reklama

Škola rodinných financií - Referencie zákazníkov

Pridal/a georgina dňa 27. 11. 2012 - 16:12

reklama

Kľúčovú úlohu v podnikaní hrá dôvera vo vás a vašu firmu zo strany zákazníkov. Potenciálni zákazníci od vás nezačnú kupovať, ak nebudete na ne pôsobiť dôveryhodne. A existujúci zákazníci od vás nakupovať prestanú, ak stratíte ich dôveru. Úlohou podnikateľa je teda hľadať všemožné spôsoby ako pôsobiť na zákazníkov dôveryhodne.

Ako získať dôveru

Dôveru zákazníkov si môžete získať úplne všetkým, čo vo vašom marketingu robíte. Kedykoľvek vaši zákazníci prídu do styku s vašou firmou, vždy pritom vedome či podvedome posudzujú jej dôveryhodnosť. Podľa toho sa potom rozhodnú, či od vás kúpia alebo nie.

Dôveru zákazníkov si získate napr. nápaditým a priliehavým názvom vašej firmy alebo vášho projektu, kvalitným logom, ktoré je dielom profesionálneho grafika, vizitkami z kvalitného papiera, vrátane nápaditej a elegantnej grafiky, atraktívnou a užívateľsky prívetivou webovou stránkou, kladnými referenciami existujúcich zákazníkov, kvalitným servisom a pod.

Kvalita je základ

Spoločným menovateľom pre získanie dôveryhodnosti vašej firmy v očiach zákazníkov je teda KVALITA.

V súčasnej dobe sa na zákazníka denne vyrúti z rôznych médií okolo 3 000 kvalitných aj nekvalitných marketingových oznámení. Zákazník potom tieto informácie spracováva, rozlišuje medzi kvalitou a nekvalitou, teda medzi tým, čo pôsobí dôveryhodne a tým, čo pôsobí menej dôveryhodne.

Kvalitný prístup k zákazníkom teda vyžaduje, aby ste nikdy nepodceňovali absolútne žiadne detaily vo vašom marketingu, pretože práve ony drobné a všemocné nuansy, ktoré väčšina firiem zanedbáva, hrajú pre úspech každej firmy kľúčovú úlohu.

Začali dobre a skončili zle

Niektoré firmy začnú dobre tým, že zo začiatku poskytnú kvalitný produkt, ale za nejaký čas začnú poskytovať nekvalitný servis alebo služby. Nekvalitná služba je akákoľvek služba, ktorá zákazníka zbytočne dráždi, rozčuľuje a pôsobí mu časovú a zároveň aj finančnú ujmu.

Rozšíreným nešvárom medzi týmito firmami je, že sa spoliehajú na určité citové väzby, ktoré maajú so svojimi existujúcimi zákazníkmi vybudované, a potom sa mylne domnievajú, že ich nekvalitné služby budú zo strany zákazníkov donekonečna tolerované.

Formy nekvalitných služieb = ničenia dôvery zákazníka:

- Prijatie objednávky a neposkytnutia žiadneho termínu dodania (Riešenie: začnite plánovať)

- Nesplnenie sľúbeného termínu dodania (Riešenie: čo sľúbite, musíte vždy splniť)

- Poskytnutie nekvalitnej alebo inej služby (Riešenie: poskytujte vždy kvalitu a požadovanú službu)

- Nemožnosť telefonického spojenia sa s firmou (Riešenie: nahrajte ospravedlňujúci odkaz na záznamník vrátane odkazu, že sa ešte v ten deň zákazníkovi sami ozvete, v inom prípade vždy zavolajte do hodiny)

Opýtajte sa vašich zákazníkov, ako veľmi sú s vami spokojní a čo konkrétne by ste mali ešte vo vašich službách zlepšiť.

Zlepšite to a dokážte všetkým zákazníkom, že si plne zaslúžite ich dôveru.

Nezabúdajte však pritom, že mnoho ľudí má psychický blok a automatickú nedôveru k väčšine predajcov, ktorí sa snažia za každú cenu predať svoj výrobok. Svetlou výnimkou bývajú predajcovia, ktorí ponúknu zákazníkmi žiadaný, a/alebo potrebný tovar; a potom tí predajcovia, ktorí sa snažia zákazníkom pomôcť, poradiť vo výbere a je zrejmé, že o produktoch vedia viac ako len ich cenu. A tiež predajcovia, ktorých na prvý pohľad ich práca baví a aktívne sa o ňu zaujímajú.

A to je práve "recept" na získanie dôvery vašich zákazníkov. Buďte pozorní, snažte sa im poradiť, pomôžte im porovnať produkty a vybrať pre nich ten najvhodnejší. Ak sa postavíte do úlohy "poradca" a nie len "predajca", uvidíte, ako budú vaši zákazníci otvorenejší a budú vás počúvať.

Jednou z ďalších dôležitých vecí je aj tá skutočnosť, že zákazník musí vidieť, že si za kvalitou vlastných výrobkov stojíte a ste na ne pyšní. S týmto názorom sa ale musí stotožniť celá (alebo aspoň väčšina) firmy. Zákazník si veľmi dobre všíma, ako o svojich výrobkoch hovoríte. Nezabudnite na to, že čo môže byť pre predajcu rétorická nudná rutina, sú pre zákazníka slová, ktoré počuje prvýkrát, a vníma ich oveľa intenzívnejšie ako predajca-rutinér.

Tieto tipy nemajú slúžiť k tomu, aby ste svojich zákazníkov presviedčali nejakými psychologickými fintami. Skôr by vás to malo prinútiť zamyslieť sa nad tým, čo sa dá robiť lepšie, a ako jednoduchými vecami, ktoré ale pramenia z Vášho presvedčenia, môžete dosiahnuť väčšie predajnéh úspechy.

Spokojný zákazník je totiž spoľahlivým šíriteľom dobrej správy o vašej firme a teda vám nepriamo prináša ďalšie zisky.

Zdroje:

www.ofenzivni-marketing.cz

www.redring.cz


reklama

reklama

loulou, Ut, 27. 11. 2012 - 16:33

veľmi dobrý, a zároveň vhodne napísaný článok pre tieto stránky (clap)

Polárka (bez overenia), Ut, 27. 11. 2012 - 16:54

(y) (y) (clap) Ďakujem

Chobotnička, Ut, 27. 11. 2012 - 17:06

Aj ja ďakujem za dobré rady, hlavne pre predávajúcich. :-) Kupovať viem, aj si dať poradiť, aj sa dať občas obkecať či okecať, (giggle), ale predať sa neviem. Vlastne nie seba, ale svoje výrobky, viem síce slušne ponúknuť, ale tie rady a možnosti rozhovoru popri tom a získať si zákazníka, aby si niečo kúpil, v tom mám veľké nedostatky. (blush) :-( Zato mám kámošku a tá predá naozaj všetko, ako tá Monča z paneláku. (rofl)

georgina, St, 28. 11. 2012 - 00:54

Ďakujem :-) (sun) (sun) (sun)

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama