reklama

Kam až ochotní sú zájsť??????

vyvyka , 08. 11. 2011 - 21:15

reklama

Ja ani neviem,ako má začať. Ide o reklamu na nemenovaný nápoj / neviem, či môžem menovať/, kde študent "zje" učebnú pomôcku- rastlinu svojej profesorke, tá mu dá známku 5, on potom ide do kabinetu a začne sa s ňou bozkávať. Ja som si to normálne musela pozrieť viackrát, či dobre chápem. Ale asi áno, očividne podľa nich to je vhodné do reklamy! Ja som normálne dosť benevoletná, ale toto mi pripadá dosť silná káva,je to nevhodná a nevkusná forma reklamy. Chápem, že chcú zaujať, ale podľa mňa až moc prestrelili a mali by danú reklamu stiahnuť. Čo myslíte Vy? Aký názor na to máte?


reklama


reklama

sonia, Ut, 08. 11. 2011 - 21:32

Tiež sa mi nepáči,hlavne ked to dávajú v čase ked na to možu pozerat aj deti - je to dost nevkusné a nevhodné,takže súhlasím s tebou Áno ...

mnnaaauuu, Ut, 08. 11. 2011 - 21:52

Nevidela som ju, nevieeeeeem o čom je reč :) ale podľa opisu - blbé

Klaudia17, Ut, 08. 11. 2011 - 22:18

Veru otras,najhoršie boli reklamy na vložky moje dvojčatá-chlapčatá keď boli malí až som sa ja hanbila,niekedy som to nestačila prepnúť.Mlčím Mlčím Mlčím

vyvyka, St, 09. 11. 2011 - 06:38

Maka, nevedela som, premýšľam o tom, že podám. Je to hrozné, však reklama je robená na to, aby Ťa ovplyvňovala daný výrobok kúpiť. Ale čo chceli touto reklamou povedať...Neviem, decká, všetko sa môže? Aj s profesorom sa môže? Aj konôpka sa môže...........A fakt zájdu tam, kam im to dovolíme.Len ma zarazilo, že sa už naozaj pred ničím nezastavia.

2bibi3, Ut, 08. 11. 2011 - 23:31

Priznám sa, mňa tiež záver zaskočil,asi sa inšpirovali nejakým filmom,alebo tv novinami.Hoci pani profesorka vyzerá ako mladučká študentka určité hranice by sa prekračovať nemali.

púpavienka, Ut, 08. 11. 2011 - 23:42

Zájdu tak daleko, ako im to dovolime.
Ja to hovorím už dávno.

dolcevita, Ut, 08. 11. 2011 - 23:45

A este tam aj klamu.na konci tej reklamy je slogan,neviem presne,ale,ze bylinky neuskodia nikdy,alebo take nieco. A chlapec tam sa vola Konopka. Ako konope siate. No ale ved su aj bylinky ktore ludom skodia,dokonca ani dlho pit caj z tej istej rastliny sa nema.

Heja, St, 09. 11. 2011 - 07:22

Ani mne a tá reklama nepáči.
A ani sa mi nepáči,že dva mesiace pred Vianocami iné nič len samá pôžička .

happy60, St, 09. 11. 2011 - 08:37

Áno Suhlasim s Makou. Je potrebne pisat tam, kam to patri.
Inac ja som dost tolerantny clovek a nad podobnymi vecami sa ani len nepozastavujem. Ale tu som spozornela.
Nemyslim, si ze deti cerpaju namet prave z televiznej reklamy a ked je doma otvorena a priatelska atmosfera, uz maju take temy davno vydiskutovane a nic nehrozi.Chichocem sa
Aj tak, ze by to bol obzvlast vtipny napad na reklamu sa mi nezda. Veľký úsmev

aleg, St, 09. 11. 2011 - 08:44

aj ja som na túto reklamu hľadela v nemom úžase. myslím, že cieľom bolo šokovať a nie tým niečo povedať. tiež sa mi nepáči.
a to doteraz mali celkom vtipné a milé reklamy

lua, St, 09. 11. 2011 - 09:39

tiež som sa nad tým pozastavila, že čo tým chceli povedať, hrozná reklama a veľmi, veľmi nevkusná, nechápem

Martina79, St, 09. 11. 2011 - 10:01

mne sa ju podarilo včera zhliadnuť, tiež som ostala v nemom úžase. Čo je veľa, to je veľa....

viktory, St, 09. 11. 2011 - 10:12

včera som ju videla....Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie , to už sa marketingoví pracovníci naozaj nezastavia pred ničím????

dulka, St, 09. 11. 2011 - 10:20

Keď som prvý krát zbadala túto reklamu ostala som tiež v nemom úžase. Tento námet mi pripadá dosť nevhodný a som z toho sklamaná, lebo doteraz sa mi reklamy na K....u páčili, boli také veselé, milé a mali šmrnc.

georgina, St, 09. 11. 2011 - 10:54

Nevidela som, teraz som si vygooglila, aj s pokecom senior brand managera: „...preto sme pripravili nový spot, ktorý rozpráva ďalší skvelý ľúbostný príbeh, ktorý nadväzuje na predchádzajúce úspešné kampane v duchu sloganu K....y – Keď ju miluješ, nie je čo riešiť.“

Povedala by som, že hodne pomiešali pojmy a dojmy, poriadne prestrelili - idem poslať podnet na Radu pre reklamu.
Ale ak to mal byť spot, ktorého účelom bolo, aby sa o značke hovorilo - tak sa to podarilo na 100% Mlčím.

ribišška, Pi, 18. 11. 2011 - 16:37

anka, to naozaj ideš riešiť? ved ono sa to deje... nie na jednej škole sa zalubi žiak do učitela a naopak.
...je to len reklama a už len toto že to rozoberáte v akomkolvek zmysle, je pre nich zvýšená sledovanosť... deti pred tým neuchránite...hlavne ked sa budete počas tej reklamy bud pohoršovať, alebo ju bude niekto prepínať... Kvietok

georgina, Pi, 18. 11. 2011 - 16:45

Katka, ani som sa nepohoršovala, ani som neprepínala. TV nesledujem, v podstate mi to mohlo byť sedem. Nezdalo sa mi to v poriadku, urobila som, čo som považovala za potrebné. Pre mňa vyriešené. Bodka.

ribišška, So, 19. 11. 2011 - 16:50

ok Kvietok

Ariesa, St, 09. 11. 2011 - 11:39

no baby, ja som si to pozrela ... a mne sa to paci Úsmev

a inak, v tv som nevidela ... musela som vygooglit. takze co sa mna tyka, ucel splnilo - inak by som sa o nej ani nedozvedela Hambím sa Mrkám

vyvyka, St, 09. 11. 2011 - 11:55

No vidíš, čo človek to názor. ja to beriem ako matka, ktorá má deti, čo chodia do školy. Vštepujeme im určité pravidlá a tu hľa, priamo cez deň reklama, ktorá ukazuje učiteľku ako milenku žiaka.A to som naozaj milovala ich reklamy, boli naozaj veselé a šmrncovné.

Ariesa, St, 09. 11. 2011 - 12:10

no ano, namet trocha kontroverzny. mam predskolaka, tiez sa na to pozeram aj ako matka. takisto sa pozeram na marihuanu, alkohol, fajcenie, soferovanie a nestriedme stravovanie ... reklama ma pobavila.

a zas, ked si to predstavim ako stredoskolacka, pobavilo by ma to takisto. ved to poznate, tvorive kolektivy, triedny frajer, triedny saso a asi by to nebola pohnutka, aby sa spoluziaci zacali sapat aj po nasich velmi peknych profkach Hambím sa . my sme neboli teliatka zmanipulovane televiziou, znackami ... a nechce sa mi verit, ze vsetky vase deti su ...( - ospravedlnujem sa, viete co tym chcem povedat) pekna situacna komika, mozno aj na debatu s pedagogom. u nas to fungovalo. boli i sekery, no boli i ucitelia - partneri v studiu. radsej si to okomentovat doma, v skole o reklame, ako byt ticho a potom zistit, ze profka zvadza ziaka, ktory nevedel v situacii zareagovat na harassment.

ach, este doplnim neskor skusenostou zo skolky, ale teraz ma sefka vyhana Mrkám Úsmev

georgina, St, 09. 11. 2011 - 12:11

Ariesa, hovoriť s teenagermi o harassmente je úplne OK, ale myslím si, že nie v takomto kontexte. Tento reklamný spot takéto správanie prezentuje ako prirodzené, normálne a dokonca zábavné.
Trošku cez mierku, povedala by som...

dulka, St, 09. 11. 2011 - 13:49

Geo, presne tak Áno
Ariesa, nejde o to, že teraz keď žiaci uvideli reklamu, tak zákonite sa tak začnú správať. Ide o to, že im táto reklama podsúva, že takéto správanie je prirodzené.

ribišška, Pi, 18. 11. 2011 - 16:40

prirodzené je zamilovať sa do kohokolvek ked to tak človek cíti... a neprirodzené je potom povedať svojmu dieťaťu: s tymto človekom sa rozíd, lebo hento, toto, tamto... po prvé, po druhé a po tretie, lebo medved... Kvietok

georgina, Pi, 18. 11. 2011 - 16:50

Minule k nám prišla na návštevu chalanova priateľka. Dovtedy sme o nej vedeli len z jeho rozprávania, a videla som ju na fotke.
Naozaj radi sme ju spoznali aj "naživo".

Po návšteve sa ma chalan pýtal: "Tak čo, schvaľuješ?"
Kukla som na neho ako mucha puk a povedala mu: "A prečo si myslíš, že na tom záleží? Je sedem, či ti to ja schválim, alebo nie. Je to tvoj život, nie môj. A ja len verím tomu, že sme ťa naučili dosť na to, aby si vedel sám posúdiť, čo je pre teba dobré a čo nie."

dulka, So, 19. 11. 2011 - 13:39

Geo Áno Áno Áno

ribišška, So, 19. 11. 2011 - 16:31

geo, nemyslela som teba... to bolo všeo Kvietok

georgina, So, 19. 11. 2011 - 16:37

Veď OK Úsmev Slnko Slnko Slnko

dulka, So, 19. 11. 2011 - 13:37

áno ribišška, súhlasím. Ale prirodzené sú aj nejaké hranice, nejaký morálny kódex. Opakujem sa - nie je v poriadku milenecký vzťah medzi učiteľkou a žiakom formou reklamy prezentovať ako niečo prirodzené a normálne Kvietok .

Heja, So, 19. 11. 2011 - 13:54

dulkaÁno Áno Áno

ribišška, So, 19. 11. 2011 - 16:28

v živote sa to deje a títo to zviditelnili v reklame Kvietok

ribišška, So, 19. 11. 2011 - 16:33

dulka, ked sa to v skutočnom živote deje, je to prirodzené. trebars aj ked budeš vedieť len o jednom jedinom prípade... aj sestričky a pacienti... aj to sa deje... Kvietok

dulka, So, 19. 11. 2011 - 18:11

ribišška, za to, že sa niečo v živote deje, neznamená, že je to po morálnej stránke v poriadku a že ja to musím zákonite brať tak, že je to v poriadku.

ribišška, Ne, 20. 11. 2011 - 19:51

ano aj nie. pre jedneho je niečo v pohodke a pre niekoho nemorálne Kvietok. môže sa postaviť do koliečka X ludí a do stredu môžeme dať trebars obyčajnu stoličku a môžeme im dať otázku či sa im páči a či nie a ked niečo nie, tak čo... a podla toho čo ľudia odpovedajú môžeme zistiť o každom to podla akých krirérií žije... Kvietok

gueva, St, 09. 11. 2011 - 12:10

mne je to v podstate jedno, tiež som si musela vygoogliť, lebo reklamy prepínam, keď už som teda pri tv, ja som si skôr u seba všimla, že u mňa degraduje výrobok, ktorý je x rokov super a mám ho rada a potom začnú vymýšľať všelijaké nové príchute, ktoré väčšinou stoja za h... .
Mne skôr pri reklamách vadí vymývanie mozgov malým deťom, táto cieľová skupina, pre ktorú reklama bola určená už aký taký názor má a chápe, že nie všetko čo je v reklame je aj pravda.
Bol tu taký výborný dokument, myslím, že komercionalizácia detstva alebo tak nejak sa to volalo. Odporúčam všetkým, pozrite si to, mne bolo véééľmi smutno z toho.

gueva, St, 09. 11. 2011 - 12:22

ďakujemÁno , toto som myslela ak máte trochu viac času pozrite siSmútok

georgina, St, 09. 11. 2011 - 13:01

Rado sa stalo Úsmev Slnko Slnko Slnko

eva m, St, 09. 11. 2011 - 12:21

mne sa tato reklama nepaci. Tiez sa mi vidi, ze bol prekroceny eticky ramec.
Nevidi sa mi to ani vtipne.
Eva Slnko

gueva, St, 09. 11. 2011 - 12:25

ja som si zapamätala reklamu na fidorku, ktorá kedysi bežala a tá sa mi zdala tiež nechutná, možno si pamätáte ako také namosúrené dievča buchlo bábikou vodičovi po kapote, aby mohlo prejsť cez cestu. A že rodičia dajú do takejto reklamy hrať svoje dieťa, nechápem.

georgina, St, 09. 11. 2011 - 12:35

http://www.rpr.sk/sk/nalezy/tv-spot-fidorka

Predmetný televízny reklamný spot využíva nadnesenosť najmä v tom, že zobrazovaná príčina a následok sú nereálne a prehnané. V reklame hodenie bábiky na čelné sklo automobilu roztvára airbagy a tieto v skutočnosti nie sú konštruované tak, aby sa v takejto situácii otvorili - čo je pre verejnosť všeobecne známe. Dievčatko v spote s nikým nehovorí, v hlavnej sekvencii spotu sa pohybuje na prechode pre chodcov a miesta, kde sa vyskytuje nemožno pokladať za pusté, neznáme či odľahlé a nebezpečné. Reklama nie priamo nabáda na deti k naliehaniu na iné osoby v snahe získať konkrétny produkt. Fyzická vyspelosť dieťaťa uvedeného v reklame zodpovedá podľa súdneho znalca veku 6-7 rokov, čo je dostatočné na zvládnutie jednoduchých dopravných situácií ako je prechod pre chodcov a semafor.

Preto Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom zasadnutí dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť na TV spot Fidorka spoločnosti Čokoládovny - Slovakia, s.r.o., Senica je neopodstatnená a vysielanie uvedeného TV spotu nebolo posúdené ako porušenie Kódexu v bodoch 3.3 a 3.4 Časti II. a bodoch 1.2, 1.5, 2.2 a 2.3 Časti IV. B).

V Bratislave, dňa 24. 11. 2000

Milan Lechnický
predseda AK RPR

***************

Som naozaj zvedavá, aká odpoveď bude na môj podnet... Mlčím

gueva, St, 09. 11. 2011 - 12:40

asi si viem predstaviťVyplazený jazyk , ale tento spot tuším nakoniec stiahli, lebo sa o tom dosť veľa hovorilo.

georgina, St, 09. 11. 2011 - 13:03

Myslím, že nie, že ho prestali vysielať len preto, lebo už bol starý.
Mám čoraz častejšie pocit, že v tomto svete platia nejaké divné "normy" na to, čo je čestné, etické, prirodzené, slobodné... Hm Mlčím.

gueva, St, 09. 11. 2011 - 14:24

ja mám skôr dojem, že takéto normy už prestávajú existovať. Že mnohí ( či už ľudia, médiá alebo spoločnosti) kladú svoju slobodu slova a prejavu oveľa vyššie ako akékoľvek normy a často sa odvolávajú ešte aj na demokraciu Vyplazený jazyk Ako keby každý mal právo robiť, len to čo mu vyhovuje a za ním popol. Mám pocit, že najdôležitejším sa stáva "JA" bez ohľadu na následky.
Uff, ako som sa zamyslela...Chichocem sa

georgina, St, 09. 11. 2011 - 14:29

Gueva, pripravujem článok o nadspotrebe do ŠRF - a našla som pritom film na youtube, ktorý toto úplne desivo demonštruje...
Tam potom s tebou veľmi rada o tom pokecám, tu ideme od témy Mrkám.

gueva, St, 09. 11. 2011 - 17:17

okMrkám

Klaudia17, St, 09. 11. 2011 - 12:39

Môj otec stále hovorí,že aj zlá reklama je reklama.

Ariesa, St, 09. 11. 2011 - 14:39

toto plati skor pre showbiznis, hudobnu produkciu(staci aby sa hovorilo)... no zla reklama na tovar, ktory ti ma priniest nejaky uzitok (nie zazitok ako showbiz, hudba, umenie), tomu zla reklama neposluzi (ale konkurencii ano, takze zla reklama je tiez reklama by skor mohlo byt ich mottom)

loulou, St, 09. 11. 2011 - 23:28

Dovolím si nesúhlasiť, práve pri výrobkoch toto príslovie platí. Zlá reklama Ti síce v prvom momente vo vedomej mysli evokuje nepríjemné pocity, výrazne ale zvyšuje poznanosť značky (viď tento blog, ako vášnivo sa tu diskutuje) a v konečnom dôsledku, keď budeš v obchode a budeš sa rozhodovať, aký nápoj si kúpiš, je veľmi pravdepodobné, že to bude práve táto značka (nie príchuť).
Dokonca je dosť možné, že aj táto nová bylinková chuť bola presne na to určená. Na zvýšenie poznanosti značky a primárny výber základnej príchute ako takej - k tej sa Ti totiž v podvedomí negatívna emócia vyplavovať nebude, len k tejto príchuti.
Ak je to tak, tak potom - výborný ťah od marketingových manažérov Úsmev Nepredpokladám totiž, že by sa snažili prerážať na trh s novou príchuťou, keď majú celú marketingovú stratégiu zameranú na nostalgiu na staré dobré časy a z toho po celý čas znovuzrodenia tejto značky čerpajú - bola by totiž škoda toto zahodiť a vydať sa cestou, ktorou idú všetky konkurenčné nápojárske spoločnosti.
Okrem toho reklama je primárne zacielená na generáciu mládeže, a je dosť možné, že im sa tá reklama zdá cool Úsmev

Ariesa, Pi, 11. 11. 2011 - 22:28

"bola presne na to určená" ... podarilo sa, no nie? Veľký úsmev Áno ts ts ts loulou Áno Úsmev

ako studentka som si zarabala i spolupracou na roznych marketingovych studiach - ako pozorovany objekt Veľký úsmev . skupinka ludi, znacka predlozila vyrobok a aj konkurencne vyrobky a pouzivala ich alebo od nas chceli aby sme ich pouzivali v roznych situaciach, hoci i na opustenom ostrove, vnimali ich ako "osobnosti", debatovali, reagovali pocitovo, rozumovo ... skvela skusenost. toto je to, ako si nas trh rozobera. staci porzmyslat, kolko je tu bank a nekafru si do roboty. jedna je "rodinna" dalsia "drava, schopna, agresivna" do dalsej mame vsetci "blizko" a jedna sa nam uplne "prisposobi". to co my mozme vnimat ako nase rozhodnutie, vobec nemusi byt nasim rozhodnutim.

loulou, Ne, 13. 11. 2011 - 01:00

Úsmev veru veru, akurát si to uvedomuje strašne málo ľudí. A ešte menej ich analyzuje, či ich rozhodnutie náhodou nie je rozhodnutím marketingového oddelenia firmy Mrkám

nohopes, St, 09. 11. 2011 - 15:41

holky toto bude trosku od temy len ma to napadlo lebo to suvisi s kolou bola som rano v potravinach a jedna pani sa bavila s predavackou co je dobre na vodny kamen vo vecku a predavacka vravi ze naliat cez noc kolu a ta pani jej na to to by bolo dobre aj do pracky na vodny kamen ze? ja som skoro isla do kolien od smiechu ako niekto leje do pracky kolu na vodny kamen myslim ze by asi pracka offla Chichocem sa .Inak ta reklama na k....u je otrasna vobec sa mi nepaci najradsej mam od nich kazdorocnu s divou svinkou Kvietok Kvietok

vyvyka, St, 09. 11. 2011 - 16:12

Geo,ja som podala sťažnosť tiež, tak sme dve. Mrkám Ale aj tak si myslím, že takáto reklama vôbec nemala byť natočená a keď, tak mala byť odvysielaná po 22. hodine. Presne si to vystihla, najviac ma prekvapujem že oni toto správanie prezentujú ako úúúúúúplne bežné a normálne. Ja mojim malým deťom môžem vysvetliť, že to v skutočnom živote tak nemá byť a nebýva / väčšinou/ ale takému pubertiakovi.....Neviem, bude sa na tom uchechtávať a tí drzejší aj na profáčke skúšať.

georgina, St, 09. 11. 2011 - 18:53

Fajn, som rada, možno sa ešte niekto pridá, a niekto zodpovedný sa hádam chytí za nos...

Ariesa, St, 09. 11. 2011 - 16:17

ok, beriem na vedomie, nepozdava sa vam.

naopak, mam rada kontroverzne temy a mam ich rada tam, kde ich mozem prebrat, ked je cas na porozmyslanie. a to doma pred tv je. ked bol drobec ako 2.5 rocny v skolke, po nejakom obdobi, ked si na vsetko zvykol isiel domov, UCTELKA HO VYSTISKALA a siel sa obliekat. par minut som to teda rozdychavala, neriesila som hned, vecer pred spanim mame taku rozoberaciu chvilku, tak tam som sa pytala, ci mu to nevadi, ci sa "musia" stiskat, ci to chce ucitelka ... bavili sme sa o tom, ze ked niekoho stisnut nechce, nemusi. nemusi ani staru mamu, nemusi ani mna a nikoho cudzieho, aj keby sa ten hneval.

mne sa to nepacilo, vobec mi to nepripadalo vhodne, no drobec bol v pohode, nestiskali sa kazdy den, nestiskali sa nasilu, bol pouceny, co moze robit, neriesila som viac. ako by ste reagovali? riesili, neriesili? s dietatom, ci ucitelkou?

inak aj predtym aj potom sme sa casto bavili o tom, co si k nemu moze niekto dovolit, co nesmie. a ked pride takato kontroverzna "kontrolovana" tema, len uvitam. takto sa da vniest viac svetla do tych nekontrolovanych, co prinasa zivot. uz sa v tom nejdem pitvat, nie som za zrusenie pravidiel v reklame ci doprave ... ale asi aj v tom "zlom", vidim kopec dobreho. jedna obkecana reklama sa neda porovnat, ked sa tito stredoskolaci schovavaju doma s pornom. co je napokon tiez z isteho (cisto biologickeho) pohladu normalne, pricom z moralneho vedia, ze je to ponizujuce a patri to do sukromia a na svetlo bozie sa to vytahuje za nehorazne peniaze.

gueva, St, 09. 11. 2011 - 17:15

mne by stískanie syna učiteľkou v MŠ nevadilo, pokiaľ by sa nedialo programovo. Ak by som videla, že učka spontánne vystískala môjho syna a on je v pohode, bola by som rada, že ho má rada. Úsmev Lepšie ako keby ho ignorovala, aj také prípady sa tu na NM objavili.

dulka, St, 09. 11. 2011 - 22:21

Ariesa, ja to vnímam z troška iného pohľadu. Myslím si, že je nie je úplne v poriadku, aby mala stredoškolská učiteľka milenecký vzťah so svojim žiakom. Keď sa natočí takáto reklama, ktorá ide niekoľko krát za deň - je to v podstate "odobrenie" takéhoto vzťahu spoločnosťou. A to sa mi nepáči.

Ariesa, St, 09. 11. 2011 - 22:42

ja to chapem, prinajmensom sa snazim. a potom dalsi problem, reklamy na pivo. reklamy na nezdrave jedla. mam zmatok v tom, co je vhodne, co nie je vhodne ... zaradime to na neskorsiu hodinu? to by sme boli alibisti. problem je asi niekde v tom, ze ja tieto temy od seba oddelit neviem. prast jak uhod. som chora z toho, ze nahe telo je "neakceptovatelne". je cudne, ze alkohol je fajn, marihuana nie je (neobtazoval ma este nikto zhuleny, no tych pripitych bolo neurekom - nielenze nevhodne sa chovajucich, ale aj agresivnych)

proste bud tu skatulu s "blbostickami" potriedim celu, ale nebudem vytahovat kazdy mesiac volaco a zvysok necham tak, je to nesystemove, to mi asi vadi najviac ...

georgina, St, 09. 11. 2011 - 22:51

Ariesa, ale slona nezješ na jeden šup. Niekde treba začať. Step by step...

Ariesa, Št, 10. 11. 2011 - 09:06

ked sa to neriesi systemovo, ale krok za krokom dostaneme sa presne tam, kde sme. za kradez si kriminalnik odsedi viac ako za vrazdu, ci zabitie.

georgina, Št, 10. 11. 2011 - 10:55

Ariesa, tam, kde sme, sme sa veľmi pravdepodobne dostali preto, lebo sa podstatné a dôležité veci celé roky a desaťročia usilovne zametali pod koberec.

O tom, že záleží na maličkostiach, z ktorých potom vznikne nový "model", je popísaných XY kníh - o jednej z nich som pred časom písala aj tu: http://www.nanicmama.sk/ine-knihy/malcolm-gladwell-bod-zlomu

Je to overené aj v praxi - a viacnásobne.
Funguje to.

Ariesa, Št, 10. 11. 2011 - 11:45

heej Úsmev , toto vyzera zaujimavo. a kludne to mozme rozviest. tak ako su snahy nepodlahnut mode, skaze ... mozno nevedomky branime prichodu veku vodnara. nechcem aby sme sa zbavovali zodpovednosti a pristupovali ku vsetkemu volnejsie ... len to chce sirsi zaber. nie som ochotna rozhodovat sa s kusymi informaciami a zakazovat z principu.

dik za tip, a ja pridavam dalsi, nozno nie novy, mozno na osviezenie pamati
N.K.: Kristus znova ukrizovany

hm, ja som asi za seba temu vycerpala, ak nechcem tahat nove a nove podnety. diik, pekny den, geo Úsmev

georgina, Št, 10. 11. 2011 - 12:03

Dik za tip aj ja, nepoznám, zoženiem, prečítam Úsmev Slnko Slnko Slnko

Inak, o teórii rozbitého okna sa chystám na NM napísať už dlho, len akosi sa furt k tomu neviem dostať. Tak potom, keď sa konečne zadarí, môžeme podrobnejšie rozviesť tam Úsmev Mrkám.

Pekný deň aj tebe, aj všetkým Úsmev Slnko Slnko Slnko

dulka, Št, 10. 11. 2011 - 07:38

Ariesa, medzi reklamou na pivo, či nezdravé jedlo a touto reklamou vidím dosť veľký rozdiel. Zájsť si na pivo pokecať s priateľmi, či občas si dopriať aj to nezdravé jedlo, sa mi nezdá nijako amorálne. Aj ja si niedkedy v lete na pivo so známymi zájdem - ale že by som sa z toho jedného opila? To určite nieChichocem sa . No milenecký vzťah medzi učiteľkou a žiakom sa mi amorálny zdá - a propagovnie takéhoto vzťahu, ako niečoho prirodzeného, ba priam "coolového" je jednoducho absolútne nevhodné. Tie "blbostičky", ktoré máš nahádzané v jednej škatuli ja mám trocha inak potriedené Úsmev .

vyvyka, St, 09. 11. 2011 - 19:38

Súhlasím s Guevou, aj nášho syna učiteľky stískajú, ale vidím, že to robia z lásky a že ho naozaj majú radi, aj on ich, takže mi to vôbec nevadí. Viac by mi vadilo, keby mám pocit, že môjho syna nemusia.

Ariesa, St, 09. 11. 2011 - 22:23

mne to velmi vadilo, mozno, ze to boli nesympatie z mojej strany, neustale sa na neho stazovala, odporucala odbornikov, tolkokrat som odtial vysla doplakana, ze az(nielen ja, asi tak 1/3 mamiciekHambím sa ). klud nastal az v druhej triede, kde sa ucitelky nestazovali a ani s detmi nestiskali, pritom to boli laskave a velmi prijemne zeny. ukludnil sa drobec i ja, i ostatni, zrazu sme uz doma mali aj vykresy, nielen staznosti. samozrejme je mozne, ze som netykavka Mrkám

gueva, Št, 10. 11. 2011 - 08:47

no tak toto mení úplne situáciu. Poznám, mali sme. Síce sa nesťažovala, ale syn ju nemal rád. Ja som skôr myslela tie druhé ženy čo si opisovala, keby tie vystískali tvojho syna asi by ti to tiež nevadilo, lebo by si videla, že ho majú úprimne radi, že to nie je falošný záujem, len tak naoko.

georgina, St, 09. 11. 2011 - 20:22

Ja som svoj podnet posielala na obed, takže je zrejme zahrnutý do toho ohurujúceho množstva šesť-sedem, ktoré doteraz Rada pre reklamu obdržala.
Zástupcovia firmy sú však spokojní - vraj na FB stránke majú stovky pozitívnych ohlasov. Zrejme od teenagerov.

Načisto šibnutý svet toto..

Heja, St, 09. 11. 2011 - 21:56

veru geo šibnutý svet

akira13, St, 09. 11. 2011 - 20:27

reklama je prvotriedny flák. Rovnako ako tá na Fidorku. A bohužiaľ si myslím, že keby sa viac zamyslíme, napadlo by nás ešte dosť podobnýchVyplazený jazyk

akira13, St, 09. 11. 2011 - 20:37

sťažnosť napísaná a mrkla som aj na FB a nijaké super ohlasy som veru nenašla....

Lucifera, St, 09. 11. 2011 - 22:05

Všetci sa nad tým čudujú-aj ja!Prekvapenie
Ale aj horšie veci existujú na sveteMlčím
Tak, hádam to nejako rozumne vyriešia kompetentní ľudiaÚsmev

2bibi3, St, 09. 11. 2011 - 23:05

Ja som si pozrela aj českú verziu,tam je namiesto Konôpku študent Kopřiva.Bylinka ako bylinkaMrkám

eifelovka, Št, 10. 11. 2011 - 14:22

Jaaaaj... baby, vy ste nemali v skole profaka, s ktorym by ste chceli skonict v kabinete? Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

georgina, Št, 10. 11. 2011 - 14:28

Ahoj, Eifi, že sa aj ukážeš aspoň občas Úsmev Slnko Slnko Slnko.

Postpubertálne fantázie a reálny reklamný spot sú dve veci Mrkám.

eifelovka, Pi, 11. 11. 2011 - 11:11

Male deti to nepochopia, pubertaci z toho budu mat tie pubertalne fantazie a rodicia z toho maju nervove zachvaty...

To co ja povazujem za nehodne televizie je fakt, ze ked som bola naposledy na sk bolo mozne si o 15:40 pustit televizny serial Criminal Minds (myslienky vraha tusim v slovencine), co je podla mna ten najrealnejsi a najstrasnejsi kriminal serial, co som doteraz videla... pravidelne kazdy den v case, ked rodicia su este v praci a deti doma... nezda sa mi, ze by toto malo taky ohlas ako "dvaja spolutancujuci chlapi", ci tato prave rozoberana "reklama"

Ved.. staci, ze v pravom hornom rohu je napisane, ze "15", tak by to mohli vrazit aj na tu reklamu a bolo by po probleme Veľký úsmev Ako ked si pstros strka hlavu do piesku....

dulka, Pi, 11. 11. 2011 - 13:03

Eifelovka, myslím, že to vnímame každá z inej roviny. Keby to bol nejaký film s námetom, že "žiak a učiteľka majú spolu milenecký pomer", nepoviem na to absolútne nič. Lebo film je nejaký príbeh z ktorého si urobí každý svoj úsudok - či to, alebo tamto bolo správne, alebo nie.
Reklamu vnímam ako propagáciu nejakého výrobku a príbeh, ktorý ho podfarbuje netrvá hodinu, ani dve, ale pár sekúnd a má napomáhať pri predaji výrobku. Film a reklama sú podľa mňa z tohto hľadiska dve úplne rozdielne veci.

magic, Št, 10. 11. 2011 - 15:27

laska kvitne v kazdom veku a trebars aj medzi ucitelkou a jej ziakom. potialto je to ok.

co nie je ok, su problemy, ktore automaticky casom vyskocia pri takomto vztahu. vztah malokto chce vo forme velitel-posluchajuci. chceme rovnopravnost. preto taketo vztahy, pokial neprebiehaju vo vyhovujucom prostredi (ktorym skola pre ucitelku a ziaka, alebo pracovisko pre sefa a podriadenu urcite nie su) posobia vazne neprijmenosti a skody.
hrat hru na "cez den student a cez prestavku milenec", resp. "cez den poslusna podriadena a vecer rovnopravna partnerka svojho inak sefa", vydrzi malokto dlho. skor sa casom objavia problemy s nerespektovanim autority partnera na pracovisku. nehovoriac ake problemy prinasa kriza a krach takehoto vztahu, lebo naozaj malokto dokaze v sebe dusit negativne pocity a to este v permanentnej pritomnosti toho, kto ich sposobuje.

a toto je vec, ktoru reklama samozrejme neriesi (ani nemoze, na 15 sekundach), ale ktora zial skor ci neskor nastane, ked niekto podlahne jej kuzlu, ze zacat si taky vztah je vlastne celkom zabavne a bude to stale zabavne.
preto je ta reklama dost skodliva.

a popravde - pride mi rovnako trapna, ako kde modelka vyskoci z auta, zakyva na cervenom koberci davom fanusikov a za bleskov fotoaparatov vytiahne z kabelky na neveriacu moderatorku najnovsi praci prostriedok, ktory udrzuje jej saty dokonalo cierne. to su reklamy, pri ktorych sa cloveku chce plakat. a nie si ten zazrak kupit a vyskusat.

smejko04, Pi, 11. 11. 2011 - 13:33

Ja ten nápoj milujem! A reklama? Je normálne že ocko a dievčatko kradnú z lesa stromček a naháňa ich diviak? Nerobte s toho vedu,nikdy neviete kedy sa vám to vráti. A konieckoncov, všetky reklamy sú škodlivé, čo tak nevysielať ich vôbec.Váľam sa od smiechu po podlahe

Ariesa, Pi, 11. 11. 2011 - 14:32

ach, ale to kludne mohol byt ich les. tam nikde nevidno, ci to bolo, ci nebolo kradnute. to by som zas neporovnavala. a to ze sa to vrati ... Mrkám . starej mamina svagrina hadzala dlho na moju adresu ustipacne poznamky, o nemanzelskom dietati, aka je to dnes vychova, ze mladi nevedia po krestansky ... ked o pol roka bruskatej vnucke narychlo strojila svatbu. stava sa kadeco Úsmev

Evka1223, Pi, 11. 11. 2011 - 17:06

Neviem, čo tu riešime...puritánstvo?
Deje sa to bežne a nikto nekričí ani nikoho nekrižuje...
Keby si každý pozametal vlastný prah a odstránil smietku vo vlastnom oku, bolo by na svete lepšie a jednoduchšie.
Všetko je odrazom našich vlastných myšlienok...
Mňa ani moje dve deti (25 a 20 r.) pri vzhliadnutí tejto reklamy vôbec nenapadol "harashment"...riešii sme otázku...že aký nápad!...bylinky do kof.ly!!!! Pohoda
A škodlivosť či blahodárny účinok byliniek svojim deťom vysvetlím...ak to neviem, nájdem zdroj, čo vysvetlí/objasní...
P.S. Zvyšok, že skončili pod stolom, že "Konôpka" je trávnik...po tráve sa nechodí, po tráve sa smeje.... to mi "doplo" až po diskusii tu...som holt prispatá...ale moje deti asi tiež...Vyplazený jazyk Nevideli v tom nič zlé.
Kto na zlé myslí, zlo si aj vysveľuje a zlom aj žije.
P.S 2......a to som si myslela, že aký som pesimista

Heja, Pi, 11. 11. 2011 - 20:45

Evka1223 Aké puritánstvo?
A ako si to myslela ,Kto na zlé myslí, zlo si aj vysvetľuje a zlom aj žije.
Mne sa zdá tá reklama neetická.nemorálna ale s tým nič nenarobíme.

vyvyka, Pi, 11. 11. 2011 - 18:32

Nuž, Evka,každý má na to svoj uhol pohľadu. ty už máš veľké deti, môj syn sa rovno spýtal,či sa to môže bozkávať s učiteľkou....Má osem. Dospelý môže pochopiť, ja môžem vysvetliť, nič to nemení na tom, že prekročili podľa môjho hranicu, pretože / a to riešim len to skončenie v pomere žiak-učiteľ/ takéto správanie nie je normálne správanie.

Evka1223, Pi, 11. 11. 2011 - 19:07

Normálnemu všetko normálne.... nič viac a nič menej.
Nie je to o veku detí...ale o reklame ako takej. Tým nehovorím, že s ňou súhlasím alebo že sa mi páči ....

Heja, Pi, 11. 11. 2011 - 20:52

Evka 1223
Normálnemu všetko normálne.... nič viac a nič menej.
No mne sa to normálne nezdá.Hlavne nemorálne a neetické.
Znevažuje to postavenie učiteľa.A že sa dievčatá rozhodli reagovať s tým súhlasím

ja_hodka (bez overenia), Pi, 11. 11. 2011 - 21:09

Tá reklama mi nevadí, nezdá sa mi ani nemorálna ani neetická. Poznám manželstvo, ktoré začalo ako nedovolený vzťah medzi mladým profesorom a študentkou na strednej škole. Odporuje to spoločenským normám ale oni fungujú spolu už 20 rokov. Študenti, najbližší kamaráti a neskôr aj všetci o tom vedeli a nijak masovo sa kvôli tomu nehrnuli do radovánok s profesormi. Ani táto reklama podľa mňa nič podobné nespôsobí.
Ak sa malé dieťa opýta, či sa môže bozkávať s učiteľkou, odpoveď je nie a nasleduje vysvetlenie. Dieťa pochopí. Nedávno tu smilan písal o tom, ako sa predáva ženské telo v reklamách, o nahote a zneužívaní - to sa samozrejme stretlo s tvrdým odporom, lebo to písal smilan. Georgína, ak sa dobre pamätám, sem hodila nejaký blog o tom, ako sa ženské telo používa v reklamách ako predmet bez ducha, to už malo asi väčší úspech. Suma sumárum, minimálne 50% reklám by vlastne bolo nevhodných. Je možnosť A - informovať a formovať deti, prípadne namiesto telky a počítača sa decku venovať. Možnosť B adresovať protest zodpovedajúcim inštutúciám. Ja si vyberám A bez toho, aby som sa vzrušovala nad tým, čo zas kto robí, alebo nerobí, ako to robí a tak podobne.

Ariesa, Pi, 11. 11. 2011 - 22:14

nuz riesime reklamy ... ja si casto do 23 pockam na nejaku tu novu epizodu kriminalky a ked ostanem s drobcom doma, pocas choroby, zistujem, ze to v pohode reprizuju doobedu, poobede, podvecer. podstatne agresivnejsie obrazy, bez snahy trosky nadhladu, do detailov. ak sa riesia vzorce spravania zacala by som inde ako laskou. neviem, ci sa kvoli dennym serialom pisali listy. toto tak nerozvirilo a nezaujalo ludi, novinarov ani radu samotnu. potom to ozaj vyzera ako puritanstvo.

no a vlastne to tu uz pisala eifi ... Pohoda budem pozornejsia

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama