reklama

kupa tovaru

Pridal/a sova dňa 05. 08. 2017 - 01:42

reklama

Otázka používateľa
odstupenie od zmluvy

Dobrý deň

31.7.2017 som si prevzala tovar notebook kúpený cez internet . Tovar bol kupovaný na firmu nakoľko sním nie som spokojná tovar som chcela do 14 dni vrátiť odstúpiť od zmluvy . Tých 14 dni je vrátane vikendou a sviatkov ? Mám právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu ? 

Ich reakciu Vám zasielam . ďakujem za odpoveď Anna 

Vážený zákazník,

dovolíme si reagovať na žiadosť,ktorú ste nám zaslali.

Podľa dostupných informácií ste objednávku realizovali na právnickú osobu : R&R STRECHY, IČO: 44096879, DIČ: 1078999482, IČ DPH: SK1078999482.  

Právnické osoby sa riadia ustanoveniami obchodného zákonníka,kde možnosť vrátenia tovaru nie je.

https://www.ingram.sk/sub/ingram.sk/images/OP___Ingramsk12.pdf

1.1 Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len podmienky) sú v súlade so všeobecnými platnými právnymi predpismi SR a upravujú vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim, uzatvorené prostredníctvom elektronického obchodu www.ingram.sk. Vzťahy medzi právnickými osobami sa riadia ustanoveniami obchodného zákonníka ( zák. č 513/1991 Zb. ) 

 

 

S pozdravom

Ivan Kríž

Odpovedá
advokát Bános

 

Dobrý deň,

 

podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa je spotrebiteľom fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. To však nie je váš prípad, nakoľko ste tovar kupovali na firmu, spravujete sa pri otázke odstúpenia od zmluvy teda naozaj Obchodným zákonníkom, konkrétne ustanoveniami o kúpnej zmluve (§409 a nasl.). Zo spomínaných ustanovení Vám vyplýva, že ako kupujúca máte nárok i na odstúpenie od zmluvy a teda i vrátenie tovaru (resp. dodanie náhradného tovaru), to však iba v prípade, v akom to ustanovuje zmluva alebo Obchodný zákonník (príp. iný zákon). Zákon v súvislosti s tým hovorí o tzv. podstatnom porušení zmluvy, ktoré nastáva, ak predávajúca strana vedela, resp. mohla rozumne predvídať, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinnosti pri takom porušení zmluvy. Pokiaľ je dodaním tovaru s vadami (teda chýba množstvo, akosť, vyhotovenie, ktoré určuje zmluva)porušená zmluva podstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru alebo aj odstúpiť od zmluvy (§436 ods. 1), tak ako ste spomínali, ak ste predávajúcemu tieto vady oznámili včas. Ak sa ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné (alebo by ich oprava bola neprimerane nákladná ), môžete požadovať dodanie náhradného tovaru a ak predávajúci neodstráni vady v primeranej dodatočnej lehote alebo pred jej uplynutím oznámi, že ich neodstráni, môžete odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. 

 

JUDr. Róbert Bános,  advokátska kancelária v Bratislave, Galante, Trenčíne, Žiline, Dunajskej Strede a vo Vrábľoch

 

reklama


reklama

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama