ja furt oscilujem medzi tým nechať to na nich alebo sa im snažiť čo najviac pomôcť. Podľa vlastných predstáv. U nás bolo rozhodovanie o strednej o inom - pohodlie doma alebo internát so školou najviac blízkou budúcemu smerovaniu. vyhralo to domáce pohodlie.
Čo bolo a ostalo super je to, že má z triedy kamarátov, s niektorými pokračuje aj na výške. A podľa mňa aj to úlohou školy, vytvárať svoj vlastný okruh.
Učenie by som si teda predstavovala trochu inak, ale to je iná debata.
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo zaregistrujte
Dieťa "zodpovedné" za NM má už pár dní 15 rokov. Je šialené ako to rýchlo letí. Momentálne stojí pred ťažkou úlohou kam na strednú.
Niežeby som to ako mama s ňou neriešila, pred rokom, dvoma, v septembri ..., Už som pomaly prestala. A to v momente, keď je najvyšší čas. Tinka ma pri mojich pokusoch rýchlo zruší.
Voľakedy dávno som sa dušovala, po skúsenostiach s troma staršími deťmi, že už žiadne gymnázium. A pritom, som sa s odstupom času od detí dozvedela, že to nebolo také zlé ... Najstaršej sa na gympli páčilo, že ona sa rada učí ..., pomooc.
Starší syn, strednú úplne odignoroval, okrem nejakých troch predmetov, ktoré sa mu páčili, či išli same. Známky tomu zodpovedali, ale mladý muž je stále z tej istej školy nadšený aj po rokoch. Mladší syn, po dvoch rokoch "zutekal" na inú strednú, to by bolo na dlhšiu debatu. ..., v prebiehu roka, dve deti menili školu, ťažké obdobie, ale neľutujem.
Tinka je všestrannou "umelkyňou" imropivizuje na klavíry, výborne kreslí, píše ... Asi najviac ju láka to písanie, len takú školu nájdem tak akurát v Ba. A to si ako vzor vybrala staršieho syna, teda flákača. Len ten expert, bez vysokej skončil ako programátor ...
Všetko je zložitejšie nielen o túto dobu, keď skoro rok neboli poriadne v škole, ale aj o to, že chodí na Waldorfskú školu. Som veľmi rada, že sme po štyroch rokoch klasickej základnej, zmenili školu. Tinkinej umeleckej duši, waldorf veľmi sadol, len najväčší nápor učiva, mali prebrať v deviatom ročníku, ktorý sa veľmi nekonal.
A kam sme sa dopracovali s výberom strednej dva týždne pred odoslaním prihlášok, teda info o školách triednej učiteľke? Ani neviem. Deva osciluje medzi umeleckou školou, celkom využiteľným odborom, Dizajn digitálnych aplikácii a anglickým gymnáziom, kde je asi najvyšší náprask v Ke. Gympeľ starších ostáva, ako záloha. S tým, že ak sa gymnázium dostane, nemieni sa nijak trhať v učení ... No najprv sa tam musí dostať ..., ale ona si odmieta vyrábať z prijimačiek na strednú stres .... A to jej spolužiaci, chalani, čo sa chystajú na gymnázia, sa tvrdo doučujú už dlho. Hold ich škola je iná ...
Keď tak rozmýšľam nad tým všetkým, ani neviem prečo to vôbec riešim? Možno preto, že Tinka je mi v mnohom podobná ..., umelecká duša? Len v istej "zrelosti" je teraz tam, kde ja v päťdesiatke. Pre mňa bol gympeľ nie že utrpením, ale nemám naň najlepšie spomienky ... Bola iná doba ..., kým som prišla na to, čo so mnou, mala som 36 rokov a štyri deti? No dobre, trochu skôr ..., ale po technickej vysokej.
Záver? Rozhodovanie sa posúva na máj, však niekde ju vezmú a potom sa rozhodne. Ešte je v tom iný aspekt "love", ta tak. Svoje robí aj histaminová intolerancia, rýchlejšia unaviteľnosť ... No nič, som len poradný orgán. Bude ako nebolo.
Dievčatá, ako ste riešili vy dilemy výberu strednej vašich detí? Ako spomínate na svoje strednú vy?