako je ťažko zohnať prácu pre nás mladých ľudí.Veď horko ťažko som si ja zohnala prácu a aj to len na 4 hodiny a tú istú prácu vykonáva kolegyňa, ktorá je už na dôchodku a mohla si veru krásne užiť aj letnú dovolenku pri mori,nakoľko jej to dôchodok aj plat dovoľuje,narozdiel do môjho a pritom ešte aj prerába rodiný dom.Nezávidím jej,prajem je to,ale bola by som rada,keby v prvom rade mali sa možnosť zamestnať mladí ľudia,ktorí tiež potrebujú peniaze a prácu nemôžu zohnať hoc aj na tie 4 hodiny ako ja,aby aspoň čo to mali pre svoju rodinu.Poznám jednu kamarátku,ktorá tiež hladá prácu a nemôže ju zohnať,nakoľko nič nie je v našom meste voľné.
Pre dôchodcov si myslím, že by boli vhodné rôzne aj brigády, či už sezónne,alebo dokončovacie práce na stavbách, ako sme to dakedy my študenti robili.Slnko Kvietok

Ariesa, Št, 09. 09. 2010 - 10:56

kamatratka nenasla pracu, zacala pracovat na benzinke - nocne, denne, dvanastky sluzby ... nemohla ist k rodicom ako ja, sedemrocne dieta budila do skoly telefonom. sud jej zobral dieta, prisudil ho pracujucej babicke na dochodku z otcovej strany, pretoze jej praca umoznovala budit vnuka a nachystat mu kakao. sud jej vyrubil take vyzivne, ze z KE sla pracovat do BA, kde uz vedela zaplatit aj najomne aj vyzivne.

jeden priklad. mam ich viac a aj take, co sa ma tykaju osobne.

linda999, Št, 09. 09. 2010 - 11:04

Kakao dolezitejsie ako vlastna matka....?

carly, Št, 09. 09. 2010 - 12:31

Myslím, že tu neide o to, že dôchodcom nedoprajeme, aby si pomohli, ale vláda pristupuje k rôznym úsporným opatreniam, pretože stav verejných financií je taký aký je. Zyšuje sa napr. DPH, pre živnostníkov v oblasti účtovníctva sa chystajú nejaké škrty a v rýchlosti mi nenapdá čo ešte všetko. Dotkne sa to všetkých. Na dôchodky sa šetrí v II. a v III. pilieri.
I. pilier je solidárny - t.z., že terajšie odvody idú na dôchodky súčasným dôchodcom, na naše dôchodky nám musia zarobiť naše deti.
Takže keď sa robia opatrenia, tak je podľa mňa úplne správne, keď sa vláda zaoberá aj takýmito vecami.
Ja dôchodcom doprajem, nech pracujú a využívajú svoje dlhoročné skúsenosti, veď aj moja mama je dôchodkyňa, ale keď raz nie je dosť peňazí na iné dávky, tak je úplne namieste stanovisko, ak chceš pracovať, tak pracuj a ber normálny plat, ale nie aj dôchodok, takto usporené peniaze sa použijú na iné dávky alebo v iných rezortoch.

sonia, Št, 09. 09. 2010 - 16:36

Carly Áno Áno Áno ...

Katka0202, Št, 09. 09. 2010 - 13:25

Moja mamca pracuje v statnej sprave, uz je na dochodku... ma zodpovednu pracu, ktoru si zodpovedne robi, nesedi s nohami na stole... ma kolegyne, mlade, s malymi detmi, niektore s odrastenymi detmi... ked treba nieco surne dorobit po pracovnej dobe - mamina ochotne pracu spravi so slovami, nech idu mlade k detom... nadcasy potiahne, neocrkuje, nemarodi... ochotne potiahne za kolegyne, dovolenku si prisposobuje tym, ktore maju deti... ano, je dochodkyna, nema ani 60, pomaha mne, mojim sestram, ako moze... NEVALA SI V PRACI GULE ANI SI NEROBI SOPLOVE GULICKY A NECAKA S NOHAMI NA STOLE NA FAJRONT!!! ano ma vysluhovy dochodok, ale cely zivot pre danu organizaciu makala - ked bolo treba, tahala do noci, piatky, sviatky... a paradox je, ked uz tu odznel nazor, ze taki zaberaju miesto mladym, ze niekedy mam pocit, ze mama ma kolegyne, ktore su tam na okrasu, len preto, lebo maju niekoho niekde... ale to je ich vec... mama ma chut pracovat, preto verim, ze i ked z danej organizacie bude musiet odist, pracu si najde.., lebo chce...

carly, Št, 09. 09. 2010 - 14:13

Moja mama takisto makala celý život a teraz je doma na dôchodku.
Pred niekoľkými rokmi ju zavolali pracovať naspäť, pretože prišiel ku nim
zahraničný partner a jedine ona spĺňala ich požiadavky na odbornosť, takže mama nastúpila, ale musela prerušiť dôchodok, a poberala normálny plat.
To bolo podľa mňa v poriadku. Buď jedno alebo druhé.
Teraz chce byť užitočná, nechce len tak "sedieť" doma, tak chodí do hospicu.
Pomáha s rôznymi prácami, ale hlavne sa venuje smrteľne chorým pacientom - robí im spoločnosť, číta im alebo ak to požadujú modlí sa s nimi. Samozrejme, že to všetko je zadarmo. Ja si myslím, že je to v poriadku, že všetci tí dôchodcovia využili tú možnosť, keď im bola daná, ale tiež som presvedčená, že ten zákon, ktorý to umožňuje - súbeh dôchodku a platu - nie je v poriadku, a preto sa to rieši, pretože štát nemá priestor vo svojich financiách aj takto podporovať dôchodcov.

waikiki, Št, 09. 09. 2010 - 15:22

Carly, smekám pred tvojou mamou. Kiežby som aj ja raz v jej veku bola taká čiperná, životaschopná, plná elánu. Wauuu! Tlieskam Tlieskam Tlieskam Slnko

Katka0202, Št, 09. 09. 2010 - 20:56

vies, mamca pracuje, pretoze jej miesto, ked ponukli mladym, za ten plat sa len zasmiali... no a mama akosi nevie v 55 - ich rokoch "zalahnut" doma... s vedomostami a skusenostami, co ma, nemusi upratovat... to sa chysta tak o desat rokov, ked nebude mat na cisla chut...

carly, Št, 09. 09. 2010 - 21:51

Neviem aký je to plat na zasmiatie, možno ako kde a ako pre koho. Tvoja mama je podľa veku na predčasnom dôchodku. Využila tú možnosť, aby mohla poberať dôchodok a aj plat.
To je v poriadku, bolo jej to umožnené, prečo nie, aj ja by som to spravila. Za to neodsudzujem ani jedného dôchodcu, ktorý to využil, ale štátna pokladnica je prázdna a dôchodky vypláca štát a kde nič nie je, tam ani smrť neberie. Takže nejaké tie škrty musia byť. Ja nehovorím o tom, že majú byť prepustení, ale v danej situácii mi pripadá normálne, že štátni zamestnanci sa musia rozhodnúť či plat alebo dôchodok. V ťažkej situácii sme viacerí. Ver mi, nehovorí zo mňa žiadna zlosť ani závisť voči niekomu, je to len podľa mňa realistický pohľad na stav v akom na všetci nachádzame, bohužiaľ.
Pokiaľ viem žiadny zákon ešte nebol prijatý a žiadna kaša sa neje taká horúca ako sa navarí, takže aj tento návrh bude mať ešte kadejaké korekcie.

Pegybabi, Št, 09. 09. 2010 - 14:08

Áno je to tak vo veľa prípadoch.

-, Št, 09. 09. 2010 - 14:34

dnes som bola v obchode... teda u "číňancov" (nie preto, žeby ten obchod vlastnil číňan, síce tento áno, len neviem ako označiť takýto textil, diskont sa nehodí, tak asi iba číňanVeľký úsmev )
A vypočula som si úryvok rozhovoru medzi ním (tým číňanomVáľam sa od smiechu po podlahe -asi majiteľom obchoduÚsmev ) a jeho zamestnankyňou, pani na dôchodku. Teda vlastne iba to, čo hovorila ona "žiadna mladá ti sem nepôjde stáť od rána za takýto plat. Iba budú dvíhať nosy a budú radšej doma. Jedine dôchodkyňa"
Je to asi tak, čo komu vyhovuje. Pretože ja som mala už už na jazyku, že ja mladá som a ak ma zamestnajú, nastupujem hoci aj ihneďÚsmev A kamarátka čo tam bola so mnou tiežÚsmev Tak som sa pousmiala, aká cenná lekciaÚsmev Každému vyhovuje iné tvrdenie. "Nám" zákaz zarábania a vyplácania dôchodku súbežne a dôchodcom (myslím, že zo strachu zo straty svojej práce) zase to, že my mladí sme prieberčivýVáľam sa od smiechu po podlahe
Nuž a vyberte siVáľam sa od smiechu po podlahe
(k poberaniu výsluhového dôchodku + práce som názor nezmenila doteraz, ospravedlňujem sa však tým, ktorých sa môj výrok dotkol. Všetko sa dá povedať slušne. Samozrejme som rada, že vojenské nasadenie NEPOTREBUJEME. V tom prípade však ani nepotrebujú vojaci ísť do výslužby po 15 rokov...(zase mimo témyÚsmev ) Proste názor som nezmenila, ale ospravedlňujem sa za formu. Myslím, že o každom jednom povolaní by niekto dokázal povedať, že človek sa tam "nenarobí". Čo si však nevyskúšaš, neviešÚsmev Nevyskúšala som, neviemÚsmev

nicebosorka, Pi, 10. 09. 2010 - 13:08

Môj manžel je tiež vojenský dôchodca a má len 42 r a teraz pracuje v súkromnej firme. Skončil vojenskú výšku s červeným diplomom, pracoval v rizikovom prostredí (vystavený žiareniu) a do dôchodku MUSEL odísť, či sa mu to páčilo, či nie...nakoľko sa armáda mala stať "profesionálnou" (čo podľa mňa bola najväčšia konina, nakoľko z armády museli odísť vyškolení ľudia (ľudia z Vysokou alebo strednou vojenskou školou) a do armády sa nabrali ľudia, čo nemali s vojskom vôbec nič spoločné, mali skončené úplne iné stredné školy ...išli na 3 mesačný kurz a boli z nich "profesionálni vojaci" a nemali ani páru, a hlavne prax ako obsluhovať a hlavne opravovať vojenskú techniku, ktorá je dôležitá pri obrane štátu...dostali pekné prachy za to, že sa dali naverbovať za "profesionálov" a ľudia, čo s tým roky pracovali zrazu zostali doma na dôchodku...áno, majú pekný dôchodok, ale cítia sa nepotrební...mám kamarátov, čo si našli aspoň miesto strážnika, aby boli medzi ľuďmi, keďže sa k armáde nemôžu vrátiť a robiť nič iné nevedia, keďže boli "vyučení" len na tú prácu, čo robili pred dôchodkom....a mám aj takých, čo sa začali opúšťať Smútok

ako spomínala Mikve, kto nezažil vyhlásenie poplachu, keď ti muža v noci zoberú na poplach a nevidíš ho 3 dni, tak to nepochopí...mne sa stalo, že mi ho zavolali práve vtedy, keď sme presťahovávali izby, Jakub mal pár týždňov, Žany 3 roky, byt rozobratý a muž preč ... a rodičia ďaleko...

Áno, vojenské nasadenie nepotrebujeme, ale nikdy nevieš čo sa môže stať...a v prvom rade ICH povolajú (ako vojakov v zálohe) keď sa niečo stane, nie tvojho manžela ...ale ja verím, že k tomu nikdy nedôjde

marikat, Pi, 10. 09. 2010 - 13:33

Áno Áno Áno

ja_hodka (bez overenia), Pi, 10. 09. 2010 - 14:37

Ale ved sa pre tu pracu slobodne rozhodol, urcite vedel, co k tomu patri a uzival aj z toho plynuce vyhody. Su aj ine profesie, pri ktorych mavaju ludia pohotovost, obrovsku zodpovednost, riskuju zdravie alebo dokonca zivot, alebo cestuju a su prec od rodiny aj viac nez 3 dni...tiez sa rozodli a bodka.
Vojaci maju o par vyhod naviac. Fajn, nech maju, mne osobne je to uplne jedno, ale je zbytocne sa snazit tie vyhody nejak zdovodnovat tym,aka je ta praca ultra mega narocna a podobne. Ja som nezazila vyhlasenie poplachu, ale velmi dobre viem, co je to byt sama s dietatom aj tri tyzdne, rodina daleko. A? X zien to pozna. Nie len manzelky vojakov. A X ludi ma nebezpecnu alebo narocnu pracu, za ktoru beru iba plat a ziadne ine privilegia nie su.
A nikdy nevies co sa moze stat - presne tak. V akejkolvek profesii.

nicebosorka, Pi, 10. 09. 2010 - 15:52

Ale veď OK, ja sa nehádam...áno, máš pravdu, rozhodol sa, ale žeby si užíval nejaké výhody? akurát že bral príplatok za žiarenie (ale to hovorím s svojom manželovi)...a mal tiež veľkú zodpovednosť za chod techniky, a tým vlastne aj veľkú zodpovednosť za ľudí, čo boli vo vzduchu...
Ja som tým chcela povedať len to, že veľa vojakov MUSELO odísť do dôchodku, či sa im to páčilo, alebo nie...pretože sme sa začali opičiť po iných a museli mať "profesionálnu armádu" ktorá má od nej fakt ďaleko, keďže sú v nej ľudia, čo to nevyštudovali...

Tuším Lydush to tu už spomínala - veď čo bránilo tým ľudom, čo im teraz závidia dôchodky ísť študovať a "užívať si tieto výhody" ?

Mrkám ja som bola bez manžela sama s deckami vyše roka ...tie 3 dni som spomenula preto, lebo som vtedy mala celý byt rozbombardovaný, rozmaľovaný, nedalo sa nikde pohnúť a ani nič poriadne uvariť...a do toho 2 malé deti Mrkám Slnko

lydusha (bez overenia), Pi, 10. 09. 2010 - 16:13

Presne o to ide, tvoj manzel si vybral to povolanie a predpokladam, ze asi nezavidi stavebnemu inzinierovi ako sa ma dobre a ze si z materialu stavby dialnice postavil dom a podobne. Takze kazdy nech si hladi svojho a nezavidi druhym aj nos medzi ocami.

nicebosorka, Pi, 10. 09. 2010 - 16:45

Áno presne Tlieskam Mrkám Bozkávam

ja_hodka (bez overenia), Pi, 10. 09. 2010 - 16:39

no, ja osobne povazujem za vyhodu aj to, ze este mladi odchadzaju do dochodku a maju moznost pracovat dalej mimo armady. Ak aj odisli nutene, stale mozu pracovat a stale budu mat jeden isty prijem. Ak aj zavedu zakon, o ktorom sa tu bavime, stale budu moct pracovat mimo verejnej spravy a poberat dochodok.
Oproti ostatnym su v relativnej (aspon hmotnej) vyhode, alebo nie? Ti ostatni zas mozno dali prednost vacsej relativnej slobode civilneho zivota. Niektori by taku pracu nerobili z principu...nemusim zachadzat do detailov, kazdy aspon zhruba vie, ako to v armade chodi. Takze za vsetko sa plati. Aj za vyhody a nech ich maju vsetky do jednej.
Len mi nejak nerezonuje ako ste tu poniektore popisali tazku pracu vojaka, obetavost, riziko...neviemco...Takych profesii je predsa cela kopa a pracuju pekne do sestdesiatky a viac. Aj to je v poriadku - mat pracu, v ktorej sa mozes slobodne rozhodnut, tvorit, mysliet aj za to je dan.

-, Pi, 10. 09. 2010 - 16:35

Nice, presne to, o čom teraz píšeš ja myslím- samozrejme sú profesionáli- taký, čo sú na misiách, ľudia ktorý naozaj študovali...
Ja však takého poznám iba jedného a tí ostatný sú všeličo iné- kuchár -čašník, automechanik,... byť "profesionálom" sa stalo dobrou prácou a tie výhody- ako napríklad výsluhový dôchodok v 40 rokoch, alebo dovolenky za "šupu" (kamarát- robí v kasárňach v kuchyni- boli napr. na Hawaji s manželkou) za cenu, za ktorú by sa nedostali ani do Chorvátska. Okrem toho 2 krát ročne je v Tatrách na lyžovačke- síce povinne, ale plne hradené+ krásne diéty... A popritom za "body" nakupuje vojenské oblečenie a predáva ho ďalej za "pekné" peniaze. ...Je tam toho veľa. Je to kamarát, prajem mu to, ale keď si predstavím, že toto všetko platíme z daní a pritom nemáme za čo opravovať cesty a... Nezávidím mu, ale jeho práca nie je pre mňa záslužná- nech si užíva výhody aké mu poskytuje jeho zamestnanie, ale je nefér, že tento chlap bude za 4 roky poberať veľký dôchodok a už teraz má rozbehnuté podnikanie (neoficiálne, samozrejme). Ak s niečím nesúhlasím, neznamená to, že závidím. Nech to nazve Lydusha ako chce- ona nesúhlasí pri mnohých iných veciach, ja zase s týmto. A to podotýkam, že takýchto "profesionálov neprofesionálov" poznám naozaj dosť.
Na ostatné odpovedalia Ja hodka- každé zamestnanie má svoje výhody aj nevýhody ale je to len naša voľba. Ja som pracovala v chemickej firme ako chemička... do styku som prichádzala s takými chemikáliami... môj muž majstruje zváračskej dieľni- veru tí jeho chlapy by si dôchodok zaslúžili viac, ako ktorýkoľvek z vojakov, ktorých poznám.
To som myslela- ľudí, ktorí využili situáciu a stali sa profesionálnymi vojakmi nie z presvedčenia, ale ako dobrý biznis- práca kde sa nezoderiem prácou, plat dobrý a za pár rokov mám krásny dôchodok.

safranka, Št, 09. 09. 2010 - 23:26

Nechcem útočiť na dôchodcov, moja mama je tiež na predčasnom, chcela nám so sestrou pomôcť, lebo sme mali problém s častými OČR pri deťoch. Ja som učiteľka v Žiline. Po materskej som dala 24 žiadostí, nemohla som si nájsť miesto, pritom po školách tu učia desiatky dôchodcov. Absolventi sú bez šance. Nepáči sa mi, že niekto berie plat aj dôchodok,mladý nech prenechajú byty exekútorom, bankám a nech vyženú deti na pašu. Veď ďalšie generácie už táto republika nebude potrebovať. Nemám nič proti tomu, ak si niekto popri dôchodku privyrobí napr. na dohodu.

katka., Pi, 10. 09. 2010 - 10:03

Vložil(a) ivet36, 9. September 2010 - 11:55
....najviac sa mi paci slovne spojenie teda- asi- urcite.......jednoducho:je si z coho vybrat .
To ja moje deticky vychovavam tak, aby ma uz v dospelosti nepotrebovali, lebo budu svojpravne, mysliace a samostatne osobnosti.....a budem sa snazit, aby som nepotrebovala ani ja ich....A dufam, ze budu take sikovne a zrucne, aby nemuseli zazerat na miesta obsadene dochodcami....
Hold....kazdy uvazujeme inak!
ivet

Ivet 36 Tlieskam Tlieskam Tlieskam Bingóóóóó. Takto by to malo fungovať ale jednoduchšie je len nadávať ,občas mám dojem , že na všetko nadávame len zo zvyku. Kde je pozitívne myslenie?

andrea77, Pi, 10. 09. 2010 - 13:21

Ahojte, normálne zíram, keď čítam komentáre typu - mladí ľudia sa len zasmiali, oni za taký plat by neišli robiť - Katka, prosím ťa kde býva a robí tvaoja mamina? Bývam na východnom Slovenku, kde je fakt veľká nezamestnanosť, plat 400-500eur sa tu považuje za nadštandard, práca vo verejnej a v štátnej správe sa tu pokladá za lukratívnu prácu. Zamestnať sa v okolitých mestách je veľmi ťažké, lebo tam je ešte vyššia nezamestnanosť, Chobotnička isto vie o čom hovorím, lebo bývam 30km od nej. Riadnu pracovnú zmluvu, platenie odvodov, výplata, nie je to samozrejmosť u súkromníkov. Mám dosť známych, ktorí sú radi, keď dostanú minimálnu mzdu, keď čítam také názory, že 400 eur je malý plat, tak nemám slov, tu na východe to určite nie je málo.

lejdy, Pi, 10. 09. 2010 - 13:23

presne takÁno

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama