reklama

Pozor na chlór!


reklama

Čistá domácnosť je jednoznačným predpokladom pohodlia a spokojnosti väčšiny z nás. Predstava, že sa o ňu delíme s miliónmi baktérií, plesní, vírusov a iných parazitujúcich mikroorganizmov, vyvoláva prinajmenšom zmiešané pocity. Aj preto siahame po čo najúčinnejších čistiacich prostriedkoch a snažíme sa vyčistiť a vydezinfikovať každý kútik nášho obydlia. Avšak pozor! V mnohých čistiacich prostriedkoch sa nachádza chlór, ktorý síce domácnosť vydezinfikuje, no zároveň môže niekedy spôsobiť nemalé zdravotné komplikácie.

Chlór, obsiahnutý v čistiacich prostriedkoch, môže na ľudský organizmus pôsobiť mimoriadne agresívne. Ako upozorňuje praktická lekárka pre dospelých, MUDr. Alena Horsáková: „Chlór má silne dráždivé účinky, predovšetkým na oči, ale aj na kožu, sliznice a dýchacie cesty. Pri neprimeranom vystavení účinkom chlóru sa môžu objaviť ťažkosti s dýchaním, kašeľ, bolesti hlavy, štípanie v očiach dokonca až svalová slabosť.“

Negatívne skúsenosti s chlórovými čistiacimi prostriedkami má aj Ing. Jana Šindelárová zo spoločnosti DOMESTICA SR, ktorá zabezpečuje upratovanie a čistenie domácností i kancelárskych priestorov. „Aktívny chlór je v podstate jed a závisí od jeho koncentrácie, ako môže poškodiť zdravie a tiež predmety a plochy, ktoré čistíme. Silne koncentrované čistiace prostriedky s obsahom chlóru môžu zanechať biele škvrny, chlór môže chemicky poškodiť aj tkaniny. Aj farebná sanita môže po čistení chlórom zostať fľakatá. S čistiacimi prostriedkami s s obsahom chlóru musíme pracovať v rukaviciach, pretože dráždia pokožku.“ Keďže chlór dráždi oči, sliznice i dýchacie cesty, treba pri upratovaní s chlórovými čistiacimi prostriedkami zabezpečiť dôkladné vetranie miestnosti. Nepríjemný zápach chlóru je však aj napriek vetraniu niekedy cítiť ešte veľmi dlho po upratovaní.


reklama


reklama

Kamila, Ut, 10. 05. 2011 - 10:47

Vďaka vzájomnej spolupráci, opäť jedno z krízových centier dostane pracie a čistiace prostriedky od spoločnosti Henkel.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama