Dobrý večer.
Mám otázku v súvislosti s nasledujúcim problémom.
Nájom bytu platíme trvalým príkazom. Bytové družstvo nám zriadilo SIPo platbu. Snažili sme sa dohodnúť na zrušení SIpa, družstvo nám odporučilo platbu SIPom, lebo im to tak vyhovuje.
Kontatovali sme SIPO so žiadosťou o zrušenie služby, odkázali nás na bytové družstvo s informáciou, že ono musí požiadaž SIPO o zrušenie služby na naše meno. Bytové družstvo ani po ďalšom kontaktovaní nebolo ochotné túto službu zručiť.
Naďalej paltíme nájom trvalým príkazom (voči BD nemáme žiadne dlhy, dokonca dostanú platbu v predstihu), avšak SIPO naďalej posiela SIPO lístky aj upomieky.
Ostatní nájomníci v bráne platia za SIPO službu ročne cca 4E. Môže nám BD vyrúbiť tento poplatok (+upomienky)? V zmmluve medzi nami a BD zmienka o nutnosti využití SIPO služby nie je.
Ďakujem a prajem pekný večer
Dobrý večer,
tak isto ako si platbu do SIPa zaviedla na základe Vášho súhlasu firma (SBD) sama, tak isto jedine SBD ju tiež môže zrušiť, t.j. zrušení platby z Vašej strany nie je možné, ani prostredníctvom Slovenskej pošty. Ak však Vy nesúhlasíte s platením prostredníctvom SIPA, tento svoj nesúhlas by ste mala písomne vyjadriť SBD s tým, že opätovne požiadate jeho zrušenie k určitému dátumu..na záver tejto žiadosti by som uviedol, že ak služba napriek tejto žiadosti nebude zrušená, budete nútená sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI), aby tá preskúmala porušenie zákona o ochrane spotrebiteľa zo strany SBD, nakoľko napriek Vašej výslovnej žiadosti o ukončenie poskytovania určitej služby Vám túto službu proti Vašej vôli nanucujú. Pokiaľ ide o sankcie, tie by som na Vašom mieste nezaplatil, ak niečo nebolo výslovne dohodnuté a ešte za takýchto podmienok, neviem si predstaviť sudcu, ktorý by Vám prikázal takúto sankciu zaplatiť..a keď sa SBD neumúdri, tak naozaj podajte podnet na SOI, nech celé konanie SBD prešetria.
Pekný večer prajem.
Mgr. Róbert Bános, advokátska kancelária
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo sa zaregistrujte