reklama

Akí sme.

Pridal/a eniXelka dňa 19. 08. 2015 - 08:05

reklama

Teraz po už prežitej dovolenke a všetkých letných voľnách, ktoré na mňa nostalgicky mávajú z blízkej minulosti, rekapitulujem. Vlastne nie, nerekapitulujem. Len sa mi v hlave vynárajú obrazy, ktoré boli. A tak sa nad nimi zamýšľam. A prišiel mi na myseľ obraz takýto:

Predposledný deň dovolenky, ktorá sa vôbec nevydarila so zdravotných dôvodov. Sedíme na recepcii hotela, ja a ostatní hobby dovolenkári. Čakáme na delegátku, ktorá mešká. Prvý deň príchodu spomenula, že kdežto deleguje vo viacerých vzdialených hoteloch, môže sa stať, že bude meškať, nech máme strpenie. Po 15 minútach počúvam hlášky typu "No veď nám ubrala čas, ktorí sme strávili na pláži, ako nám ho vynahradí cestovka?"

Prekvapenie, myslím si, veď nikto z tej pláže nemusel odísť, všetky info sú aj tak vždy zverejnené na tabuli. Pravdupovediec, toto bola tiež prvá dovolenka, kde som sa na stretnutiach s delegátom zúčastnila aj ja, ostatné som flákala a info som čítala z tabule alebo dostala od spoludovolenkujúcich.

A tak sa okolo mňa rozprúdila debata, v ktorej som sa dozvedela, že z tých 15 čakajúcich sa 13 ide sťažovať a reklamovať dovolenku. Padali výrazy ako "Toto je vrchol, také som ešte nezažila". Nepýtala som sa. Nemala som záujem. Bolo mi však jasné, že to budú pravdepodobne nepodstatné veci, lebo keby dotyční zažili na tej dovolenke to, čo my, tak by zistili, že vrchol sa začína niekde úplne inde Chichocem sa. Hotel bol čistý, jedlo dobré, personál úslužný, čo im mohlo vadiť? To, že pláž je vzdialená od hotela 500m, ale vzdušnou cestou? Keď som to čítala na stránke cestovky, bolo mi jasné, že to oklamčák production...... Tak som len ticho sedela a do očú mi padla veta, ktorá bola napísaná na reklamačnou papieri (mal rozsah jednej malej eseje) tety zúrivo ním mávajúcej a spomínajúcej ako v roku pána XY bolo v tom Tunisku dobre a ešte aj Mustafa tam bol taký milý.  A tá veta mala asi také znenie ".....autobusy tu chodia veľmi nepravidelne......." Pohoda

A tak mi prišlo ľúto, akí sme my Slováci. Že sa furt sťažujeme na prkotiny. Nič neodpustíme. Ale keď treba ústa otvoriť, aby sa niečo niekam pohlo, tak si len ticho z ucha do ucha šomreme a nadávame a nič nespravíme.

Ozajstná búrka prišla až po príchode delgátky (meškala hodinu), keď sme sa dozvedeli, že prepravná spoločnosť zmenila čas letu  na nevyhovujúcu nočnú hodinu. To bolo orálnej aktivity. "Ja vám spravím takú reklamu! Ale takú!!!!!!! A nie len cestovke, ale aj Vám osobne!!!!!! No, nechem byť vulgárny, ale ste ma naje.....!!!!!!!!!! To si píšte, že polovica mojich známych tu nepríde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja to dám celé na fejsbúk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Chúďa žieňa, ľutovala som ju.

Jasné, niektorí mali ísť nasledujúci deň do práce, a očividne to nestíhali, niektorí mali choré deti a dúfali, že večer budú spať už vo svojej posteli a niektorí nemali nič. Ale prečo musíme byť ako psy? Prečo sa vrhneme hneď na prvú ľahkú korisť? Prečo si to napríklad nikto nevybavoval s leteckou spoločnosťou????? Odpoveď je jasná. Lebo letecká spoločnosť má v zmluve vínimku, podľa ktorej si môže meniť letový čas a tú zmluvu všetci podpísali...Tak si vyliali zlosť na delegátke, ktorá s tím nič dokopy nemala, len mala to ne/šťastie, že bola po ruke.

Smutné.


reklama

reklama

aramana, St, 19. 08. 2015 - 09:02

Veruže nikomu sa nechcú čítať malé písmenká pri zmluvách o dovolenke kde je pri každej jasne napísané že odletové časy sa môžu zmeniť alebo že hotel môžu zmeniť....

Doma to musí čušať pod papučou, v robote to musí čušať a dreť a preto pri najbližšej príležitosti si otvára papulu, robí zo seba "pánabohaveďjasomsizaplatil", no čo je najsmutnejšie, vo väčšine prípadov nemá ani len len najmenší dôvod byť nasrdený, pretože podpísal...no keď sa ich nájde viac, v dave sa lepšie škriekaÁno

No a čo je úplne najsamvác, príde to na SK a na FB hodí 128 foto akú úžasnú dovolenku zažili pretože nikto si neprizná že sa dal preto, že nečítal, obabraťPohoda

dasa_, St, 19. 08. 2015 - 10:41

No veru, neustálym sťažovaním nielenže všetko zhnusíme sebe, ale otravujeme aj okolie. A pritom je tolko úžasných vecí okolo. Len sa dobre pozerať. Alebo z iného uhla.

Je fakt ťažké sa proti tomu ozbrojiť. Priznám sa, že osobne som už so zopár negatívcami prerušila kontakty, nedalo sa.

Dzeny, St, 19. 08. 2015 - 13:49

Je to zaujímavý prístup. Inak, škoda, že si svoje práva nevieme vydobiť doma. Zjeme hnusné jedlo, namiesto toho aby sme ho vrátili. Sedíme v reštike, kde nám nedajú zadarmo pohár obyčajnej vody. Potom vytrčíme päty z domu a väčších pánov nad nás niet.

eva m, Št, 20. 08. 2015 - 11:47

hm... reagujeme rozne, nase vlastne poziadavky ci predstavy mnohi povazuju za prioritne pre cely svet... chodime na dovolenky pravidelne, zazili sme hotely vseho druhu, aj cestovky a delegatov veho druhu... a aj hosti vselijakych. Slusnych, solidnych, aj hulvatov, ci majstrov sveta a okolia, ktori si myslia, ze sa mozu spravat ako idioti. Ak nie som s niecim spokojna, mam moznost poslat oficialnu staznost cestovke. Tym, ze niekto vrieska na delegatku, svoj problem nevyriesi.

Zlatik, len este taka poznamocka - v nadpise,  v druhom a v poslednom odstavci mas hrubku :)

gueva, Št, 20. 08. 2015 - 23:55

Pokiaľ sa nemýlim aj v nadpise by malo byť mäkké i.

Jedna vec je, ako mnohé slovenské cestovky dokážu klamať a zavádzať a druhá vec sú ľudia. Ja si dávam sakra pozor na to, čo kupujem a tomu prispôsobim aj svoje očakávania. Ale aj mne sa už 1x stalo, že ma oklamali.

Inak nefrflú len slováci. U slovákov je možno problém v jazykovej bariére, tak sa veľa vecí rieši s delegátom aj takých, ktoré delegát nemá v kompetencii, angličan si zavolá manažéra hotela a vynadá priamo jemu, či inému členovi personálu.

Čo sa týka cestoviek všimla som si, že človeku neznalému alebo menej všímavému sa snažia v prvom rade predať alebo ponúknuť to, čoho sa potrebujú zbaviť ako prvého, preto zásadne nekupujem zájazdy na doporučenie personálu, ale po dôkladnom prečítaní mnohých recenzií, pozretí si reálnych fotiek atď... v podstate prídem len zaplatiť, čo som si v pokojí domova vybrala a naštudovala. Zo svojich skúseností viem, že personál cestoviek často ponúka ani nevie čo, nevie reagovať na otázky napr. aká je priemerná teplota mora v danom čase (nie, že by som si to nevedela zistiť z internetu, ale testujem personál, vtipnosmutné je, že často sa to ani nesnažia zistiť a len tak trieskajú do vetra, čo ich napadne). 

Čo sa týka kupujúcich, často hľadia výlučne na cenu a za málo peňazí chcú veľa muziky, najlepšie by boli zlaté kľučky v  hoteli a ultra all za cenu 300 eur/osoba. Z mojich skúseností z debát s dovolenkármi - mnoho ľudí absolútne nevie čo kúpilo a potom sa rozčuľovali, že tam napr. nie sú tobogany pre deti aj keď v katalógu sa nikde tobogany nespomínajú a hotel je opísaný ako vhodný pre seniorov, alebo frflú, že tam večer zdochol pes, ale pritom je všade napísané, že hotel je na okraji letoviska a do centra s obchodmi je to 1 km... Tak takýchto dovolenkujúcich "milujem" aj ja, čo najskôr kúpia ani nevedia čo a potom sa sťažujú, od 3hviezdičkového hotela chcú služby 5 hviezdičkového atď.

eniXelka, Pi, 21. 08. 2015 - 13:43

Dievcata, dakujem za upozrnenia na gramaticke chyby. Njblizise tam asi ostanu, lebo neviem opravit clanok, nejak ma nepusta..."P

eva m, Pi, 21. 08. 2015 - 17:19

Úsmev, chybicka se  vloudilaMrkám

skusila si upravit text?

eniXelka, So, 22. 08. 2015 - 19:56

Ano, lale nefunguje to. Vyhadzuje nejaku chybu. Uz som ohladom toho pisala mail. Tak uvidim :)

Kamila, Ne, 23. 08. 2015 - 16:02

Aj mne hlasilo pri uprave chybu, mala by byt odstranena, opravila som len i v nadpise, ak je este nieco ine, skus, ty.

eniXelka, Po, 24. 08. 2015 - 10:40

Uz to funguje. Opravene, dakujem.

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama