Mali sme také väčšie rodinné stretnutie, zišli sa tuším 4 generácie, vekové rozpätie skoro 80 rokov. Tak sa mnohé pospomínalo. Porozprávalo.
Babka vychováva svoju vnučku. Je to na dlhý príbeh, prečo sa to stalo. Proste to tak je a tak starí rodičia, obaja za 70-tkou vychovávajú 10 ročné dievča. Je to samozrejme ťažké, ale celkom úspešne sa tým boria. Zaujímalo ma, ako zvládli dištančnú výchovu. Všeličo porozprávali. Napríklad aj o chystanej písomke tuším z geografie. Reku - čo také sa učíte na geografii a z čoho bude tá písomka. No a prvé, čo povedali - No tak prosím ťa povedz, aké je to veľkomesto, koľko musí mať obyvateľov, aby bolo veľkomesto?
Hmm, povedala by som, že toto je fakt dôležité vedieť Och. Viem, že sa v škole učia kopec vecí, ktoré sú len veľmi ťažko použiteľné v živote. Áno, musia sa naučiť učiť. Respektíve potrebujú sa naučiť učiť. Lenže memorovaním nezaujímavých vecí sa skôr znechucujú.
Podobný šok som zažila, keď niekto prednedávnom zdieľal to, čo sa deti učia o štvoruholníkoch. Učia sa vymenovať druhy štvoruholníkov. Teda priznám sa, ani ja som nevedela tie čudesnosti nazvať. A to mám za sebou celkom slušný počet rokov výučby matematiky. Ale žiaľ, sú to osnovy...
Niekde sme asi urobili chybu
Ozaj ťažko povedať, čo je dôležité vedieť. Tinka sa na waldorfskej škole, okrem iného, naučila háčkovať, pliesť, vyšívať, šiť, pracovať s drevom - robili misku, lyzicu ... a neviem čo ešte. A to všetko aj chlapci museli absolvovať a nie len, že voľačo symbolicky ... Rozvoj vôľových vlastností?
Minule som práve k tejto téme voľačo čítala, že nie je podstatné učiť sa len to, čo použijeme v živote, ale že úlohou vzdelávania, je rozvíjať schopnosti mozgu, také či onaké?
To rodinné stretnutie muselo byť veľmi zaujímavé.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Tak na toto krásne odpovedá v piatkovej Téme Daniel Hevier....Tento článok by mali povinne čítať nielen učitelia ,rodičia ale aj tí čo pripravujú osnovy!
kedysi sme doma hovorili,že nie všetci musia byť ing.Ale to bola iná doba ked na priemyslovky a gymnázia nebrali už tých čo mali nejakú trojku.
ale ešte dávnejšie pán Werich pospevoval jeden umi to a druhý tohle a dohromady uděláme moc..
inak ked pred rokmi som nastupila do školy hned na prvej hodine sa matikárka opýtala,že kto plánuje maturovať z matiky-polka triedy ruky hore.ona na to "takže tá druhá polka pojde z nemčiny..na mojej hodine sa zúčastníte,nebudete vyrušovať,prejdete do dalšieho ročníka ale venovať sa budem matikárom!".a tak bolo!Nemčinárka to mala opačne-všetci matikári prešli,ale na hodine sa venovala nemčinárom..
Férové od prvej hodiny a hlavne bez stresu aj pre nás žiakov...lebo v podstate 2 predmety boli v suchu..
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Ja by som si tu jedinečnost, alebo akceptovanie jedinečnosti predstavovala asi inak. Nadaným deťom v danom predmete, dávať náročnejšie úlohy, napríklad pri tej matematike. Venovať sa "zdravému" stredu a slabším, viac pomôcť, zohľadniť tiež zadania, ale zas ak to má všetko jeden učiteľ zvládnuť za 45 minút pri triede s 25- timi deťmi, malými či veľkými ťažká úloha. Stále sa hlboko skláňam pred všetkými učiteľmi. Lebo jedna vec sú deti, ale druhá rodičia majúci pocit, že ich dieťa nemá chybu ... a ak s týmto vedomým aj dieťaťu podsúvajú pocit dokonalosti ...?
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Joooj dištančné učenie. Som si myslela, že ako pekne nám to odvalilo, ako to máme za sebou. Decko samé jednotky z chémie. Moja otázka len tak niečo v aute, aby čas ubehol - značka vodíka ... O?, C?, N? !!!??? WTF???!!!
Tak sme sa učili značky. A potom skladať vzorce: -ný, -natý, -itý
Keď sa ma raz niekto ešte spýta, NAČO mu to v živote je, tak nato, aby to naučil svoje decko. Inak, u nás sa opakuje história. Mňa kyselina a hydroxidy skladať do vzorcov tiež mama učila, nepochopila som na hodine. Týždeň nato som to učila spolužiačku, 3 roky dozadu staršieho syna, toho roku mladšieho. Brnkačka. Za 5 minút sme mali AHAAAAA!!! A už to šlo ako po masle.
V nemčinu potreboval IRL - že online nič moc, teraz docela ho to aj BAVÍ!!!
Tak asik dostane Rakúsko a wienerschnizcel aspoň na pumpe za odmenu. Idem zistiť, či sa už dá na Rossenbergu najesť .
Geografiu našťastie majú "škola hrou" furt - tam sa s veľkomestom netrápia.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Inak veľká pravda - ak sa chceš niečo naučiť, tak to vysvetli niekomu inému. Možno to konečne pochopíš
Môj obľúbenec David Grúber o tom napísal minimálne jednu knižku
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Alebo Einstein: "Ak to nevieš vysvetliť jednoducho, tak tomu dostatočne nerozumieš."
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
mmch, v piatok večer na dvojke ide životopisný seriál o Einsteinovi, dobré to je.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Skvelý argument na učenie, aby ste to mohli vysvetliť svojim deťom.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
No čo ti poviem ... tak aby etikety vedeli čítať na jedle - tam tiež samá chémia.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Podobný zážitok som mala, keď som skúšala dieťa pred písomkou z fyziky - to je už pár rokov
Otázka bola: čo je to svetelný rok? Za našich čias sme sa učili, že je to vzdialenosť, ktorú svetlo prekoná za rok... kto vie rýchlosť svetla a počet dní v roku
, ľahko spočíta.... No a dieťa na mňa vysypalo nejaké číslo - že počet kilometrov
Tiež som bola vtedy prekvapená, že odrapotať číslo ešte nemusí znamenať, že to niekto chápe podstatu.