Múzeum včelárstva, mlyn pri Jelke a oáza sibírskeho tigra

Pridal/a Dzeny dňa 16. 08. 2016 - 08:03

Konečne mám dovolenku:)  Vyfasovali sme na týždeň neter (12 rokov) a cestujeme okolo Bratislavy.

Včera sme si dali kolečko po zaujímavostiach v okolí Senca, plán bol jasne stanovený a ešte jasnejšie dodržaný. Okrem všetkých zaujímavostí sa dieťa dozvedelo aj pár sprostých slov, keď sme sa stratili a s telefónmi na pokraji kapacity batérií snažili zistiť kde sme a kam to vlastne ideme.

1. Barokovo-secesný most v Kráľovej pri Senci.

Do Kráľovej pri Senci prichádzame bez problémov. Niekde blízko by mala byť chovná stanica sibírskych tigrov a múzeum včelárstva. Parkujeme pred miestnym potravinami dokúpiť pár drobností a doriešiť otázku, či najskôr včely a potom tigre, alebo najskôr tigre a potom včely. Vieme, že v dedine je barokovo-secesný most, chceme ho vidieť. Pred potravinami sa nám prihovára extrémne komunikatívny cca 8-ročný chlapček. Vraj máme pekného psa, tipuje správne, že rasa je neurčitá, ale určite je v tom zamiešaný nejaký špic. Aj on má doma orecha kráľovského. Jeho mamina a tatino robia v potravinách. Áno, vie ako sa dostaneme do múzea, áno, vie kde sú tigre. Na chvíľu sa zasekne, lebo si nie je istý a uteká to obchodu za mamou overiť si svoje poznatky ohľadne navigácie. Vracia sa na nabrífovaný, vysvetľuje, ďakujeme, smejme sa, lebo chlapček je neskutočný, odchádzame, zablúdime, ale dobre zablúdime, lebo sme zrazu pri moste. Most je z roku 1904 a je zvyškom obrovskej záhrady a parku Pálffyovcov.

2. Múzeum včelárstva pri Kráľovej pri Senci

Prichádzame k bráne múzea v prírode. Už pri druhej informačnej tabuli zisťujeme, že o včelách vieme veľké nič. Všade staré úle, niektoré majú sto rokov – pletené, vyrezávané, iné vydlabané do kmeňa stromu – tie sa volajú dlabáky. Jeden úľ krajší ako druhý. Okrem exponátov nachádzame aj živý úľ, z ktorého môžeme zložiť polystyrén a cez sklo sa pozrieť ako makajú včielky.  Chatky, múzeum, dom správcu, ohniská na opekanie... raj na zemi. Pán správca sa ospravedlňuje, že nemá čas nám všetko poukazovať, lebo má nejaké stretnutie, ale nám to nevadí, aj tak je to paráda. Vraj máme prísť viacerí, ohlásiť sa, urobí nám oheň na opekačku, porozpráva všetko o včelách. Vstupné nechce, vraj je rád, že sa nám tam páči. Sme dojatí. Sem sa určite vrátime.

3. Mlyn pri Jelke

Videli sme mlyny v Kvačianskej doline, chceme vidieť mlyn v Jelke. Nevieme trafiť. Značenie ako na Slovensku, čiže na prd. Nerváčime. Ospravedlňujeme sa dieťaťu, že sme ako nepríčetní, že ono s tým nič nemá. Šofér je nasrdený na seba, lebo nevie trafiť, ja na šoféra, lebo je nasrdený, obaja na mobily a signál. Nakoniec sme zistili kde sme a kam ideme. Vystupujeme z auta, ideme k brehu Malého Dunaja a zabúdame na štrápacie. Nádhera. Do mlynu sa nevieme dostať, lebo českí turisti robia nekonečnú prednášku sprievodcovi, tak sa ideme najesť. Hejk bol super, fazuľová polievka ako do maminy. Je tu krásne. Českí turisti konečne opúšťajú mlyn. Fakt tam boli hodinu! Váľam sa od smiechu po podlahe Rýchlo platíme a fičíme za sprievodcom. Aj sem sa vrátime a splavíme Malý Dunaj. Loďky sa dajú požičať na 2,5 hodiny, na deň, alebo aj na dlhšie. Myslím, že 2,5 hodiny je tak akurát.

4. Oáza tigra sibírskeho pri Kostolnej pri Dunaji

Druhé kolo blúdenia, tentoraz trochu menej emócií, ale aj tak ma párkrát prepadla chuť vystúpiť z auta. Nevadí, aj toto je život. Našli sme chovnú stanicu tigrov. K tigrom psi nesmú. Aké prekvapenie! Najskôr vchádzam ja a dieťa. O päť minút som späť, preberám psa a posielam chlapa za dieťaťom. Je mi na vracanie. Klietky sú pod holým nebom, ale smrad horší ako v pavilóne opíc. Ošetrovateľka hovorí, že tigre sú veľmi čistotné a keď sa olizujú, tak si vyčistia aj podsadu. Pes sa vraj olíže len zvrchu a preto smrdí. No to určite! Radšej som odišla, aby som nejakou nejapnou poznámkou neznížila váhu jej slov. Smrad je neskutočný, ale tigre krásne. Akosi mi ich je ľúto, že sú v klietkach. Mali by behať po džungli. Všetci sú nadšení, len ja mám pocit, že ten fajnový obed neudržím.

Cesta späť prebieha bez komplikácií. Dieťa večer zahlási, že nám uvarí hráškovú polievku a fakt navarí. Už asi nie je úplné dieťa...

Kamila, Ut, 16. 08. 2016 - 08:55

Opäť parádne fotky a neopakovateľné zážitky. ÚsmevÁnoDobrá si ty teta. Súhlasím, taká dovolenka občas preverí emočné nastavenie všetkých zúčastnených.

Iwa, Ut, 16. 08. 2016 - 13:01

To sú perfektné miesta Áno Ešte sme nedávno objavili Malkia-park, ak je dieťa typ "Zvierat nie je nikdy dosť.". A pohladkať si lamu je fakt zážitok, hlavne, keď sa Ti vyvalí k nohám ako pes Veľký úsmev

Dzeny, Št, 18. 08. 2016 - 09:41

Iwa, dík za tip! Včera sme tam boli, je to super:)Áno

Lenka R, Pi, 19. 08. 2016 - 12:15

Krasne fotky, super zazitky Úsmev

V Kralovej pri Senci je male sukromne letisko, robia vyhliadkove lety, ale je to trochu drahy spas. A napadlo ma nedaleko Stupavy je biofarma -salas, je to tam celkom fajn a tiez sa tam da opekat, prejst, pozriet zvieratka... Boli sme tam s drobcami , ale to je asi skor pre mensie detiSlnko

Dzeny, Št, 25. 08. 2016 - 10:37

Lenka, dík za tip! My sme s frajerom ako deti, takze je to aj pre nás:))) Áno