reklama

Zaujímalo by ma...

Pridal/a georgina dňa 22. 12. 2008 - 21:12

reklama

1. Čo si myslíte o ľuďoch s nadpriemerne vysokým IQ? Akí sú to podľa vás ľudia?
2. Poznáte nejakých osobne? Ak áno, ako ste sa dozvedeli, že dotyčný má nadpriemerné IQ?
3. Myslíte si, že takíto ľudia majú život ľahší, alebo ťažší, ako ľudia s priemerným IQ? A v čom ho podľa vás majú ľahší/ťažší?


reklama

reklama

lydusha (bez overenia), Po, 22. 12. 2008 - 21:29

1. nemam specialne vytvoreny nazor na ludi s vysokym IQ
2. poznam osobne jedneho cloveka,mozno ich je aj viac, ale o nom to viem, bol to byvaly sef a vedela som ze nie je vsetko ok, pretoze dokazal mysliet dopredu, narocne ulohy boli pre neho lahodka ale po citovej oblasti "stradal"
Jeho vedeli zaskocit emocie...plac, hadky, zlost
Napr ked som vchadzala k nemu do kancelarie a povedala som mozem ist dalej? Hned sa zamyslel a dumal ze je to technicky nemozne, lebo idem k nemu blizsie a nie dalej...a vela vela vela takychto pikosiek Úsmev Strasne rychlo mu pali, ma okamzite niekolko rieseni po ruke, je neskutocne bystry Úsmev pamat ako slon, klamat nevie a klamstvo neprijma. Velmi technicky zdatny. Je vynimocny. Na druhej strane on kaslal na nejake protokoly v obliekani a podobne. To nebola jeho parketa.
Dodnes vsak neviem ake vysoke IQ mal Úsmev
3. lahsi ci tazsi....v niecom lahsi, v niecom tazsi, tazko posudit. On je vesely. Ma zmysel pre humor . A je neskutocne spravodlivy. Az tak ze niekedy krivdu tazko niesol. Nerozumel jej.

georgina, Po, 22. 12. 2008 - 21:52

Veľmi zaujímavý komentár, Lyduška Úsmev. Ďakujem! Kvietok

Ariesa, Po, 22. 12. 2008 - 21:57

krasny pohlad na neho tvojimi ocami, skvelo a neskutocne citlivo vystihnute Áno Slnko

svetlana (bez overenia), Po, 22. 12. 2008 - 22:38

ja milujem vsetky nelogicke chytaky, co vie poskytnut ludska rec ! no vzdy viem o co ide, plnne si uvedomujem, ze si z daneho cloveku utahujem Mrkám teda zvycajne zabezpecim, ze sa bavime dvaja.

lydusha (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 18:22

Úsmev
ano, aj on bol taky, xixi..teda aj je Úsmev chvalabohu

svetlana (bez overenia), Po, 22. 12. 2008 - 21:26

ja napisem asi dost od veci ... Úsmev
prednedavnom sme pozerali jeden dokument, kt. mapoval rozdiely medzi skolkami po svete. Zaujimava pasaz pochadzala z casti o Japonsku.
Mali tam takeho chlapca, co sa zdalo, ze ho to nudi ... reporter sa pyta ucitelky, ci je ten chlapec nadpriemerne iteligetny, lebo sa zda, ze ho "vyucovanie" nudi, vyrusuje potom aj ine deti ... ucitelka mu an to akurat povedala, ze keby bol inteligentny, tak by mu bolo jasne, co sa od neho pozaduje (japojska skolka bola jednou z tych, kde bol najvacsi hluk, ziadny teror, deti mali vela volnosti) a kooperoval by.

Takze by sa ziadalo upresnit, ze Georgi asi mysli IQ, kt. sa meria testami, kde treba dosadit vhodny obrazec do rady a pod ...

Moj nazor je : zvlast v dnesnej dobe su rozumove schopnosti dost cennene, ludom s vysokym IQ by malo byt sveta zit ... ale citala som vcera, ze poniektori si najdu priestor na stazovanie aj vo vyske svojho iQ Vyplazený jazyk

georgina, Po, 22. 12. 2008 - 21:55

Áno, Svetlanka - mám na mysli výšku IQ, ktorá sa meria štandartnými testami - buď na testovaniach Mensy, alebo u psychológa. Nemám na mysli rôzne IQ testy na webe, alebo niekde v časopisoch a podobne...

A na doplnenie:

Podľa výšky IQ sa väčšinou rozoznávajú nasledovné skupiny:
pod 70: mentálna retardácia
70 – 85: hraničná mentálna retardácia
90 – 110: priemerná inteligencia
110 – 130: nadpriemerná inteligencia
130+: mimoriadne intelektuálne nadanie
Poznámka: IQ nad okolo hodnôt 140 – 150 sa už často považuje za „nemerateľné“, tj. je to jedna z hraníc maximálneho IQ.

ja_hodka (bez overenia), Po, 22. 12. 2008 - 22:13

Georgina, myslim, ze IQ ako ho momentalne definujeme ( ako si tu aj ty definovala ) je len suhrn "moznosti" ludskej mysle na poli logiky. Je to velmi uzko definovana zalezitost. Neponima cloveka ako celok a tym padom si nemozem utvorit obraz o niekom len na zaklade jeho IQ.
Poznam ludi s vysokym IQ a vacsina sa chova uplne bezne. Mam jedneho doma.
Celkom si rozumiemeMrkám
Nemyslim, ze maju zivot lahsi ci tazsi. Nie je to odvodene od toho.
Z mojho pohladu je to asi ako keby si sa opytala, ci je zivot ludi vyssich nez zvysok priemernej populacie lahsi, alebo tazsi...Su to len cisla.
Ludska osobnost je ovela komplexnejsia a IQ je naozaj len jej uzucky vytah.

georgina, Po, 22. 12. 2008 - 22:21

Veď isteže, Jahôdka - IQ je len veľmi úzko definovaná záležitosť... Ale ľudia majú často tendencie nejako si "odlišných" ľuďí "škatuľkovať"... Poznáš predsa výroky typu: "hlúpe blondínky" a tak podobne...

Tak by ma zaujímalo, čo si naničmamky myslia o takýchto ľuďoch a aké majú prípadne skúsenosti s nimi... Úsmev.

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 00:08

IQ vám povie ako môžte využiť kapacitu mozgu a rýchlo navrhne kopce riešení.
Naša matikárka nám hovorila že každý máme ten istý mozog ako Einstein (prípadne nejaká vaša obľúbená postava) ale on ho vedel využiť.Takže keď sa stretnete s človekom, vnímate aj jeho IQ cez jeho reakcie spravanie, záujmy....

sonia, Ut, 23. 12. 2008 - 11:22

afterburner súhlasím s tebouTlieskam ...Slnko

klodik, Po, 22. 12. 2008 - 22:17

Mne sa páči čo napísala lydusha. Prvé čo ma napadlo- môj syn Filip.Od bábätka, malinka mala niečo majstroval, šróboval,rozoberal vydržal celé dni za mnou chodiť so skladačkami so slovným spojením:mama daj...Vždy mal v hlavičke predstavu čo chce poskladať a keď som to chcela nejako zjednošiť tak to nebolo ono, nasledoval plač a zase len mama daj...Občas ma oslobodil manžel keď prišiel večer z práce a skladal si s ním...Potom prišla škola a on bol úplne stratený. Zo začaitku sa pár krát pocikal lebo sa nevedel v škole zorientovať, nacvičovala som s ním ktorým smerom má ísť v škole na WC,a vzťahy s učiteľmi a spolužiakmi neboli o nič lepšie...Roztržitý,nevedel si ani veci prichystať na lavicu, učiteľka pochybovala o jeho školskej zrelosti, lebo jemu unikali úplne bežné veci...Bežné bolo ak prišiel v zime, v mraze domov bez bundy, len vo svetríku s vysvetlením, ale maminka mne nebola zima...A pritom do matematiky kreslil planéty, slnečnú sústavu a mal vedomosti o ktorých sa jeho spolužiakom ani nesnívalo....Neviem aké má môj syn IQ a ani ma to nezaujíma.A ani neviem povedať akí su takíto ľudia s nadpriemerným IQ. Mňa ale teší, že nejakým zázrakom, možno je to aj mojím prístupom sa zvýšila Filipkova Emočná inteligencia-ak to môžem takto povedať a zhodnotiť. Pre mňa ako matku je to veľmi dôležité...Že už nie je medzi ľuďmi taký stratený, že kedysi sa nevedel so mnou ani porozprávať a teraz úžasne komunikuje...Že nielenže mu to páli,ale aj cíti...cíti a vníma inak ako kedysi...Neviem či sú ľudia s napriemernym IQ šťastnejší spokojnejší...myslím si že šťastnejší a spokojnejší sú ľudia s dostatočne rozvinutou Emočnou inteligenciou.Slnko

georgina, Po, 22. 12. 2008 - 22:42

Klódik, ďakujem aj tebe za pekný komentár... Kvietok
Áno - IQ bez EQ je dosť nanič... Takému človeku sa nebude zrejme veľmi v živote dobre vodiť...

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 00:13

Klódik, tvoj syn mi pripomína mňa.Ale nie až natolko. Tiež som stále niečo skladala z lega alebo z iných hračiek, prípadne z cesta vymýšlala som sama vzory na svetre na dečky, na vyšívanie....
Ale musím mať pri sebe "mamičku" kto mi povie choď sa vycikať teraz sa napi, poď sa najesť a k tomu vymenovať celé menu čo máme a nakoniec aj naservírovať.A nie je to len pohodlie, ja to viem spraviť ale mi to trvá a keď si mám vybrať maslo paštiku odkrojiť chleba ktorý treba ešte rozmraziť... radšej sa nenajemChichocem sa
Ani nie pred dvomi rokmi som sa pocikala v tescu,lebo som zabudla isť na wc....

lydusha (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 18:24

afterburner, preboha ziveho a toto kludne napises na web? Podla teba je normalne ze sa dospely clovek pocika lebo zabudol??? A v Tescu???

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 18:51

ja nechcem byt hnusoba, ale zda sa mi,ze ide skor o to, zaujat, sokovat...atd. Ak sa ti to skutocne stalo, afterburner, naozaj ale skutocne si nemyslim, ze to pocikanie sa ma nieco spolocne s tvojim IQ. Naozaj uz prehanas.
Vo vsetkych tvojich blogoch sa prezentujes ako nejaka rarita. Uvedom si, ze kazdy jeden tvor je rarita, neopakovatelna bytost. Nikto nie je vsedny a nikto nie je vynimocny, lebo kazdy a vsetko je umelecke dielo prirody.

lydusha (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 20:34

Áno
opat si trafila....
ako vlastne vsetko co ste so svetou, georgi, elin ´dnes popisali...je max. trefne....Úsmev

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 23:20

Ano tuším sa mi to darí, prezentovať sa ako raritaSmútok nuž ďakujem za upozornenie, myslím vážne naozaj.
Asi to nemám v hlave v poriadku,čo?
Ale nevadí hádam ma nejak prežijete.... dúfam.
Naozaj si pripadám dosť excentricky, chcela by som žiť taký normálny život, obyčajný, byť ako iní, chápať hodnoty ako iní a tak
Nuž nerobí mi problém hodiť také veci na web, ani ich povedať nahlas.A to je ten problém,ktorý sa týkal možno aj iných blogov, že "neviem čo sa patrí a sluší" takže počúvam poznámky trapná a rarita.
Aj preto som sa zahlásila na túto stránku, lebo som dúfala že ma trošku osekáte,nemám moc styky so ženami, tak len smelo do mňa.
Preto aj sem tam napíšem vlastný blog, niekedy len reagujem, lebo chcem počuť :toto je zle, toto vylepši, toto ok može byť.....
A kludne ma brzdite ked sa rozsupnemTlieskam
Aj keď to občas zabolí(brokenheart)

ja_hodka (bez overenia), St, 24. 12. 2008 - 09:35

Mozes mi, prosim ta, definovat "normalny, obycajny" zivot? Ako si dosla k zaveru, ze ludia ziju obycajny zivot a ty nie.
Mozno keby si sa zaujimala viac o inych nez o seba, bola by si milo prekvapena, ake neobycajne a bohate vnutro ma kazdy jeden tvor.
K hodnotam: kazdy ich chape svojim sposobom. Nie je to tak, ze ty ho chapes nejak a zvysok populacie unisono.
Mimochodom...mala by si uz naozaj menej rozoberat seba...stale dookola. Zacina to byt monotonne. Mam pocit, ze nie si ani tak excentricka, ako egocentricka.
Tak troska som ta ubrzdila, podla tvojho zelaniaÚsmevZavazok do noveho roku by mohol byt nieco ako: menej ja a viac iniÚsmev

Ariesa, Po, 22. 12. 2008 - 22:22

toto je diskusia na cele strany, pravdupovediac sa mi nechce, idem spat Hambím sa Mrkám zacala by som extremom ... v mojom okoli je clovek, neustale studuje, zhana knihy. ma peknu zbierku titulov zo skol s najrozlicnejsim zameranim. technicke, prirodne, socialne vedy. posobi ako siva myska, na ulici si ho nevsimnete. upozornila ma na neho mama, roky pracovala v knihkupectve, vedela o co sa zaujima a preco. clovek v nohaviciach, topankach a bunde - nic viac by som vam o nom nevedela povedat. jeho duchovny zivot ostaval ukryty, bola to jeho potreba - zivit mozog, ambicie a moznost aplikovat vedomosti v praci alebo nejak inak - verejne ci spolocensky, uz nemal.

velmi sa mi paci lydushin opis - reakcie inteligentneho cloveka na klamstva. oni naozaj klamat a intrigovat nepotrebuju. vsetko je jasne, zahmlievanie ci chodenie okolo horucej kase pre nich neprichadza do uvahy. v ziadnom pripade nechcem zovseobecnovat, su to len moje skusenosti. niektori su mili - ini arogantni vo svojej podstate, no vsetci natolko inteligentni, ze vedia, ze na kazde klamstvo sa da prist a su proti nemu z vnutorneho presvedcenia alebo z rozumu Mrkám

georgina, Po, 22. 12. 2008 - 22:44

Ariesa, keď sa ti bude chcieť, dopíšeš viac, prosím? Koľko takých ľudí ešte poznáš? A odkiaľ? Ako vieš, že majú nadpriemerné IQ?

Ariesa, St, 24. 12. 2008 - 22:40

tazko odpovedat na tie tvoje otazky Slnko

tabulkovo, pri opakovanych testoch - rozdiel roznych testovani bol minimalny, testy riadne poctive - mam nadpriemerne IQ. momentalne pracujem tak, ze nejake to nadanie ani velmi nevyuzivam, kedze pracujem ako predavacka v specializovanom obchode vela ludi ma podcenuje. ale sem tam sa zjavi niekto, kde vyuzijem vsetko co viem, on je schopny rovnako rychlo rozmyslat a prijimat to, co ja vysvetlujem a dostaneme sa spolupracou k nejakemu vysledku. takymto sposobom spoznavam mimoriadne inteligentnych ludi, mam s nimi dobre skusenosti. vacsinou su velmi vludny, nezahmlievaju pravdu. pre nich je dolezity vysledok, nie aby ma tam ohurovali volovinami ako rozni polointeligenti (myslim skor chovanim polointeligent, ako mozgovou cinnostou).

inak celkom slusne percento mimoriadne inteligentnych zakaznikov tvoria policajti :). rozni inspektori, kriminalisti a vysetrovatelia. akosi sa v nich spaja to, co som napisala predtym - slusne spravanie, mimoriadny prehlad, vedia vyuzit svoje schopnosti v praci a hlavne ta ucta k pravde. i ked niektore baby so mnou nesuhlasili.

este cosi mimo.
mam jednu kamaratku, velmi pekne inteligentne dievca, krasny clovek vo vnutri. jej nadanie spocivalo v citlivosti na ludi. neviem ako to nazvat - vibracie, myslienky ... spoznala chalana, zalubili sa do seba, on vsak stale cestoval a teda netvorili ziadny par. nevideli sa par rokov. no mali priam telepaticke spojenie. ona vedela den kedy jej ten chalan posle po dlhej dobe nejaku spravu o sebe mail a pod. ... vedela a rozumela ako sa on citi. mnozstvo najroznejsich inych skutocnosti, ktore jednoducho z mojho pohladu neboli nahodou. okrem toho mavala aj sny s predtuchami a tykali sa vsetkych nas v jej blizsom i vzdialenejsom okoli. niekedy to bolo desive, inokedy som ju obdivovala. tieto veci ju velmi tazili a vycerpavali. toto sa do diskusie o IQ az tak nehodi ... no jej genialita ci vnimavost v tomto smere bola taka vyrazna, ze som to nemohla nespomenut.

georgina, Št, 25. 12. 2008 - 08:40

Ariesa, ďakujem - napísala si to veľmi pekne a výstižne. Kvietok

Čo sa týka ponímania pravdy a prístupu ku klamstvu u nadpriemerne inteligentných ľudí - mám presne také isté skúsenosti, ako ty. Proste neklamú.... Úsmev Mrkám

magic, Po, 22. 12. 2008 - 22:46

1. vyssie IQ je dar i prekliatie. cim vyssie, tym su tieto dva extremy vvyraznejsie. vyssie IQ sa obvykle prejavi hlavne v nejakej oblasti, kde su tito ludia schopni rychlejsie si vytvarat (logicke) spojitosti a tak rychlejsie sa ucit a napredovat, ci reagovat. problem je v tom, ze cim je dana oblast vyraznejsia, tym viac ina strada. obvykle hlavne citova, resp. spolocenska (chovanie). akoby aj city chceli nejak sputat logikou alebo naopak, su vcelku jednoducho manipulovatelni (do chvile, kym vas odhalia). jednoducho akoby rastuce IQ utlacalo EQ.
2. mam brata s IQ 136. a poznam dalsich par ludi. vsetci su to mili, inteligentni, vtipni, zabavni ludia, no obcas urobia vec, ktora sa vymyka beznemu spolocenskemu priemeru a chapaniu a pritomnych tym dost zaskocia. a tak su oblubeni, no zaroven obavani spolocnici.
3. a prave preto vyssie uvedene maju medzi nami trochu stazeny zivot. ide vsak len o to, aby nasli tu svoju "krvnu skupinu" priatelov, ktora ma bud podobne myslenie alebo je chapava, pretoze priatelstvo prevysi obcasne nedostatky. potom je vsetko OK.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 09:03

Magic, veľmi pekne si to napísala. Ďakujem... Kvietok

ja_hodka (bez overenia), Po, 22. 12. 2008 - 22:48

Ja si nemyslim, ze by vyska IQ bola priamo umerna moralnym hodnotam. Ako naznacila Ariesa. Clovek s vysokym IQ dokaze byt rovnako podly ako ten s nizkym.
Vnutorne presvedcenie cloveka nevyplyva z IQ.Moralne a eticke principy nemaju nic spolocne s logikou.
Prave preto som sa vyssie vyjadrila tak, ako som sa vyjadrila.
Ja si o nadpriemerne inteligentnych ludoch nemyslim nic, pokial ich nepoznam. Rovnako ako o komkolvek inom.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 09:22

Vieš, Jahôdka - ty si vyššie napísala, že výška IQ je len číslo. Áno, je. Ale to číslo je "utajené". Svoju výšku v cm ťažko niekto zatají... Ale vieme len obtiažne posúdiť, ako je ten druhý inteligentný. Také orientačné zaradenie zvyčajne nie je problém - takmer každý vie po krátkom rozhovore posúdiť, či sa baví s "blbcom", alebo inteligentným človekom. Ale ako veľmi inteligentným - to už je veľmi ťažko nezúčastnenému posúdiť...

A mňa zaujíma, ako sa na toto pozerajú ostatné naničmamky... Aké majú skúsenosti s takýmito ľuďmi...

Je diskutabilné, či etika a emócie, praktické zvládanie bežného života je ovplyvnené výškou IQ... A aj na toto ma zaujíma názor a skúsenosti ostatných naničmám...

A tiež ma veľmi zaujíma, ako sa dozvedeli o nadpriemernom IQ svojich blízkych, priateľov, známych... Lebo naozaj to nik nemá napísané na čele... Spýtali sa? Alebo sa dotyčný "pochválil"? A ak áno - kedy a akým spôsobom?

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 09:36

suhlasim s tym, oc sa snazi naznacit jahodka ... to je vsetko take prepojene. neda sa povedat, ze tento clovek je nadpriemerne inteligetny a teda je taky, taky a onaky. Alebo dieta .... neda sa to zovseobecnit a povedat, ze bude mat problemy v socialnej oblasti, atd,atd.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 09:45

Svetlanka, mne je úplne jasné, že sa nedá podľa výšky IQ zovšeobecňovať, kto je aký človek. Rovnako, ako sa nedá zovšeobecňovať podľa výšky v cm, podľa farby vlasov, pleti, národnosti atď., atď....

Lenže všetky tieto veci (výška, farba vlasov, pleti...) sú viditeľné... Nadpriemerne vysoké IQ nie... Aspoň nie na prvý pohľad... A tak by som chcela vedieť, ako nadpriemerne inteligetní ľudia prezentujú sami. V tomto blogu píšu Afterburner a Adapek o sebe ako o nadpriemerne inteligentných... Obe začali o tomto písať samé od seba v inom blogu: http://www.nanicmama.sk/manzel-na-odstrel/tesnost-vztahu-muz-versus-zena

A mňa zaujímajú aj iné skúsenosti ostatných naničmám v takýchto súvislostiach... Nič iné za tým nie je... Proste by som rada vedela, ako a kde sa dozvedeli, že nejaký dotyčný má nadpriemerné IQ...

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 09:52

ja napr. neviem o ziadnom konkretnom clovekovi presnu vysku iq, seba som nikdy nedala testovat (ani by som to neiniciovala napr. pri dietati - pre mna je to cislo, na kt., sa upinat nema zmysel ani v pirpade, ze je nizke, ani ked je vysoke), nebol dovod Vyplazený jazyk

poznam niekolko ludi o kt. si dovolim cisto z povahy toho, cim sa zaoberaju, co dosiahli, .... tvrdit,. ze maju dost dobre rozvinute logicke myslenie. mozno poniektori trochu intravrti, ale inak skor vtipny a "normalny" ludia.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 09:57

No fajn, Svetlanka... Úsmev A povedz, títo ľudia (ktorých považuješ za ľudí s dosť dobre vyvinutým logickým myslením Mrkám)- stavajú to nejako do popredia? Hovoria o tom? Myslíš, že to považujú za dôležité?

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 10:10

presne preto si mylsim, ze to cislo nie je samo o sebe vobec dolezite, lebo je tu nebezpecenstvo, ze clovek sklzne k vyvysovaniu sa nad priemer, prip. k ospravedlnovaniu vsetkych svojich "komplikovanych stranok" osobnosti - no ved viete, ja mam vysoke IQ, nie som uplne normalny, nie som taky ako priemerny ludia, ja si to "mozem dovolit" ...

akekolvek schopnosti, akekolvek talenty su tu podla mna na to, aby sa pouzivali, aby bol aj cez ne clovek stastny, aby robil veci, co ho uspokojuju, bavia, aby vedel ucinne pomahat blizkym a ludom vseobecne.

georgi a tvoje otazky - nemylsim, ze by mali potrebu hovorit o cisle, skor budu hovorit o svojich zalubach, o tom, co nimi pohyna.
nie je to tak trochu trapne vytahovat cislo - sorry, mne to pride trapne.

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 10:16

Svetlanka, neviem prečo hovoríš o trápnosti, nikto tu priamo číslo nevyťahoval a nikto sa s ním nechválil. Jednoducho jedna naničmama skonštatovala že má také IQ a to jej spôsobuje problémy v praktickom živote, druhá povedala že tiež.
Čo je na tom trápne ?
Ja sa výškou svojho IQ nechválim , absolútne nehovorím o tom v bežnom živote, nekomentujem ak mi niekto povie že mi to páli.

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 10:22

adapek, tak to povedzme takto - mne by bolo trapne povazovat to cislo za dolezite. mas pravdu, spominat nejake cislo, voec nemusi znamenat, ci je pre cloveka to cislo dolezite.
len som reagovala na otazku georiny, ci to cislo pre niekoho dolezite je - z podstaty veci pre mna vypylva, ze pre "ludi nad vecou" to cislo byt dolezite nemoze .... inak neviem, ako to vysvtelit Úsmev

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 11:17

Rozumiem Svetlanka. Ešte k tomu číslu, nie je stabilné. Niekedy je vyššie , niekedy nižšie,záleží aký test sa použije. V globále však určí genialitu, nadpriemernosť , priemernosť alebo mentálnu retardáciu.
Ja som mala na výške také číslo, potom som mala také číslo ale v obidvoch prípadoch to signalizovalo, že patrím na pravú stranu Gaussovej krivky.

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 17:03

No fnuk, mne robili vojenské testy o ktorých sa vie že sú najhnusnejšie na svete - a môžem povedať že aj najťažšie, trvali päť hodín vkuse, len nám menili papiere a "fackali" mozgy z každej strany chvíľku.
A nesnažím sa s tým vyťahovať, len mi to tak prišlo že keď to viem tak poviem keď ma napadne niečo k danej téme tak napíšem.Či ako to sa nemá? keď napíšem že s tým mám osobnú skúsenosť to je zleeee???

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 12:59

Georgina, zamiesam sa sem troskaMrkám Ludia s nadpriemerne vysokym IQ, ktorych poznam ja mi to o sebe neprezradili, nechvalili sa tym. Ako pise Svetlana: je to proste evidentne. Stududovali odbory vseobecne povazovane za narocne, dosiahli pozoruhodne vysledky v praci za relativne kratky cas. Uvediem jeden priklad: chalan skoncil jadrovu fyziku na Karlovke, vystudoval dalsiu univerzitu v USA, jeho jednanie je normalne, vtipny, sebavedomy,scestovany, scitany...okamzite vie o com je rec, nema problem rozobrat cokolvek, nema ziadne evidentne problemy osobneho charakteru. Nie vacsie ci mensie nez ini ludia.
Moj muz ma nadpriemerne IQ. Rozmysla dopredu, analyticky, presne. Je to vyrovnany chlap. Tak isto: vtipny, pali mu to rychlo vo vsetkych smeroch. Zije sa s nim vynikajuco. Takmer na vsetko najde rychlo riesenie, vsetko vybavi, zostroji, posklada...Úsmev

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 14:10

Áno, Jahôdka - ja mám presne také isté skúsenosti... Ľudia s nadpriemerným IQ to nedávajú najavo slovne... Nechvália sa, neprezrádzajú výšku IQ... Úsmev Mrkám

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 15:59

....no asi to nepotrebujuÚsmev

manny, Ut, 23. 12. 2008 - 11:05

Raz som citala v novinach o najhorsich masovych vrahoch minuleho storocia.A väcsinou to boli ludia s nadpriemerne vysokym IQ no tak neviem mam doma jedneho takeho inteligenta bojim bojimMrkám Chichocem sa Veľký úsmev

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 11:15

Myslím, Manny, že sa bojíš zbytočne Úsmev Mrkám.

manny, Ut, 23. 12. 2008 - 11:31

co ty vies?Chichocem sa aj ty masovy vrahovia u milí,príjemny,citlivy a niekedy citlivy az mocChichocem sa.Ale nie vazne.Ja nemam extra cit k nadpriemerne inteligentnym ludom.Sabkin otec bol taky a pozri kam to dotiahol.Mlčím Peto ma takych kamosom a su to neprijeny rypáci.Ale nevravim ze vsetci su taky,ty co maju vysoke IQ a su to milí ,prijemny,citlivy aspolahlivy ludia tak to pred nimi klobuk dolu

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 12:17

Manny, myslím si, že na to, aby sa z človeka stal masový vrah, je potrebných viac vecí, ako iba nadpriemerné IQ Chichocem sa Mrkám.

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 00:02

Baby krasne ste to vsetky napisaliSlnko
Nechcem aby to tu vyzeralo ako moje chvalenie ale ja mam 139 IQ. A žiť s tým vôbec nie je ľahké.
Ako ten pán v kníhkupectve - nikto si ho ani nevšimol, taká sivá myška.
Seba by som opísala podobne. Navonok som obyčajný človek. A pritom nie som ako ostatní, (teraz sa neurazte ale hlavne nie som ako ostatné baby, šminky, slipové vložky a také "babské témy" ma vôbec nezaujímajú.)
Chýba mi veľa vecí, alebo informácii. Neviem spoločensky konverzovať, neviem slovne odrážeť slovné útoky. Som viac agresívna ako bežní ľudia, mám fobie a možno povedať že istým smerom zdeformovanú osobnosť.(Preto v mojom minulom blogu boli narážky na moju trapnosť - čo uznávam že sa mi zadari)
S kamarátením alebo chodením je to tiež kríž. Musím si nájsť "svojich" a ani s tými si často nesadnem. Sme príliš veľkí individualisti, osobnosti, kde jedna druhú nepustí za určitú hranicu, dochádza k stretom(rozumej hádkam)ironickým trojzmyslom a tak.
Citovo našťastie nestrádam, lebo mám rozvinuté ako IQ tak aj EQ ale naopak sa rýchlo upnem a keď niekomu poviem ľúbim ťa nie je to to čo sa väčšinou hovorí.Nerobí mi problém dôjsť za sympatickou triednou ktorá sa rozvádzala a objať ju a povedať jej že ju ľúbim a že som tu pre ňu keď bude potrebovať, ona to zobrala ok, decká v triede aspon mali čomu pripísať moju inakosť - vraj som príliš tepláChichocem sa
Ale z môjho pohľadu si myslím že povaha, EQ a IQ sú tri rôzne veci takže ľudia s tými istými číselnými hodnotami sú ale úúúúplne rozdielni.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 08:11

Afterburner, veľmi by ma zaujímalo, kedy si sa dozvedela výšku svojho IQ. A tiež akým spôsobom si sa to dozvedela - kto ťa testoval a ako?

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 12:25

Afterburner, mna by zaujimalo preco svoje osobnostne problemy davas do suvisu s tvojim IQ. Stale nechapem co ma logicke myslenie, schopnost rychlo a analyticky mysliet spolocne s tym, ze si agresivna, alebo mas fobie. Nie je to tak trosku len "zvezenie" problemu na vysoke IQ? Ako som uz spomianala par takych ludi poznam a nezdaju sa mi viac vykolajeni nez ini ludia.

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 12:35

Vieš jahodka, ono je problém aj v tom že niektorých ľudí vytáča pomalšie myslenie normálnych. Tebe je v určitých situáciach všetko jasné a tak nevieš pochopiť ako im nie.
Fóbiami trpia, pretože domýšľajú detailnejšie a vyvodzujú závery, kombinujú a potom z toho nemôžu spať. Ak sa stretli s negatívnym postojom okolia , tak sa ho stránia.
Výška IQ a tieto problémy môžu mať spojitosť.

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 12:41

pomalost v mysleni a konani vytaca aj mna. Inych ludi zas vytaca, ked musia stat v dlhych radoch...samo o sebe to o nicom nehovori, len o tom, ze su lahko "vytocitelni".Zvysena agresivita sama o sebe podla mna s vysokym IQ nemusi mat vobec nic spolocne. Fobie - detto. Nemyslim, ze ich povod je v detailnom analytickom ci "o krok dopredu" mysleni. Trpia nimi aj uplne priemerni ludia.

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 12:50

Jahodka, ak nechodíš v topánkach toho človeka, ťažko sa do toho vcítiš. Ja ju do určitej miery chápem. Títo ľudia inak myslia, inak kombinujú a inak preciťujú následky( detailnejšie ) - z toho vyplýva častejší výskyt fóbii,depresii ale aj bohužiaĺ agresivity. Depresia sama o sebe sa spája s absolútnou letargiou a môže sa striedať s agresivitou.

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 13:01

Ako vies, ze nie?Mrkám Mozno mam IQ ako mila afterburner a mozno vyssie...Tento zaver mozme nechat tak, ako si ho napisala...ja som nizsie uviedla, ze s takym clovekom zijem a nema problemy tohto druhu. Nevidim tam suvis, ale nema zmysel to dalej rozoberat..

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 13:07

Jahodka ak chodíš v tých topánkach priamo, mala by si sa stavať k takýmto ľuďom zhovievavejšie. Nie všetci kopírujú tvojho manžela a nie všetci sú rovnakí, nie všetci ľudia s nadpriemerne vysokým IQ študujú jadrovú fyziku atď. Sú aj kockáči, čo vyštudovali ekonómiu, robia finančných analytikov.

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 13:19

Ja som nikde netvrdila, ze su vsetci rovnaki.Uviedla som par prikladov ludi, ktori napriek vysokemu IQ neriesia ani fobie, ani agresivitu a podobne.
Nedavam to do suvisu s vyskou IQ.To je cele.
A samozrejme som netvrdila, ze vsetci musia skoncit jadrovu fyziku...dokonca nemusia dokoncit ani zakladnu skolu..

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 13:22

Ja zastávam názor že pravdepodobnosť výskytu týchto porúch je vyššia ako u bežnej priemernej populácie.

klodik, Ut, 23. 12. 2008 - 13:05

Dovolím si snáď doplniť, že aj ľudia s nadpriemerným IQ môžu byť rôzni...Môj chlap je úplne bežný chlap neviem s akým IQ ale ten keď sa zahĺbi a ponorí do nejakého problému tak sa dokáže tak v ňom babrať, že je po čase zrelý na psychiatriu...Na druhej strane však svojou hĺbavosťou je proste úźasný a nachadza také riešenia technických problémov, že vo firme pre ktorú dodáva vyŕobky ho dávajú za vzor iny´m dodávateľom. A neraz ide hlavou proti múru a musí ich presviedčať o tom, že to bude dobré. a ono to potom je také jedinečné riešenie, že zvolajú ostatných dodávateľov a povedia: takto sa to bude robiť, podľa vzoru pána A.J.A je to stále ten istý človek...Taký môže byť aj nadpriemerne inteligentný človek...ˇUžasný v určitom smere a tá jeho úžasnosť sa z toho istého dôvodu môže stať zdrojom jeho obrovských problémov.Manžel nevie riešiť normálne bežné problémy-on sa tak zahĺby,že na konci je depka...A ak nechce aby to tak bolo musí sa veľmi dobre poznať aby vedel rozlíšiť kedy ide cestou ktorá mu je na osoh a ktorá je deštruktívna a v tom sú si rovní aj tí preimerní aj tí nadpriemerní

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 13:09

Presne tak Klódik, vyjadrila si to podstatne lepšie ako ja.
Ty kokso , budem sa musieť asi zlepšiť.Chichocem sa

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 13:21

klodik, lenze jahodka sa tu snazila akurat upozornit, ze je hodne sa zamysliet, co je pricina a co len nasledok a co je "paralelna vlastnost cloveka" s inteligenciou moc nesuvisiaca - teda ako keby vsetko so vsetkym nesuviselo Úsmev
ja s nou v otmto absolutne suhlasim.

klodik, Ut, 23. 12. 2008 - 13:29

No ale veď aj tí "nadpriemerní" majú tie svoje paralelné vlastnosti ktoré nesúvisia s ich inteligenciou...A v tom je včeobecná odlišnosť ľudí....Kým jeden nemá žiaden problém so svojím nad IQ a v pohode s ním spolunažíva tak aj bežný s priemerným IQ spokojne spolunažíva.Ale povedzme že sa vyskytne určitá vlastnosť tak znepríjemní život tomu aj onomu...a tam môže byť vysvetlenie prečo jedni źijú spokojnejšie a druhí menej spokojne-či už tí nadIQ alebo s priem,IQ.Príčina môže obyčajná taká, alebo onaká ľudská vlastnosť...Ale aj tak neviem ako to, len premýšľamVáľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 12:57

jahodka, moja rec Úsmev
ale co ja mam co kecat, moje presne iq cislo sa aj tak neodozviete Vyplazený jazyk

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 23:07

AAAA našla som otázku.
No myslela som to tak že na jednej strane mi možno pridali a v niečom zase ubrali že proste nemám osobnostnú rovnováhu....
Napríklad: viem čo chcem povedať, ale neviem sa vyjadriť.
Mám IQ aké mám, ale povedzme že som na druhej strane nekomunikatívna, bojím sa ľudí a radšej trčím nad knižkami všeho druhu alebo si niečo majstrujem.
Mojimi osobnostnými problémami som chcela povedať že by som radšej mala trochu nižšie IQ a žila si ako iní ľudia,normálne sa správať,vyjadrovať, byť viac človek...
Neviem ako to mám už povedať. Vidíš, neviem sa ani poriadne vyjadriť Plačem

Ariesa, St, 24. 12. 2008 - 00:05

prekvapuje ma tvoja snaha stavat sa do pozicie rarity, ci fenomenu. mas siroky zaber zaujmov, si teoreticky i prakticky nadana, sudiac podla tvojich konickov. neviem, ci som dobre zachytila, ale vyzera to tak, ze v praci svoj potencial aj vyuzivas. hodnoty tvojho IQ su potesujuce, no tvoje problemy s komunikaciou a spolocenskym spravanim (teda az na to tescoHambím sa ) su uplne bezne. zit ako ini? zit normalne? vyznieva to trosku smiesne. neviem ako zopakovat to, co uz napisali dievcata ... osobnostna rovnovaha je u niekoho hladanim na cely zivot, u niekoho vyriesena vec. s vyskou IQ to podla mna nema vela spolocneho. cesta je uz ciel.

si komunikativna a vyjadrujes sa sebe vlastnym sposobom. na NM vystupujes sebavedomo, zapajas sa. je fajn poznat fyzicku s takym sirokym zaberomSlnko . pokoj duse mozno skor suvisi so zivotnym postojom. nie podcenovanim, ci malom sebadovery, "obycajnostou" zivota (?). jednoducho len pokora pred velkostou vsetkych ... i tych malych.

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 08:14

Z mojich osobných skúseností viem, že ľudia s vysokým IQ majú problémy v praktických veciach. Ja som mala napríklad problém ísť niečo vybaviť ako 18 ročná.Prečo ? Jednoducho som domýšľala čo by bolo key bolo, ako to budem riešiť atď. Večne zahrabaná v knihách - to bol môj život, vysoká škola jedna - načo ? Veď sa dajú študovať aj dve naraz. Väčšina žien na okolí sa mi zdala nemožná a v tom veku aj hlúpa.
Ale výber životného partnera- katastrofa.
Keď sa mi narodil syn, jeho vývoj išiel strašné rýchlo, ten pohybový. Avšak do 2,5 roka sa pocikával, nehovoril len ukazoval. Dostala som strach. Detí sa v tom období stránil , neustále si pozeral knihy a staval stavebnice, zaujímali ho filmy o žralokoch, harpiách, veľrybách.
Prvá súvislá veta - mám málo kníh. V škôlke katastrofa - vystriedali sme tri škôlky- buď agresivita alebo totálne stránenie sa. Kresba k veku vynikajúca.Nakoniec mi doporučili pedopsychologické vyšetrenie. Bola som a psychologička mi vtedy povedala že nie je normálny, že jednoducho má tak vysoké IQ, že v určitých oblastiach bude mať problémy a aj má.
Lenže on na rozdiel od iných ľudí vie klamať a to dosť prefíkane, pretože to domyslí do najmenších detailov, nejaký poriadok - šumafuk, večne čaká na usmernenie. To ako chodí zo školy rozgajdaný a s trčiacim tričkom a tielkom ani nemusím hovoriť. Šnúrky sa naučil zaväzovať omnoho neskoršie ako jeho rovesníci- načo veď sú lepky, bicykel- veď by sa mohol zraniť.Ako som písala život s ním nie je jednoduchý.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 08:49

Adapek - môžeš, prosím ťa, odpovedať na tie isté otázky, ktoré som položila Afterburner? Kedy si sa dozvedela výšku svojho IQ? A tiež akým spôsobom si sa to dozvedela - kto ťa testoval a ako?

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 17:09

georgi, nie som tu tak často takže nemôžem odpísať hneď ako položíš otázku, no keď nájdemotázku tak odpoviem.
Vojenské testy - išla som na vojenskú akadémiu a súčasťou tých príjímačiek boli aj psychologické testy. Inak samozrejme testov bolo viac napríklad keď som si mala vybrať na akú strednú ísť tiež mi robila psychologička testy, bolo to nad 130 a aj pri iných razoch.
Ale tie vojenské sú všeobecne (čo som počula)najpresnejšie.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 17:29

Afterburner, ďakujem za vysvetlenie Úsmev.
A na otázky Jahôdky neodpovieš?

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 18:47

Asi sa nedockam...to nevadi. Ja v tom mam celkom jasno aj takÚsmev

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 23:00

Zle čítam? alebo som už ospalá? no nič kuknem si to ešte raz - akosi som tvoje otazky nenašla- brr hanba na moju hlavuVyplazený jazyk idem ich ešte pohladat

ja_hodka (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 12:31

Adapek, to iste co som napisala afterburner. Preco problemy tvojho syna pripisujes vysokemu IQ. Ja viem, ze v kazdom americkom filme to je tak a tvrdia to aj psychologovia. Ale co tvoja katastrofalna volba zivotneho partnera. Nie je nahodou tam niekde povod synov problemov? Zda sa mi to najeke logickejsie.
Ja som si IQ klasicky merat nikdy nedala, v 18-tich som bola podobna ako ty...nevyvadzam z toho ziadny zaver v suvislosti s rozumovymi schopnostami. A ich ciselne vyjadrenie ma ani tak velmi nezaujima. Ako pise dole Elin - suhlasim. Nepovazujem to za objektivne.

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 08:55

No dozvedela som sa to na výške. Len tak zo srandy som sa dala otestovať v psychologickej poradni, pretože som mala nejaké problémy. To čo som sa dozvedela,bolo síce príjemné avšak pre mňa nepodstatné. Druhýkrát som sa dala otestovať keď som si to chcela len potvrdiť, testovala ma kamarátka- psychologička. Mensa ? Neťahá ma do nej, chcemn si žiť svoj život.
Pri testoch som mala množstvo obrázkov, vkladanie, rozdiely, ale hlavne tam boli logické sledy obrázkov, číselných radov, slovných spojení.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 09:01

Hm - a čo vieš o Mense? Prečo si myslíš, že členstvo v nej by nejako zmenilo tvoj život?

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 09:07

Nič o ňom neviem a ani sa nezaujímam. Nepociťujem tú potrebu. Ak má niekto potrebu takto sa včleniť medzi ostatných s vysokým IQ, tak je to jeho čisto súkromná vec. Ja svoje IQ využívam predovšetkým v pracovnm živote, ale niekedy je to problematické, pretože nachádzam komplikácie aj tam kde ostatným je to jasné. Jednoducho určeté okruhy máš lepšie prepojené ako bežná populácia. Avšak aj medzi nami je dostatok pokrivených ľudí, veď len vezmi koľko masových vrahov pri testovaní dosiahlo prekvapivo vysoké IQ.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 10:04

Adapek, výška IQ je v populácii rozložená podľa je podľa tzv. Gaussovej krivky, z ktorej je zrejmé, že asi 50% populácie má priemernú inteligenciu. Krajné prípady inteligencie (hranice pod 70 bodov a nad 140 bodov) sú zostúpené asi 1-2% populácie.

Neoverovala som to, ale predpokladám, že rovnako je výška IQ zastúpená aj medzi kriminálnikmi. Teda, aj medzi nimi sú cca 2% hlboko intelektovo podpriemerných a cca 2% intelektovo vysoko nadpriemerných... A cca 50% kriminálnikov je intelektovo s výškou IQ v priemere 90-110.

Skúsim pohľadať na webe nejakú hodnovernú štatistiku...

Zatiaľ aspoň link na Gaussovu krivku: http://mathworld.wolfram.com/NormalDistribution.html
Je to síce v angličtine... Ale snáď to niekoho zaujme Úsmev.

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 10:11

Toto mi je jasné, viem čo je Gaussova krivka, ja sama mám deti na rôznych póloch. Snáď to tretie bude v tom priemere.
Išlo mi o to, že masový vrahovia majú takmer vždy vysoké IQ, sú to príjemní a vzdelaní ľudia. Bežné vraždy sú v zastúpení priemerných a podpriemerných ľudí, krádeže tých podpriemerných ak neberieme do úvahy bankové lúpeže, kde už musí byť vymyslený plán.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 11:13

Adapek, googlim, googlim a neviem nič rozumné vygoogliť... prosím ťa, odkiaľ máš také informácie?

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 11:22

Mne to povedal kedysi psychológ na vysokej škole a potom keď zoberieš do úvahy tie filmy, ktoré tiež museli vychádzať z určitej reality aby sa nezhovadili, tak asi to tak bude.
Okrem toho masových vrahov je pár, je to skôr niečo výnimočné a to by presne kopírovalo. Bežné vraždy sú dosť časté , tak je vyššia pravdepodobnosť že ich urobia priemerne inteligentný ľudia.
Samozrejme že to nioe je pravidlo, len zvýšená pravdepodobnosť.

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 09:42

mna by skor zaujimalo, co vas baby - adapek a afterburner dnes zaujima ? ake mate zaluby ?
afterburner, nenapises nieco o kvantovych pocitacoch napriklad ? alebo hocico ine o kvantovej fyzike, popolarno naucnym stylo, ale kludne aj kus nejakych rovnic.
mna by to velmi zaujmalo ... lebo, to je take komicke, my to mame doma teraz take podelene, ze manzela stale zaujmaju taketo prednasky (videa z internetu), mne na to nejako nezostava cas, viac citam skor "spiritualnu" literaturu, ale sem-tam sa o tom rozpravame, napr. o pokusoch kedy pozorovatel meni a zasadne zasahuje do spravania sa castice - a ono sa zda, ze momentalna kvantovy fyzika prichadza k zaverom, kt. hlasa povedzme duchovny, ci spiritulany svet uz davno. preto sa mi zdalo, ze by bolo vhodne rozumiet aj nejakym tym teoretickym zakladom .

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 09:48

Tak toto by ma zaujímalo tiež... Afterburner - mohla by si napísať konkrétne niečo napr. o "dvojštrbinovom experimente"?

afterburner, Ut, 23. 12. 2008 - 17:20

no záujmy:
tzv citové (ja ich tak volám): varenie aj pečenie, háčkovanie vyšívanie, hra na klavíri, akordeóne píšťale a ústnej harmonike, kreslenie zvieratká(teda hlavne tie moje)
technické: letovanie, zváranie, fotografovanie, vyrábam skrinky, poličky, postavila som jedny reprobende,práca s mixpultom,
počítač: kreslenie s tabletom, strihanie videa,ozvučenie videa
ostatné: strelba,jazda na koni, na aute,
o kvantovke môžem napísať, teraz ju máme v škole takže kus zaujímavosti to je - ale hádam samostatný blog, teraz idem predsalen vianočku robiť nech možem zajtra piecť.

georgina, Ut, 23. 12. 2008 - 17:28

Iste, Afterburner... Najlepšie bude, keď napíšeš o kvantovke v samostatnom blogu - nech sa témy nemotajú Úsmev Mrkám.

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 10:25

Moje záujmy sú absolútne bežné - čítanie na kvantá ale nie bežnej literatúry,
varenie, pečenie, golf, riešenie hlavolamov pre zábavu,šachy.
Som úplne normálny človek, so svojimi starosťami a radosťami. Akurát rýchlo počítam, veľmi rýchlo čítam, nachádzam spojitosti medzi jednotlivými vecami a slovami a to všetko uplatňujem vo svojej práci.
Je fakt, že ma to ťahá k inteligentným ľudom, nijako však nepodceňujem ľudí s nízkym IQ, sama mám takú dcéru.
Okrem toho Ľudia s vysokým IQ nie všetky oblasti majú tak extrémne vyvinuté, v niektoých dosahujú výsledky geniality, v niektorých priemerné až podpriemerné. Napríklad, ja bez navigátora ani na krok.

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 10:31

a ked budete mat niekto tych kecov uz dost - tuna su pekne nepravidelne sudoku sudoku irregular .

Adapek, mozes hodit nejake ine linky na zaujimave hlavolamy Slnko

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 22:16

tak namiesto upratovania a vsetkych ostatnych predvianocnych hluposticiek kuk jednu vraj einsteinovu hadanku : susedia - druha v poradi Pohoda
mohli by sme si dat turnaj ... len vymyslat povodne hlavolamy nie je az take trivialne Úsmev

adapek, Ut, 23. 12. 2008 - 10:45

Zväčša kupujem hlavolamy z časopisu krížovky, potom keď bežalo v Slovenke nejaká súťaž hlavolamy, to som riešila a tak. Na internete som to ešte nerobila , ale pohľadám.

A k tým nevýhodám : neviem žiť prítomnosťou zo dňa na deň a svojich mužov s tým doháňam do šialenstva. Na všetko mám plán a presný postup. Ak sa odkloním od nejakého bodu, hneď mám prichystané riešenie B.
Neustále sa zaberám čo bude , ako bude a ako to budem riešiť.
Napríklad muž povie : Postavíme dom. Ja už rozmyšľam kde, ako to budeme financovať, kto bude robiť projekt, kde zoženiem architekta, z čoho ho postavíme atď. Neviem si užiť len to slovo - postavíme dom.
Na všetko mám plány, postupy a takmer diagramyChichocem sa. Ďaleko viac ma trápi globálne otepľovanie, pretože rozmýšľam čo moje prapravnúčatá a vtedy budem asi už zahrabaná.
Znervózňujem ľudí keď čítam s nimi nzaraz, pretože ja som už na konci a oni niekde v polovičke. Nečítam po riadkoch ale mapovo, teda dve vety naraz.
Ale orentácia horšia ako u sliepky, som schopná sa stratiť aj vo vlastnom byte.

svetlana (bez overenia), Ut, 23. 12. 2008 - 12:52

adapek, sa mi zda, ze je na zamyslenie, kt. z tyhc veci, co si popisala, priamo suvisia s vyssim IQ Úsmev
napr.. v otazke planovania sa da podla mna vela natrenovat (ak je to teda uz viac na pritaz), viacsa spoliehat na partnera, nemusiet vsetko kontrolovat a pod.

a naviac ...
Neustále sa zaberám čo bude , ako bude a ako to budem riešiť.
na to tiez nie je dovod, ved si skvela, problem vyriesis v realnom case, naco si zatazovat mozog predom, mozno k takje situacii ani nepride Úsmev

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama